35 کاربرد خمیر دندان از درمان جوش تا ترمیم ترک دیوار که نمی دانستید

به گزارش وبلاگ علیکایی، کاربرد خمیر دندان تنها به شستن و سفید کردن دندان ها خلاصه نمی شود. برخی از انواع کاربرد خمیردندان در خانه آن قدر شگفت انگیز است که حتماً با دیدن آن ها متعجب خواهید شد. آیا می دانید خمیر دندان برای چه چیزی خوب است؟ تابه حال چیزی در مورد کاربرد جالب خمیر دندان برای زیبایی شنیده اید؟ آیا می دانید چطور با خمیر دندان کفش هایتان را تمیز کنید و لکه های روی دیوار را از بین ببرید؟ در این مقاله از سرویس در می توانید با کاربردهای جالب خمیر دندان آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد کاربرد شگفت انگیز خمیر دندان در خانه داری پاسخ خواهیم داد.

35 کاربرد خمیر دندان از درمان جوش تا ترمیم ترک دیوار که نمی دانستید

کاربردهای خمیر دندان برای خانه داری و سلامت

خمیر دندان یک ماده فوق العاده برای درمان مسائل پوستی، از بین بردن لکه ها و کاهش درد و ناراحتی بعد از نیش زنبور است. کاربردهای خمیر دندان در خانه داری آن قدر زیاد است که اگر بدانید قطعاً شگفت زده خواهید شد.

می توانید انواع را به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید. در ادامه می توانید با کاربردهای جالب خمیر دندان آشنا شوید.

1- خمیر دندان برای از بین بردن لکه های پوستی

یک کاربرد جالب خمیر دندان برای زیبایی از بین بردن لکه های پوستی است. اگر روی پوستتان لکه های تیره رنگ ایجاد شده می توانید محل مورد نظر را بشویید و خوب خشک کنید. سپس میزانی خمیر دندان روی لکه پوستی بزنید و تا صبح صبر کنید. صبح صورتتان را بشویید. این کار را چند شب انجام دهید تا لکه های پوستی تان به طور کامل محو شوند.

2- جدا کردن آدامس از مو با خمیر دندان

اگر آدامس به طور تصادفی به موهایتان چسبیده، بهتر است نگران نباشد، راهکار آن خمیر دندان است. برای این کار باید میزانی خمیر دندان را روی موها بزنید و خوب پخش کنید. خمیر دندان قندهای موجود در آدامس را تجزیه می کند و موجب می شود آدامس به راحتی از موها جدا شود.

3- از بین بردن بوی بد دست با خمیر دندان

اگر بعد از پخت وپز دست هایتان بوی ماهی، سیر یا پیاز گرفته و یا در اثر کار با مواد شیمیایی پوستتان بد بو شده، می توانید دست هایتان را با میزانی خمیر دندان بشویید. خمیر دندان به راحتی بوی بد غذا و مواد شیمیایی بد بو را از پوست شما پاک می کند.

4- پاک کردن رنگ مو از روی پوست با خمیر دندان

اگر در زمان رنگ کردن موها، پوست صورت و یا گوش و گردنتان نیز رنگی شده است، می توانید با استفاده از میزانی خمیر دندان آن را از بین ببرید. برای این کار باید میزانی خمیر دندان روی پوست بمالید و سپس با دستمال مرطوب رنگ را از روی پوست پاک کنید.

5- از بین بردن سوزش نیش حشرات با خمیر دندان

یکی دیگر از کاربردهای خمیر دندان خنک کردن پوست و تسکین خارش ناشی از نیش حشرات است. اگر حشرات کوچک، پشه و حتی زنبور عسل نیشتان زده است، می توانید میزانی خمیر دندان روی محل نیش بمالید تا درد و سوزش آن کاهش پیدا کند.

6- از بین بردن جوش با خمیر دندان

به جرات می توان گفت آشناترین و موثرترین کاربرد خمیر دندان برای پوست است. برای جلوگیری از خارش و همچنین قرمزی جوش می توانید میزانی خمیر دندان روی آن بمالید و اجازه دهید یک شب تا صبح روی پوست بماند.

صبح پوستتان را با آب ولرم بشویید و خوب تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده از خمیر دندان برای جوش های باز مناسب نیست.

7- تمیز کردن پیانو

استفاده مکرر از پیانو موجب می شود تا کلیدهای سفید رنگ آن بعد از مدتی تغییر رنگ دهند. برای تمیز کردن کلیدهای پیانو می توانید میزانی خمیر دندان را روی پنبه بریزید. سپس به آرامی شروع به تمیز کردن دکمه ها کنید. در انتها با استفاده از یک پارچه خشک پیانو را پاک کنید.

8- تمیز کردن لوازم چرمی با خمیر دندان

یک کاربرد جالب و مفید خمیر دندان از بین بردن لکه های روی چرم است. برای این کار باید میزان کمی خمیر دندان روی یک پارچه نرم بریزید. سپس چرم با آن تمیز کنید. بعد از این کار یک پارچه مرطوب روی چرم بکشید تا خمیر دندان کاملاً تمیز شود. توجه داشته باشید که برای تمیز کردن لوازم چرمی به هیچ عنوان نباید از خمیر دندان های حاوی مواد سفیدکننده استفاده کنید.

9- پاک کردن لک مداد و مداد رنگی از دیوار

اگر فرزند شما دوست دارد روی دیوارها نقاشی کند و تمیز کردن این آثار هنری از روی دیوار برایتان سخت است، بهتر است خمیر دندان را امتحان کنید. برای از لک مداد و مداد رنگی می توانید میزانی خمیر دندان روی محل مورد نظر قرار دهید.

سپس یک پارچه نمناک روی آن بکشید تا لکه ها تمیز شوند. به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از خمیر دندان روی دیوار، ابتدا آن را روی بخش کوچکی از دیوار امتحان کنید و در صورتی که مسئله ای ایجاد نشد، از آن برای تمیز کردن کل دیوار استفاده کنید.

10- از بین بردن لکه های لباس

یکی دیگر از کاربردهای خمیر دندان است. برای این کار باید میزانی خمیر دندان را به صورت مستقیم روی لکه بمالید. سپس کمی آب روی آن بریزید و شروع به شستن لکه کنید. این روش برای از بین بردن لکه جوهر و لکه های روی یقه پیراهن بسیار موثر است. در صورت نیاز می توانید این کار را چند بار تکرار کنید تا لکه کاملاً رفع شود.

11- تمیز کردن صفحه نمایش تلفن همراه با خمیر دندان

اگر صفحه نمایش تلفن همراه شما پر از خط و خش شده است، می توانید با استفاده از میزانی خمیر دندان آن را تمیز کنید. برای این کار باید با دست کمی خمیر دندان روی صفحه نمایش گوشی بزنید. سپس یک پارچه مرطوب روی آن بکشید و در نهایت صفحه گوشی را با یک دستمال خشک کنید.

12- از بین بردن لکه روی فرش با خمیر دندان

یکی دیگر از کاربردهای جالب خمیر دندان است. برای این کار می توانید میزانی خمیر دندان روی لکه بریزید. سپس با کمک یک مسواک شروع به تمیز کردن لکه های روی فرش کنید. در نهایت مسواک را بشویید و با آب روی لکه را تمیز کنید. در انتها نیز سطح فرش را با یک پارچه پاک کنید.

13- تمیز کردن ظروف و زیورآلات برنج و نقره

از دیگر کاربردهای خمیر دندان می توان به و نقره اشاره کرد. برای این کار باید یک مسواک نرم بردارید و میزان کمی خمیر دندان روی آن بریزید. حال ظرف نقره یا برنج را با مسواک تمیز کنید و در نهایت با یک پارچه نرم و خشک سطح آن را پاک کنید.

اگر لکه های تیره روی ظرف ایجاد شده، می توانید خمیر دندان را برای یک شب روی آن قرار دهید و صبح روز بعد ظرف را پاک کنید. به خاطر داشته باشید که هیچ گاه نباید از خمیر دندان روی مروارید و سنگ استفاده کنید. برای تهیه از فروشگاه های زنجیره ای به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی اقدام کنید.

14- خمیر دندان برای تمیز کردن سینک سرویس بهداشتی

برای از بین بردن لک روشویی و همچنین رفع بوی بد سینک دستشویی می توانید میزانی خمیر دندان روی آن بریزید. سپس با استفاده از یک برس یا اسکاچ سینک را تمیز کنید و در نهایت آب کشید. این کار لکه های روی سینک را تمیز می کند و ظاهری براق و تمیز به آن می بخشد.

را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری تهیه کنید.

15- تمیز کردن کفش ورزشی

اگر کف کفش ورزشی شما با مواد شوینده تمیز نمی شود، بهتر است خمیر دندان را امتحان کنید. برای تمیز کردن پاشنه پلاستیکی کفش های ورزشی می توانید میزانی خمیر دندان روی یک برس بریزید. سپس کف کفش را با آن تمیز کنید. اگر رنگ پاشنه و بخش پایین کفشتان سفید است، می توانید برای از بین بردن لکه های تیره از خمیر دندان سفیدکننده استفاده کنید.

16- حالت دادن به موها با خمیر دندان

شاید برایتان جالب باشد اما خمیر دندان دارای پلیمرهای محلول در آب است که می تواند روی موها درست مثل ژل مو عمل کند. برای حالت دادن به موها می توانید میزانی خمیر دندان را به موهایتان بزنید. اما از قلم نیاندازید که با این کار موهایتان بوی خمیر دندان می گیرد.

17- تمیز کردن شیرآلات با خمیر دندان

یکی دیگر از کاربردهای خمیر دندان تمیز کردن و است. برای این کار باید میزانی خمیر دندان روی شیرآلات بریزید و سپس با یک برس شروع به تمیز کردن آن ها کنید. این کار موجب تمیز شدن و براق شدن شیر آب می شود.

18- تمیز کردن شیشه عینک با خمیر دندان

برای تمیز کردن شیشه عینک و جلوگیری از ایجاد غبار روی آن نیازی به خرید اسپری های مخصوص نیست. شما می توانید با استفاده از میزانی بسیار کمی از خمیر دندان لنزهای عینک را به خوبی تمیز کنید. برای این کار باید خمیر دندان را روی شیشه عینک پخش کنید و در نهایت با آب خوب بشویید.

19- خمیر دندان برای تمیز کردن لاستیک یخچال

برای تمیز کردن لاستیک و درزگیرهای یخچال می توانید میزانی خمیر دندان روی آن بمالید. سپس با یک برس شروع به تمیز کردن درزگیرها کنید. این کار موجب از بین بردن آلودگی و سفید کردن لاستیک درزگیر یخچال می شود.

20- تمیز کردن سی دی و دی وی دی با خمیر دندان

اگر سی دی ها و دی وی دی های قدیمی تان پر از خراش کم عمق شده، می توانید برای از بین بردن آن ها از خمیر دندان استفاده کنید. برای این کار باید میزانی خمیر دندان روی سی دی قرار دهید و سپس با یک تکه پنبه نرم آن را تمیز کنید. از قلم نیاندازید که نباید از میزان زیادی خمیر دندان استفاده کنید، در غیر این صورت لکه ها و خش های روی سی دی چند برابر خواهند شد.

21- تمیز کردن دوش حمام با خمیر دندان

یکی دیگر از کاربردهای جالب خمیر دندان تمیز کردن دوش حمام است. برای این کار باید میزانی خمیر دندان سفیدکننده را روی یک برس مرطوب بریزید. سپس با کمک این برس دوش حمام را بشویید تا جرم های روی آن از بین برود و تمیز شود.

22- جلوگیری از بخار روی آینه حمام

باز کردن آب گرم در حمام موجب ایجاد بخار روی آینه ها می شود. برای رفع این مشکل می توانید میزانی خمیر دندان را با دست روی آینه بمالید و صبر کنید تا خشک شود. این کار از ایجاد مه روی آینه جلوگیری می کند و با این کار می توانید موقع دوش گرفتن از آینه نیز استفاده کنید.

23- تمیز کردن سنگ توالت با خمیر دندان

یکی دیگر از کاربردهای جالب خمیر دندان است. برای تمیز کردن سنگ توالت می توانید میزانی خمیر دندان داخل آن بریزید و سپس با برس توالت شروع به تمیز کردن کنید. خمیر دندان لکه های روی سنگ توالت را از بین می برد و بوی مطبوعی به فضای دستشویی می بخشد.

24- تمیز کردن سطح اتوی مو با خمیر دندان

اگر سطح اتوی موی شما سیاه و پر از لکه های تیره شده، می توانید با استفاده از میزانی خمیر دندان این مشکل را رفع کنید. برای این کار باید زمانی که دستگاه خاموش است، میزانی خمیر دندان روی آن بریزید. سپس با استفاده از یک پارچه خشک لکه ها را پاک کنید. در نهایت یک پارچه مرطوب روی آن بکشید تا به جای مانده خمیر دندان کاملاً پاک شود.

25- خمیر دندان برای از بین بردن کبودی و تاول پوست

شاید برایتان جالب باشد که بدانید خمیر دندان برای تاول و کبودی پوست نیز مفید است. برای کاهش التهاب و کبودی پوست می توانید میزانی خمیر دندان را با هر کرم پوستی که در دسترس دارید ترکیب کنید.

این ترکیب را روی محل کبودی قرار دهید و آن را با یک نوار چسب بزرگ بپوشانید. یک شب تا صبح صبر کنید و صبح پوستتان را بشویید. این کار را 2 شب تکرار کنید تا کبودی و تاول رفع شود.

26- ترمیم ترک دیوار

اگر روی دیوار خانه تان ترک های باریک و کوچک ایجاد شده است، می توانید با استفاده از میزانی خمیر دندان سفید رنگ این مشکل را رفع کنید. برای این کار باید میزانی خمیر دندان روی ترک خوردگی دیوار بزنید و خوب پخش کنید. این راهکار می تواند به صورت موقتی ظاهر بهتری به دیوارهای ببخشد.

27- خمیر دندان برای آرام کردن درد سوختگی

برای کاهش درد ناشی از سوختگی های جزئی ابتدا باید محل مورد نظر را زیر آب سرد بگیرید. سپس می توانید میزان خمیر دندان غیر ژله ای را روی محل مورد نظر بمالید. این کار موجب کاهش سوزش و آرام شدن درد می شود.

28- از بین بردن خش روی شیشه ساعت

اگر روی شیشه ساعت شما خط و خش های ریز ایجاد شده است، می توانید با استفاده از میزانی خمیر دندان این مشکل را رفع کنید. برای این کار باید میزان کمی خمیر دندان روی شیشه بمالید و سپس با استفاده از یک پارچه شیشه ساعت را تمیز کنید تا کاملاً تمیز و براق شود.

29- درخشان کردن چراغ های خودرو

یکی دیگر از کاربردهای خمیر دندان تمیز کردن چراغ های خودرو است برای این کار باید میزانی خمیر دندان روی یک اسفنج بریزید. سپس با آن چراغ های جلوی ماشین را تمیز کنید. این کار خراش های ریز روی چراغ را از بین می برد و ظاهری براق و تمیز به آن می بخشد.

30- جلوگیری از ورود آفات به گلدان

به منظور جلوگیری از ورود آفات به گلدان می توانید میزانی خمیر دندان را روی خاک یا کناره های گلدان بریزید. این کار موجب از بین رفتن آفات می شود و از زیاد شدن آن ها نیز جلوگیری می کند.

31- خمیر دندان برای چسباندن پوستر به دیوار

یکی از ساده ترین روش ها برای چسباندن پوستر به دیوار استفاده از خمیر دندان است. این روش به خصوص برای کسانی که دوست ندارد لکه چسب و یا میخ و پیچ روی دیوار ایجاد شود، ایده فوق العاده ای است. با این روش هر زمان که دوست دارید می توانید پوستر را از دیوار جدا کنید و سپس دیوار را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

32- تمیز کردن اسباب بازی با خمیر دندان

برای از بین بردن لکه های ایجاد شده روی اسباب بازی بچه ها می توانید میزانی خمیر دندان روی لکه ها قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و سپس با یک برس محل لکه را تمیز کنید تا اسباب بازی مثل روز اول تمیز شود.

33- تمیز کردن کیبورد کامپیوتر

یکی از ساده ترین روش ها برای از بین بردن لکه های چربی و آلودگی های ایجاد شده روی کیبورد کامپیوتر استفاده از خمیر دندان است. برای این کار باید میزان کمی خمیر دندان را روی یک پنبه بریزید. سپس به آرامی سطح کیبورد را با یک پارچه نرم تمیز کنید.

34- از بین بردن لکه های تیره کابینت ها

اگر رنگ کابینت هایتان روشن است و روی آن لکه هایی تیره و زشت ایجاد شده است، می توانید با کمک میزانی خمیر دندان و یک برس یا مسواک کوچک این لکه ها را تمیز کنید.

35- کاربرد خمیر دندان برای موهای زائد

برای از بین بردن موهای زائد می توانید میزانی خمیر دندان را با شکر ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی پوست به صورت دورانی ماساژ دهید. ترکیب شکر با خمیر دندان به ماده ای چسبناک تبدیل می شود که می تواند موهای زائد را رفع کند.

البته به خاطر داشته باشید که این روش بیشتر برای موهای نازک و کمی بلند موثر است و برای از بین بردن موهای کوتاه تأثیری ندارد.

سوالات متداول

خمیر دندان برای جوش چند دقیقه روی صورت بماند؟

برای از بین بردن جوش صورت با خمیر دندان می توانید یک شب تا صبح آن را روی پوست قرار دهید. افرادی که پوست حساسی دارند، بهتر است بعد از حداکثر 30 دقیقه پوست خود را بشویند.

آیا استفاده از خمیر دندان برای واژن صحیح است؟

برخی افراد مدعی هستند که استفاده از خمیر دندان برای واژن می تواند رنگ پوست را روشن کند، اما بهتر است بدانید که این کار بسیار خطرناک است و می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد.

منابع: hellocleaner، thespruce، carefreedental، familyhandyman

منبع: افق کوروش
انتشار: 7 اسفند 1401 بروزرسانی: 7 اسفند 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1941

به "35 کاربرد خمیر دندان از درمان جوش تا ترمیم ترک دیوار که نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 کاربرد خمیر دندان از درمان جوش تا ترمیم ترک دیوار که نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید