هیأت ایران 2 سند شامل لغو تحریم ها و مسائل هسته ای را در اختیار طرف مقابل قرار داد

به گزارش وبلاگ علیکایی، هیأت جمهوری اسلامی ایران در وین شب گذشته 2 سند شامل لغو تحریم ها و مسائل هسته ای را در اختیار طرف مقابل قرار داد.

هیأت ایران 2 سند شامل لغو تحریم ها و مسائل هسته ای را در اختیار طرف مقابل قرار داد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، دور تازه مذاکرات ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به منظور برطرف تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران از روز دوشنبه هشتم آذر ماه در شهر وین در حال برگزاری است.

در پی رایزنی های روزهای گذشته در وین، هیأت جمهوری اسلامی ایران شب گذشته 2 سند را در اختیار طرف مقابل قرار داد. در همین خصوص علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد که در سند نخست دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در موضوع لغو تحریم ها اعلام شده و سند دوم نیز درباره مسائل هسته ای است.

وی در این باره خاطرنشان کرد: شب گذشته دو سند را در اختیار طرف مقابل قرار دادیم. سند اول دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در مورد موضوع لغو تحریم ها و همین طور سند دوم در مورد موضوع اقدامات هسته ای ایران است که در اختیار طرف مقابل نهاده شد. قاعدتا طرف مقابل باید این اسناد را آنالیز و آمادگی لازم را برای گفت وگوها و مذاکرات جدی با جمهوری اسلامی ایران در مورد متن های ارائه شده کسب کند.

چهارشنبه در وین چه گذشت؟

لازم به ذکر است، روز چهارشنبه دهم آذر ماه رایزنی های فشرده هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به وین برای سومین روز متوالی با برگزاری کارگروه های مختلف و ملاقاتهای دو و چندجانبه در سطوح مختلف ادامه یافت.

صبح چهارشنبه دهم آذر ماه در کارگروه هسته ای طرفین مواضع و دیدگاه های خود را در مورد نحوه ادامه گفت وگوها ارائه کردند.

علی باقری رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی بعلاوه دیروز با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات کرد. وی بعلاوه با رؤسای سه هیأت اروپایی حاضر در مذاکرات به همراه مورا ملاقات و در مورد نقشه راه گفت وگوها و نتایج به دست آمده در روزهای گذشته بحث و گفتگو کرد.

لازم به ذکر است جلسات هیأت ایرانی و طرف های مقابل با تمرکز ویژه بر برطرف تحریم ها، در سطح کارشناسی نیز ادامه یافت.

علی باقری روز چهارشنبه بعلاوه در محل وزارت خارجه اتریش با مایکل لینهارت وزیر خارجه اتریش ملاقات و ضمن تشکر از میزبانی اتریش از این گفت وگوها، بر جدیت و اراده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات برطرف تحریم ها تأکید کرد.

از سوی دیگر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (پنجشنبه) درباره مذاکرات جاری در وین در توئیتی نوشت: مذاکرات وین با اولویت اساسی برطرف تحریم ها و با جدیت جریان دارد. مذاکرات کارشناسان هم تداوم دارد. با مذاکره کننده ارشد کشورمان در ارتباط روزانه هستیم.

وی توضیح داد: اگر غرب حسن نیت نشان دهد، توافق خوب در دسترس است. هیأت ایرانی مذاکراتی منطقی، قوی ، متین و نتیجه محور را دنبال می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1648

به "هیأت ایران 2 سند شامل لغو تحریم ها و مسائل هسته ای را در اختیار طرف مقابل قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیأت ایران 2 سند شامل لغو تحریم ها و مسائل هسته ای را در اختیار طرف مقابل قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید