نفرت پراکنی بر روی توییتر پس از تصاحب بوسیله ایلان ماسک اوج گرفت

به گزارش وبلاگ علیکایی، ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا پس از ماه ها منازعه با مدیران توییتر توانست آدینه پیش آن را رسما تصاحب کند، اما یک آنالیز نو نشان می دهد افزایش شدیدی در سخنان نفرت برانگیز در این پلتفرم رسانه اجتماعی بلافاصله پس از این تصاحب رخ داد.

نفرت پراکنی بر روی توییتر پس از تصاحب بوسیله ایلان ماسک اوج گرفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی بی اس نیوز پژوهشگران دانشگاه ایالتی مونت کلیر دریافتند که 12 ساعت پس از تصاحب رسمی توییتر بوسیله ماسک محیط بسیار خصمانه تری در توییتر به وجود آمد. این گروه به توییت های حاوی عبارت های زشت و خصمانه که افراد را بر اساس نژاد، مذهب، قومیت و... با ناسزا هدف قرار می دادند، توجه کردند تا دریابند شرایط توییتر از این لحاظ چه تغییری نموده است.

و یافته های آنها افزایشی فوری، قابل مشاهده و قابل مقدار گیری در این نوع پست های توییتری را نشان داد.

این پژوهشگران دریافتند در هفته منتهی به تصاحب توییتر بوسیله ماسک در هر ساعت روی این پلتفرم بیش از 84 توییت خصمانه وجود نداشت. اما از نیمه شب 28 اکتبر- روزی که ماسک صاحب توییتر شد- تا ظهر روز بعد، 4778 توییت حاوی نفرت پراکنی به روی این پلتفرم ارسال شده بودند که معادل بیش از 398 توییت در ساعت یعنی حدود 4/7 برابر بیشتر از میانگین روزانه در هفته منتهی به روز تصاحب بود. این پژوهشگران دریافتند که نفوذ این بالقوه این توییت ها بیش از 3 میلیون است.

پژوهشگران بعلاوه گفتند افزایشی در مقدار احساسات منفی در پست های ارسالی به وجود آمده بود، به طوری که بیش از 67 درصد توییت های پس از تصاحب بوسیله ماسک لحنی منفی داشتند.

این پژوهشگران می نویسند: در مجموع، از روزی که ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت شد، محتوا و لحن پست های توییتر به طور قابل مقدار گیری بیشتر به سوی نفرت پراکنی گرایش پیدا نموده است و این محتوای نفرت برانگیز نفوذ قابل توجهی پیدا نموده است.

یئول رات، رئیس بخش ایمنی و امنیت توییتر نیز تایید نموده است که افزایشی در محتوای نفرت برانگیز در توییتر به وجود آمده است. او در روز دوشنبه توییت کرد که این پلتفرم شاهد اوج گیری نفرات پراکنی بوده است و بیش از 1500 اکانت را حذف نموده است. او این افزایش را به یک کارزار کوتاه مدت ترول ها (اوباش مجازی) نسبت داد.

ماسک از مدت های پیش گفته است که هنگامی که توییتر را تصاحب کند، از محدودیت های موجود آن خواهد کاست، اما این پژوهشگران می گویند در حال حاضر نمی توان با قطعیت درباره اینکه این تغییر سیاست های بالقوه باعث این اوج گیری نفرت پراکنی شده باشد، اظهارنظر کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1888

به "نفرت پراکنی بر روی توییتر پس از تصاحب بوسیله ایلان ماسک اوج گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفرت پراکنی بر روی توییتر پس از تصاحب بوسیله ایلان ماسک اوج گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید