کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران شکستی فاجعه بار را ثابت کرد

به گزارش وبلاگ علیکایی، یک سناتور آمریکایی در یک رشته پیام توییتری به انتقاد از سیاست های رئیس جمهور پیشین آمریکا و رویکرد سیاستمداران تندروی آمریکا در زمینه مسائل مربوط به ایران پرداخت.

کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران شکستی فاجعه بار را ثابت کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، کریس مورفی، سناتور آمریکایی در صفحه توییترش با انتقاد از سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در قبال ایران نوشت: وقتی ترامپ روی کار آمد، برجام موجب اتحاد آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین در برابر ایران شده بود. ترامپ و دیگر تندروها در زمینه مسائل ایران، توانستند توازن برجام را به آمریکا در برابر ایران، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین تغییر دهند. این کاملا یک فاجعه بود.

مورفی ادامه داد: کارزار فشار حداکثری ترامپ شکستی فاجعه بار را ثابت کرد. اما تندروها در زمینه مسائل ایران پشیمان نیستند. حالا می خواهند انتخاب های شخصی بایدن را هم جهت دهی کنند و به آن هایی که حامی دیپلماسی هستند، برچسب خطرناک بزنند. نظر این تندروها بارها و بارها اشتباه بوده است. چرا حالا به حرفشان گوش کنیم؟

این سناتور آمریکایی همچنین با مطرح کردن ادعایی علیه ایران، اظهار کرد که هیچ ملت دیگری به تحریم های ما ملحق نشد. به جایش، تمام شرکای برجامی مان راهکارهایی پیدا کردند تا اقتصاد ایران را زنده نگه دارند. ایران هم برخی بخش های برنامه هسته ای شان را از سر گرفت و فعال کرد . این فاجعه بود.

او در آخر خاطرنشان کرد: حالا این تندرو ها که با توافق هسته ای ایران مخالف بودند و ترامپ را به سمت یک استراتژی شکست خورده کشاندند، می خواهند به بایدن بگویند که نمی تواند افرادی را که از دیپلماسی حمایت می کنند به کار بگیرد. این دیوانگی است.

اظهارات این مقام آمریکایی در پی این مطرح می شود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در وعده های انتخاباتی اش گفته بود قصد دارد در صورت پایبندی دوباره ایران به توافق هسته ای، به این توافق بازشود که دولت دونالد ترامپ در سال 2018 از آن خارج شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1185

به "کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران شکستی فاجعه بار را ثابت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران شکستی فاجعه بار را ثابت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید