مهاجرت به روسیه ، روش های مهاجرت به روسیه

به گزارش وبلاگ علیکایی، مهاجرت به روسیه به نام یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان، روش های مختلفی دارد. علاوه بر متقاضیان سفر به روسیه و علاقمندان طبیعت و فرهنگ غنی این کشور، مهاجرت به روسیه هم طرفداران بسیاری در میان تمام اقشار جامعه دارد. برای آگاهی از روش های مهاجرت به روسیه و همچنین شرایط دریافت اقامت دائم روسیه ما را در سایت موسسه مهاجرتی لتسگویونی همراهی کنید.

مهاجرت به روسیه ، روش های مهاجرت به روسیه

مهاجرت به روسیه

کشور روسیه، بازمانده ای مقتدر پس از فروپاشی شوروی سابق و پهناورترین کشور دنیا و نهمین کشور پرجمعیت دنیاست که مرزهای شرقی آن با چین همسایه است و مرزهای غربی آن به اروپای غربی می رسد. بخشی از این سرزمین وسیع در آسیای شمالی و بخش از آن در اروپای شرقی قرار گرفته است.

عظیمترین کشور دنیا با 14 کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی مشترک دارد و کرانه های ساحلی آن به اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی و هم به دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک می رسد؛ از این رو، با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک هم ارتباط دریایی دارد.

مرزهای جنوب شرقی این کشور که در قاره آسیا قرار گرفته است، با کشورهای کره شمالی ، چین، مغولستان و قزاقستان مشترک است. جنوب غربی آن هم با کشورهای جمهوری آذربایجان و گرجستان مرز مشترک دارد. در بخش های غربی و اروپایی هم کشورهای اوکراین، بلاروس، لتونی، استونی، فنلاند و نروژ از همسایگان این سرزمین برشمرده می شوند.

این پهنه گسترده در جنوب قطب شمال واقع شده و به علت برودت بیش از حد هوا در منطقه ها سیبری، امکان زندگی و کشاورزی در خاک آن وجود ندارد؛ اما در زمینه گردشگری و ورزش های زمستانی بسیار مجهز است. در دیگر بخش های این عرصه، صنعت کشاورزی یکی از درآمدزاترین صنایع محسوب می شود و به صورت مکاهمه و مجهز صورت می گیرد. با این همه، طبق گزارش فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) در سراسر کشور روسیه 215 میلیون هکتار اراضی قابل کشت و 815 میلیون هکتار اراضی جنگلی وجود دارد.

فعالیت های مالی این سرزمین پهناور در زمینه های مختلف تولید از جمله نفت، گاز، چوب، ماشین آلات، مواد شیمیایی، فلز، کشاورزی برای تولید غذا، بافندگی، مبلمان و تولید انرژی بوده است؛ با توجه به نفت خیز بودن این کشور، عدم تمرکز فعالیت های مالی بر درآمدهای نفتی و تولیدات خام، این کشور را به یکی از قدرتمندترین های دنیا تبدیل کرده است.

با افزایش تولید ناخالص داخلی، کشور روسیه در سال 2017 به نام هشتمین اقتصاد عظیم دنیا (ششمین بر مبنای قدرت برابری خرید) شناخته شد؛ با اینکه تولیدات و فعالیت های مالی این کشور بسیار به منابع طبیعی عظیم خود متکی است، اما تدابیر سودآور و دوراندیشانه مسئولان کشور روسیه را به یکی از قدرت های مالی دنیا تبدیل کرده است.

علیرغم اینکه شرایط مالی و سیاسی این کشور به ثبات تعیینی رسیده و امنیت مالی در فعالیت های مالی دیده می شود، اما در کل آمار سرقت و دزدی در این کشور کمی بالاست. بنابراین در فرایند فعالیت های روزانه توجه به این موضوع اهمیت بسیاری دارد.

تنوع فرهنگی این سرزمین باستانی، کشور روسیه را به یکی از رنگارنگ ترین کشورهای دنیا تبدیل کرده است؛ از اسلاوها، باشقیرها و تاتارها گرفته تا چچنی ها، اکراینی ها و آذربایجانی ها توانسته اند در تولیدات فرهنگی این سرزمین نقش مهمی ایفا کننند؛ شاید به همین دلیل باشد که ادبیات روس هم مانند بسیاری از جنبه های فرهنگی دیگر آن بر غرب چیره شده است.

امکان ندارد کسی خود را اهل مطالعه و فرهنگ بداند و آوازه قلم روس ها مانند نمایشنامه های چخوف، پایکوبی کلمات در آثار باختین، آثار رویایی تولستوی، داستایوفسکی، آخماتووا و ... به گوشش نرسیده باشد. هنر روس ها در نمایش شهرها هم طنازی می کند؛ ایستگاه های مترو، نگاره ها آذین بخش خیابان ها و پارک ها و ابنیه های مراکز فرهنگی و دولتی همگی نشانی شاخص از ژرفای فرهنگی این سرزمین دارند.

تاریخ پرفراز و نشیب و تنوع آب و هوایی و جغرافیایی، جاذبه های تاریخی و طبیعت گردی فراوانی را در این سرایِ تنوع رقم زده و صنعت گردشگری کشور روسیه را با اقبال خوبی روبرو کرده است. به هیمن علت، بسیاری از متقاضیان مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری طرح های کسب وکار خود را در زیرمجموعه های صنعت گردشگری ارائه می دهند.

با اینکه زبان رسمی کشور روسیه، زبان روسی اعلام شده است؛ اما 27 زبان رسمی دیگر هم در جمهوری ها و منطقه ها خودگردان آن به کار گرفته می شود. جالب است که بدانید روسی پرگویشورترین زبان مادری در اروپا و از نظر جغرافیایی گسترده ترین زبان در اوراسیا محسوب می شود. در برخی روش های مهاجرت به روسیه تسلط به زبان روسی الزامی است.

تقسیمات کشوری در این سرزمین گسترده کمی پیچیده است؛ به طور کلی کشور روسیه شامل 83 واحد فدرال و 21 جمهوری خودگردان می شود که هر یک قوانین خاص خود را برای اداره کشور و همچنین جذب مهاجر دارند. بنابراین پیش از اقدامی برای دریافت اقامت روسیه باید به قوانین شهر و منطقه مورد نظر توجه داشت.

وسعت خاکی این کشور موجب شده تا 9 منطقه زمانی در کشور روسیه ایجاد شود؛ شهر کالینینگراد که در بخش اروپایی واقع شده، 1 ساعت از وقت مرکز یعنی شهر مسکو عقب تر است و شهر ماگادان که در شرق روسیه جای خوش کرده، 8 ساعت از وقت مسکو جلوتر است. در طول مراحل درخواست مهاجرت به کشور روسیه توجه به این مقوله را از قلم نیاندازید.

پیش از مهاجرت به روسیه باید بدانید که اجاره خانه در این کشور به صورت ماهانه پرداخت می شود و چیزی به نام مبلغ رهن وجود ندارد. متقاضی موظف است در هنگام عقد قرارداد، اجاره دو ماه را به یکجا پرداخت کند؛ یک ماه پیش و اجاره ماه آخر. اگر از خدمات آژانس های املاک استفاده کرده باشید، مبلغ یک ماه اجاره را هم به این مراکز باید پرداخت کنید.

مهاجرت تحصیلی به روسیه

بر اساس گزارش های سازمان همکاری و توسعه مالی (OECD)، شهفرایندان کشور روسیه بالاترین آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی در دنیا را از آن خود کرده اند. هرساله بیش از 200 هزار نفر از حدود 170 کشور دنیا برای تحصیل وارد خاک این کشور می شوند که بسیاری از آن ها در شهر و منطقه محل تحصیل ماندگار می شوند.

از میان 766 موسسه آموزش عالی، تعداد قابل توجهی از دانشگاه های کشور روسیه در لیست بهترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته اند. با نگاهی گذرا به این مطلب می توان اهمیت آموزش در زیرساخت های این کشور را درک کرد.

بسیاری از دانشگاه های مطرح و معتبر دنیا با تاسیس شعبه ای در خاک کشور روسیه، اقدام به پذیرش دانشجویان بین المللی می کنند و به دانشجویان فارغ التحصیل مدرک دوگانه اعطا می کنند؛ از این رو، برای ادامه تحصیل به آسانی می توان به کشور اصلی دانشگاه مورد نظر مهاجرت کرد.

دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های روسیه به ترجمه و اسکن مدارک شناسایی، مدارک و سوابق تحصیلی، مدرک زبان (بسته به نوع دانشگاه انگلیسی یا روسی) با نمره میانه به بالا و ... نیاز دارد. لیست مدارک مورد نیاز هر رشته تحصیلی را می توان در سایت رسمی دانشگاه مورد نظر پیدا کرد.

کشور روسیه در تعداد معدود کشورهایی قرار گرفته است که امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان خارجیِ واجد شرایط ایجاد کرده است. افزون بر این، برنامه های یاری هزینه متنوعی هم برای پوشش بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی طراحی شده تا به جذب دانشجویان بین المللی یاری کند.

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به روسیه می توانند در صورت پیروزیت در فرایند پذیرش، در تمامی دانشگاه ها و مقاطع به تحصیل بپردازند. برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر ابتدا باید شرایط و مدارک مورد نیاز رشته تحصیلی را مطالعه و آن ها را گردآوری کرد.

تدریس در دانشگاه های کشور روسیه به زبان های انگلیسی و روسی صورت می گیرد؛ اگر شما یکی از مدارک زبان های گفته شده را داشته باشید، می توانید روی دانشگاه های تعیینی متمرکز شوید. در غیر این صورت با گذراندن دوره زبان در دانشگاه می توانید گستره انتخابی بسیاری در رشته های دانشگاه داشته باشید.

سیستم آموزشی کشور روسیه برای دانشجویان خارجی دوره ای به نام دوره پاتفک طراحی کرده است؛ این دوره که شرکت در آن برای متقاضیان برخی رشته ها الزامی است، زبان و درس های تخصصی رشته مورد نظر را مرور می کند؛ به این ترتیب ورود به دانشگاه برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به روسیه هموار می شود.

پس از دریافت پذیرش تحصیلی و دعوت نامه رسمی از دانشگاه مورد نظر، باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کرد. ویزای تحصیلی در ابتدا با اعتبار یک ساله صادر می شود؛ در صورتی که شرایط تحصیلی دانشجو در طول دوره از سوی مسئولان تایید شود، اعتبار ویزا تا خاتمه دوره تحصیلی تمدید می شود.

برای درخواست ویزای دانشجویی باید مدارک تعیینی را گردآوری و به همراه فرم تکمیل شده درخواست برای سفارت ارسال کرد. از جمله این مدارک می توان به گواهی تمکن مالی، گواهی سلامت (عدم ابتلا به ایدز)، سوابق تحصیلی و شغلی، نمره مدرک زبان، عکس و مدارک شناسایی اشاره کرد.

ویزای تحصیلی به متقاضی اجازه کار نیمه وقت همزمان با دوره تحصیل را هم می دهد. کسب تجربه تحصیل و کار در این کشور می تواند شرایط را برای دریافت اقامت دائم روسیه در مراحل بعدی مهیا کند. به عبارت دیگر، ویزای تحصیلی به تنهایی منتج به مجوز اقامت دائم روسیه نمی شود؛ متقاضی باید ابتدا وارد بازار کار این کشور بشود و با پرداخت مالیات و حضور در خاک، مشروط به دریافت این مجوز شود.

ارائه مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور و همچنین کسب تجربه و سابقه کار در حین تحصیل می تواند کارفرمایان را برای دریافت پیشنهاد شغلی اقناع کند، اما در صورتی که متقاضی بخواهد با ورود مستقیم به بازار کار برای دریافت اقامت دائم روسیه اقدام کند، چه راهی باید در پیش بگیرد؟

مهاجرت کاری به روسیه

متقاضیان کار در روسیه باید با دریافت پیشنهاد کاری و مجوز کار، برای دریافت ویزای کاری و اقامت روسیه اقدام کنند؛ به عبارت دیگر، برای مهاجرت کاری به کشور روسیه ابتدا باید با کارفرمایان مکاتبه کرد و در صورت جلب توجه و رضایت آن ها، برای مراحل بعدی اقدام کرد.

متقاضیان کار در روسیه می توانند با مراجعه به سایت های کاریابی، از شرایط و مدارک بازار کار رشته و حرفه خود اطلاعات کافی کسب کنند. از جمله مشاغل مورد نیاز این کشور می توان به متخصص IT، طراح دکوراسیون داخلی، مهندس مکانیک، مهندس طراحی ساختمان، مهندس صنایع، مهندس معدن، مهندس معماری، راننده ماشین آلات صنعتی، آرایشگر حرفه ای، طراح لباس، پزشک، و آشپز حرفه ای اشاره کرد.

به طور کلی، تسلط به زبان های روسی و انگلیسی، داشتن مدرک فارغ التحصیلی دانشگاهی در ارتباط با حرفه مورد نظر و ... از جمله شرایط مورد نیاز کار در این کشور است. با اینکه بسیاری از کارفرماها مدرک زبان از متقاضی درخواست نمی کنند، اما دانش زبان های مختلف می تواند در امر اقامت روسیه متقاضی را یاری کند.

اگر متقاضی پیروز به کسب رضایت کارفرما شود، می تواند مجوز کار دریافت کند. از این پس پیگیری تمام امور مربوطه به عهده کارفرما خواهد بود. البته مدارک لازم باید از طریق متقاضی گردآوری و ارسال شود؛ از جمله پاسپورت معتبر، مدارک تحصیلی، مدارک زبان، مدارک مربوط به سابقه کار، بیمه نامه مسافرتی و فیش پرداخت 2000 روبلی صدور ویزای کار.

با دریافت مجوز و پیشنهاد کاری، متقاضی می تواند با ویزای سه ماهه (90 روز) وارد خاک این کشور شود و با دریافت فرم های مورد نیاز از سوی کارفرما، ویزای کاری کشور روسیه را با اعتبار یک سال دریافت کند. البته باید توجه داشت که افراد متخصص با درآمد سالانه 2 میلیون روبل می توانند ویزای Multiple-entry visa دریافت کنند.

متقاضی با دریافت ویزا می تواند به همراه خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) وارد خاک این کشور شود. در طی اعتبار ویزا فرزندان می توانند در مدارس دولتی این کشور به تحصیل رایگان بپردازند. در خاتمه اعتبار ویزا متقاضی با ارائه گواهی نامه اشتغال به کار و پرداخت مالیات می تواند مدت زمان اعتبار آن را تمدید کند و در خاتمه سال پنجم برای درخواست اقامت دائم روسیه اقدام کند.

میانگین حقوق ماهانه مهاجران پس از کسر مالیات در کشور روسیه حدود 425 یورو است. البته مقدار حقوق دریافتی مانند مخارج زندگی به شهر محل سکونت هم بستگی دارد؛ در شهر مسکو به نام مرکز و مهم ترین شهر، مقدار حقوق ماهانه دو برابر این مقدار برآورد می شود.

مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاران خارجی می توانند با دریافت ویزاهای سرمایه گذاری خارجی وارد این کشور شوند؛ بسته به نوع فعالیت افراد، ویزاهای مختلفی (تک ورودی و دو ورودی با اعتبار برای 1 یا 3 ماه یا ویزای چندبار ورود با اعتبار 3، 6 یا 12 ماهه) برای اقامت روسیه در نظر گرفته شده است.

سرمایه گذاری، یکی از بهترین روش های مهاجرت به روسیه و آسان ترین راه دریافت اقامت روسیه محسوب می شود. در این روش باید پیش از هر گونه اقدام و ثبت درخواستی، گواهی تأییدیه مبنی بر شرایط جسمی سالم و بیمه پزشکی متقاضی، مدارک قانونی مبنی بر عدم سوء پیشینه و قانونی بودن سرمایه اش ارائه شود.

جهت تثبیت سیستم حاکم بر بازار و تشویق سرمایه گذاران خارجی دولت روسیه به متقاضیان واجد شرایط اقامت دائم روسیه را اعطا می کند و رفتار یکسانی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارد. برای مثال مقدار مالیات تعیین شده برای تمامی سرمایه داران 20 درصد اعلام شده است.

سرمایه گذاران خارجی برای اخذ اقامت روسیه می توانند با یاری مالی، خرید املاک و یا سرمایه گذاری سودآور تجاری پس از 3 سال به اقامت دائم روسیه دست یابند و با دریافت حق سکونت و شهفرایندی آزادانه در این کشور زندگی کنند.

از جمله بهترین فرصت های سرمایه گذاری در کشور روسیه می توان به صنایع مربوط به نفت وگاز، شیلات و مواد غذایی دریایی، کشت غلات کشاورزی، مهندسی مکانیک و شرکت فلزکاری، تجارت پوشاک و آموزش اشاره کرد.

حداقل سرمایه اولیه برای سرمایه گذاری در کشور روسیه 128000 دلار اعلام شده است؛ در پیش نویسی از قانون که در نوامبر سال 2020 از طریق وزارت اقتصاد کشور اعلام شد، سرمایه گذاران می توانند در ازای حداقل سرمایه گذاری 10 میلیون روبلی (تقریباً 130،000 دلار) در یک شرکت روسی که حداقل 10 شغل ایجاد می کند، حق اقامت دائم روسیه را بدست آورند.

متقاضیان مهاجرت به کشور روسیه می توانند با 5 روش در خاک این کشور سرمایه گذاری کنند؛ راه اندازی کسب وکار با سرمایه 50 میلیون روبلی (سرمایه 15میلیون روبلی در صورتی که با دولت همکاری شود)، سرمایه گذاری در کسب وکاری که قبلا ایجاد شده است (حداقل 15 میلیون روبل)، ثبت شرکت با سرمایه اولیه 10میلیون روبلی و ایجاد حداقل 10 شغل، اوراق قرضه دولتی به ارزش 30میلیون روبل و بیشتر و خرید ملک و مستغلات به ارزش 30 میلیون روبل و بیشتر.

مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک

بر اساس قوانین مهاجرتی کشور روسیه، اتباع خارجی می توانند اقدام به خرید ملک های تایید شده کنند؛ در تمامی شهرهای کشور روسیه می توان ملک مسکونی خرید، به شرط آن که ملک در نقاط مرزی قرار نگرفته باشد. علاوه بر این، زمین های کشاورزی طبق قوانین خاصی به اتباع خارجی فروخته می شود.

اگر متقاضی بتواند ملکی به ارزش 30 میلیون روبل (تقریباً معادل 400 هزار دلار) خریداری کند، می تواند به مجوز اقامت روسیه دست پیدا کند. باید توجه داشت که علاوه بر هزینه خرید ملک، متقاضی موظف به پرداخت سایر هزینه ها از جمله حق الزحمه بنگاه معاملات املاک (2 تا 5 درصد از مبلغ کل معامله)، هزینه ثبت اسناد در دفترخانه (0.7 تا 1.5 از کل معامله) و هزینه ثبت نام است. مالیات بر ارزش افزوده ملک نییز 20 درصد از مبلغ کل معامله اعلام شده است.

قیمت هر متر مربع از ملک بسته به شهر و موقعیت مکانی آن در میان محله شهر فرق دارد. به طور میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر مسکو 4290 یورو و خارج از مرکز شهر مسکو 1997 یورو برآورد می شود. در شهر سنت پترزبورگ، دیگر کلان شهر مهم این کشور هم میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر 2067 یورو و در حومه شهر حدود 1238 یورو تخمین زده می شود.

مهاجرت به روسیه از طریق تولد فرزند

تابعیت فرزند در کشور روسیه بر مبنای خون تعریف شده است؛ این بدان معناست که پدرومادر یا یکی از آن ها باید شهفرایند کشور روسیه باشند تا حق شهفرایندی این کشور به فرزند داده شود. در بسیاری از کشورهای دیگر مانند کانادا، تابعیت فرزند متولد شده در آن کشور بر مبنای اصل خاک است؛ بنابر این قانون، فرزند به صرف به دنیا آمدن در خاک آن کشور، تابعیت آن را دریافت می کند.

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

یکی از ساده ترین روش های مهاجرت به روسیه، ازدواج با شهفرایندان روس است. این روش که جدیدترین قانون تابعیت فدراسیون روسیه محسوب می شود، در اولین گام منجر به دریافت اقامت دائم روسیه می شود و با تمدید این مجوز می توان به حق شهفرایندی و حتی پاسپورت دست یافت.

در بخش ابتدایی ماده 13 قانون فدرال اعلام می کند که اتباع خارجی بالای 18 سال و بیشتر برای دریافت حق شهفرایندی این کشور باید پنج سال در فدراسیون زندگی کنند؛ اما فردی که با یک شهفرایند روسی ازدواج کرده باشد، از این قاعده مستثنا می شود. بنابراین مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج با اتباع روس سریع ترین راه رسیدن به مجوز اقامت دائم روسیه برشمرده می شود.

برای ثبت ازدواج رسمی باید به اداره ثبت احوال محلی یا Zapis Aktov Grazhdanskogo Sostoyaniya مراجعه کرد و با ارائه مدارک مورد نیاز درخواست را ثبت کرد. از روز ثبت درخواست تا زمان صدور گواهی ازدواج حدود یک تا دو ماه (32 تا 60 روز کاری) زمان می برد.

فرد روسی برای ازدواج با تبعه غیر روس باید تمکن مالی مناسبی ارائه دهد تا توانایی مالی مخارج زندگی مشترک را به اثبات برساند. اگر ازدواج مطابق قانون فدرال به رسمیت شناخته نشود، درخواست ثبت آن و همچنین درخواست اقامت دائم همسر با مشکل مواجعه خواهد شد.

اگر از زمان ثبت ازدواج شخص با فرد روسی یک سال بگذرد و با ارائه اسناد منبع درآمد قانونی را بتوان به اثبات رساند، مجوز اقامت دائم روسیه صادر می شود. در مرحله بعدی که درخواست حق شهفرایندی این کشور است، متقاضی باید ثابت کند که سابقه کیفری در روسیه ندارد، از قوانین کشور تبعیت می کند و به زبان روسی تسلط کافی دارد.

بر اساس قوانین مهاجرتی فدراسیون، همسران یک سال پس از ثبت ازدواج در دفاتر رسمی ازدواج روسیه (ZAGS) باید در کنار همدیگر زندگی کنند و پایبندی رسمی و عرفی به تعهد ازدواج را به اثبات برسانند. در برخی مواقع کارشناسان اداره مهاجرت قطعیت و واقعی بودن زندگی مشترک افراد را بررسی می کنند. پس از یک سال از تاریخ ثبت ازدواج می توان برای دریافت حق شهفرایندی اقدام کرد. پس از تابعیت امکان طلاق وجود دارد.

هزینه مهاجرت به روسیه

مهاجرت به روسیه بسته به روشی که برای دریافت اقامت روسیه اتخاذ می شود، هزینه های متفاوتی دارد؛ برای مثال در مهاجرت تحصیلی باید هزینه تحصیل و شهریه موسسات آموزشی در تمام طول را در نظر گرفت و در روش سرمایه گذاری مقدار سرمایه اولیه و مخارج مورد نیاز راه اندازی کسب وکار را محاسبه کرد.

اما هزینه های زندگی جزء لاینفک مهاجرت است که کاملا به سبک زندگی افراد بستگی دارد. به طور کلی هزینه های زندگی یک خانواده چهار نفره بدون احتساب هزینه مربوط به مسکن که بسیار متنوع است، ماهانه 1,558.94 دلار آمریکا آب می خورد.

یک فرد مجرد هم بدون احتساب هزینه مسکن به طور میانگین ماهانه چیزی حدود 448.39 دلار آمریکا هزینه دارد. با برآورد هزینه های زندگی و درآمد ماهانه افراد، زندگی در روسیه به صرفه و در برخی موارد (حدود 23 درصد) ارزان تر از ایران تخمین زده می شود.

باید توجه داشت که مسکو مرکز این کشور یکی از گران ترین شهرهای دنیا محسوب می شود و هزینه زندگی به خصوص هزینه مربوط به مسکن در این شهر بسیار بالاست. اما این پهنه وسیع و شهرهای بی تعدادش تنوع بسیاری در هزینه های زندگی دارد.

اقامت دائم روسیه

همان طور که در این نوشتار به تفضیل روش های مهاجرت به کشور را شرح دادیم، روش های دریافت اقامت روسیه تنوع بسیاری دارد و هر یک از آن ها برای گروه سنی خاصی مناسب است. بر اساس قوانین مهاجرتی کشور روسیه، با تمدید اقامت موقت فارغ از نوع و روش آن، می توان به مجوز اقامت دائم روسیه دست یافت.

معمولا مدت زمان اقامت دائم کشور روسیه با اعتبار 5 ساله صادر می شود که قابل تمدید است. اگر متقاضی 6 سال پیاپی خارج از خاک کشور روسیه زندگی کند، مجوز اقامت او باطل می شود. از سویی دیگر، با تمدید مجوز اقامت می توان به حق شهفرایندی و پاسپور معتبر آن دست یافت.

شرایط زندگی در روسیه برای ایرانیان

تنوع فرهنگی در کشور روسیه بسیار بالاست؛ عطر فرهنگ را می توان از بناهای تاریخی، سبک های هنری و حتی زائقه و سلیقه شهفرایندان آن در غذاها هم یافت. این سرزمین از گذشته های دور میزبان اقوامی بوده که در همسایگی کشورمان می زیسته اند.

به طور میانگین نرخ بیکاری در کشور روسیه همواره پایین تر از کشورهای منطقه بوده است؛ در سال های اخیر این نرخ به مقدار کمتر از 5% در سراسر این پهنه خاکی بوده است. بنابراین یافتن شغل برای مهاجران چندان سخت نیست؛ به ویژه برای مهارت های مورد تقاضای این کشور.

روابط سیاسی کشور روسیه با ایران در سال های اخیر فرایند خوبی داشته است؛ بنابراین صدور ویزا در صورتی که متقاضی واجد شرایط کلی باشد، با مسئله ای رو به رو نمی شود. متقاضیان ایرانی از تمامی روش های گفته شده برای مهاجرت می توانند شانس خود را برای دریافت اقامت کشور روسیه امتحان کنند.

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1472

به "مهاجرت به روسیه ، روش های مهاجرت به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به روسیه ، روش های مهاجرت به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید