شرایط اخذ ویزای توریستی و گردشگری کشور آلمان (تور آلمان)

به گزارش وبلاگ علیکایی، ویزای توریستی و گردشگری کشور آلمان برای کسانی صادر می گردد که قصد بازدید از شهرها و جاذبه های گردشگری این کشور را دارند و می خواهند ظرف مدت زمان معینی، از زیبایی های سرزمین ژرمن ها بازدید بعمل آورند. مدت زمان اعتبار ویزای توریستی آلمان اغلب 90 روزه می باشد و شما به عنوان فرد متقاضی که مفتخر به دریافت این نوع از ویزا جمهوری فدرال آلمان شده اید؛ بایستی قبل از اتمام فرصت سه ماهه خود، از مرزهای کشور آلمان به شکل تمام و کمال خارج شوید؛ ضروری است بدانید گرفتن ویزای کشورهای عضو شنگن همانند آلمان، حضور فرد متقاضی برای انجام مراحل اخذ و مصاحبه الزامی است و پیش از حضور نیز باید فرم درخواست ویزای خود را از سایت سفارت این کشور دریافت نموده و سپس با تکمیل آن به سفارت آلمان واقع در کلانشهر تهران مراجعه نمایید. توجه داشته باشید گرفتن ویزای آلمان احتیاج به معین وقت مصاحبه دارد و این معین وقت، به هیچ وجه به صورت تلفنی قابل تنظیم نیست و حتما باید شما حضوری به سفارت مراجعه کنید و با ارائه مدارک کامل خود همراه با فرم پر شده اخذ ویزا به صورت چاپ شده در روز معین مصاحبه در کنسولگری آلمان، حضور بهم رسانید. پس با ما در مجله گردشگری همگری همراه باشید برای اطلاعات بیشتر از ویزای توریستی و گردشگری کشور آلمان.

شرایط اخذ ویزای توریستی و گردشگری کشور آلمان (تور آلمان)

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

ویزای گردشگری و جهانگردی کشور آلمان

ضروری است پیش از پرداخت به مدارک مورد احتیاج برای گرفتن ویزای آلمان توجه شما را به چند موضوع جلب نماییم؛ موضوع اول، زمان است که باید برای آن یک برنامه منظم و دقیق اتخاذ کنید. عموما دریافت ویزای کشورهای عضو شنگن مثل همین آلمان به خودی خود با چند هفته تاخیر و کِش و قوس همراه می باشد که باید به تمام این تایم تاخیری، ماه های مسافرتی همانند تابستان (از می تا اکتبر) و تعطیلات عید نوروزی خودمان را هم اضافه کنید و در کنار آن به مدت زمان 14 روزه ای که طول می کشد تا سفارت صحت مدارک شما را آنالیز و سپس معین کند هم، توجه کافی داشته باشید! موضوع دوم بدست آوردن فرم مربوط به اخذ ویزای گردشگری آلمان یا ویزای کشور مورد نظر می باشد که برای این کار هم می توانید به نشانی اینترنتی سفارت کشور مقصد مراجعه کنید و فرم درخواست ویزا را دانلود کنید و هم به صورت مستقیم به سفارت کشور مقصد رفته و از بخش اداری فرم های مربوط به اخذ ویزای آنان را دریافت نمایید. موضوع آخری هم که بهتر است بدانید این می باشد که اگر با خانواده قصد سفر نموده اید، باید برای تک تک اعضای خانواده تان فرم های مجزا و جداگانه ای را پر نمایید و حواستان هم باشد که فرم تقاضای ویزا باید حتما در 2 نسخه کامل شود. حال در ادامه این مطلب با ماه همراه شوید تا مدارک و شرایط اخذ ویزای گردشگری و جهانگردی کشور آلمان را به شما عزیزان معرفی نماییم.

مدارک مورد احتیاج برای اخذ ویزای آلمان

نکته: به یاد داشته باشید که از تمامی مدارک ارائه نموده به سفارت، حتما باید یک نسخه کپی هم ارائه دهید چرا که پس از آنالیز های صورت گرفته اصل مدارک به شما بازگردانده خواهد شد و این نسخه های کپی می باشد که در داخل پرونده شما قرار داده می شود. بعلاوه نباید فراموش کنید که تمامی مدارک فارسی شما بایستی به زبان بین الملل انگلیسی ترجمه شود!

1- ارائه شناسنامه ایرانی: همین شناسنامه ای که در اختیار دارید و در گذشته آن را 3 جلد خطاب می نموده اند.

2- ارائه پاسپورت (گذرنامه): پاسپورت فرد متقاضی حتما باید دارای اعتبار بیشتر شش ماه از زمان اتمام تاریخ ویزای درخواستی باشد. بعلاوه باید از صفحات 1 تا 5 پاسپورت و دیگر صفحاتی که مهر ویزا در آن ها خورده است نیز کپی به همراه داشته باشید.

3- ارائه سه قطعه عکس تمام رنگی: این عکس باید به صورت رنگی، پشت زمینه سفید، از جلو و تمام رخ، تازه و مربوط به حداکثر مدت زمان 3 ماهه اخیرتان باشد تا کاملا شبیه صورت فعلی تان تلقی شود؛ سایز عکس ها بایستی 4×6 بوده و فاصله خط بالایی سرتان تا انتهای چانه تان هم درست 3.2 سانتی متر باشد. عکس شما به دستور قوانین کشورهای عضو شنگن، بر روی برچسب ویزای شما به چاپ خواهد رسید. در صورتی که نام افراد همراه در سفر در داخل پاسپورت شما به عنوان فرد متقاضی ویزا خورده باشد، باید برای هر کدام از آن ها نیز 2 قطعه عکس رنگی با شرایط گفته شده، به سفارت تحویل نمایید.

4- ارائه دعوت نامه و یا سند اثبات مالکیت در کشور آلمان: برای اخذ و دریافت ویزای گردشگری آلمان حتما یا باید دوست و آشنای شما از آلمان اصل فرم دعوت نامه را برایتان ارسال کند و یا اینکه شما رسید رزرو هتل برای مدت زمان اقامتی تان در خاک آلمان و یا گواهی و مدرکی که حاکی از داشتن خانه و محل اسکان شما در کشور مقصدتان باشد؛ ارائه دهید که این مدرک می تواند یک قبض مالکیت ملکی باشد و یا یک قبض پرداخت عوارض مسکن و یا حتی سند مالکیت شما.

5- اجازه نامه کتبی برای بچه ها تحت شرایط: برای اخذ و دریافت ویزای آلمان مُراد از بچه ها تحت شرایط یعنی بچه های که به سن قانونی نرسیده اند و به همراه والدین خود نیز راهی سفر نمی شوند! یعنی در واقع آن ها یا تنهایی سفر می کنند و یا با شخص سوم دیگری دست به انجام مهاجرت مقطی و یا قطعی خود می زنند که برای این منظور حتما باید دارای اجازه نامه کتبی و به ثبت رسیده در دفاتر رسمی کشور از سوی مادر، پدر و یا قیم قانونی خود باشند.

6- ارائه اسناد و مدارک رسمی کاری و مقدار منابع مالی: برای دریافت ویزای آلمان طبق قانون مدت زمان اقامت شما در کشور ثانی و بعلاوه قصد شما از انجام سفر به آن کشور باید دارای یک رابطه تناسبی با سطح درآمدزایی شما باشد. در حقیقت برای این منظور حداقل حقوق روزانه شما را در تعداد روزهای اقامتی تان در کشور (آلمان) ضرب می کنند که در نهایت متقاضیات در این مرحله به 3 دسته زیر تقسیم می شوند:

الف: افرادی که خود دارای صنف کاری هستند، تاجر نامیده می شوند و یا از صاحبان صنعت می باشند تنها می بایست به ارائه مدارک ثبت شرکت و موسسه خود، صورت حساب بانکی و گردش حساب خود در یک ماهه آخر و یا ارائه دفترچه حساب پس اندازشان همراه با درج تاریخ افتتاح حساب توجه داشته باشند. گفتنی است ارائه گواهی ساده بانکی برای این اشخاص به تنهایی فاقد اعتبار لازمه می باشد!

ب: افرادی که حقوق بگیر هستند از ادارات و سازمان های دولتی بایددر این مرحله به ارائه مدارکی همانند گواهی اشتغال به کار خود با درج تاریخ دقیق اغاز به کار و تعداد روزهای مرخصی، فیش حقوق ماه آخر خود و صورت حساب گردش یک ماهه آخر و یا ارائه دفترچه حساب پس اندازشان را برای ویزای گردشگری آلمان همراه با درج تاریخ افتتاح حساب توجه داشته باشند. گفتنی است ارائه گواهی ساده بانکی برای این اشخاص به تنهایی فاقد اعتبار لازمه می باشد!

ج: کارکنان ادارات و سازمان های خصوصی و مشاغل آزاد که باید برای این مرحله مدارکی همانند کارت فعالیت صنفی خود، و یا ارائه دفترچه حساب پس اندازشان همراه با درج تاریخ افتتاح حساب را ارائه کنند. گفتنی است ارائه گواهی ساده بانکی برای این اشخاص به تنهایی فاقد اعتار لازمه می باشد!

7- افراد تحت تکلف و سرپرستی دیگری: برای ویزای آلمان، این نفرات (بانوان خانه دار و بچه ها) بایستی مدارکی همانند صورت حساب بانکی با توضیح کامل گردش ماه آخر خود را به همراه گواهی کار خود ارائه کنند. توجه داشته باشید این افراد می توانند در صورت عدم وجود گردش مالی ماه اخر حساب خود، دفترچه پس انداز شخص متکفل (همسر و پدر) را همراه با تاریخ دقیق افتتاح حساب وی ارائه کنند.

8- محصلان و شاغل در مقاطع تحصیلی دبستان، دبیرستان و دانشگاه: این عزیزان برای دریافت ویزای آلمان نیز باید در کنار سایر مدارک آماده شده خود، حتما اصل و کپی از نسخه گواهی اشتغال به تحصیل خود را هم ارائه کنند.

بیمه مسافرتی - فاکتور مکان اقامتی - رزرو بلیط هوایی - ویزای آلمان

طبق آنچه لااقل از سوی سفارت آلمان برای دریافت ویزای گردشگری آلمان تا به امروز صورت گرفته است؛ نزدیک به دو هفته آنالیز ابتدایی و اولیه بر روی مدارک ویزای گردشگری آلمان صورت گرفته شما به کنسولگری به طول می انجامد البته به یاد داشته باشید ممکن است این روند 2 هفته ای، بیشتر نیز بشود در صورتی که مدارک شما ناقص و سبب تردید در رای دادن به صلاحیت و صدور قطعی گذرنامه (ویزا) شما شود! توجه داشته باشید در مرحله اثبات شرایط شما برای اخذ ویزا و یا رد صلاحیت شما، شما احتیاج به حداقل 2 و حداکثر 6 هفته دارید و این مدت درست از زمانی شروع می شود که شما تمام مدارک خود را به شکل حضوری به کنسولگران سفارت کشور مقصد یعنی آلمان رسانده اید. پس از موافقت برای صادر شدن ویزا با نام و مشخصات شما حال تنها چند مرحله به جای مانده است که از جمله آن ها باید به:

الف) ارائه بیمه نامه مسافرتی: بیمه مسافرتی یکی از اصلی ترین مدارکی است که باید برای اینگونه از سفرها از آن استفاده کنید! این بیمه هم می تواند بصورت انفرادی شما را تحت پوشش قرار دهد و هم به صورت جمعی؛ بیمه نامه مسافرتی یک جهانگرد باید دارای قدرت زیادی باشد و بتواند از پس هزینه های بازگشت وی به مملکت در حالت استفاده از شرایط پزشکی و مراقبتی بر آید. بعلاوه این بیمه نامه باید در خاک کشور مقصد یعنی آلمان نیز از مقدار اعتبار کافی برخوردار باشد تا در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه، فرد جهانگرد بتواند از آن در مراکز پزشکی و بیمارستان های کشور مقصد استفاده نماید. گفتنی است تاریخ اتمام اعتبار بیمه نامه مسافرتی باید مطابق با آخرین روز اقامت شما در طول سفر باشد و مناسب بهره گیری در منطقه شنگن؛ طبق سیاست مالی اتخاذ شده از سوی شرکت های بیمه، مبلغ این بیمه نامه مسافرتی برای هر فرد نزدیک به 30 هزار یورو می باشد و شرکت بیمه کننده نیز باید دارای دفتر مرکزی و کنندگی معتبر در کشور مقصد شما باشد. ناگفته نماند که در صورت برخورداری از دعوت نامه هم، فرد دعوت کننده مجاز به استفاده و بکارگیری از شرکت های بیمه ای کشور مقصد (آلمان) را دارد.

ب) هماهنگ کردن و رزرو بلیط رفت و برگشت به آلمان بصورت قطعی شده

ج) در صورت درخواست، ارائه پیش فاکتور رزرو شده مکان اقامتی شما همانند رسید رزرواسیون هتل

کلام آخر برای اخذ ویزای گردشگری آلمان

گزارشگران و علاقه مندان سفر به کشور آلمان توجه داشته باشید در موارد بسیار دیده شده است که مسئولان مرزی و دولتی جمهوری فدرال آلمان از جهانگردان و گردشگر هایی با تبعه خارجی دیگر کشورها درخواست ارائه اصل مدارک شناسایی و دیگر مدارکی که به سفارت این کشور در ایران تحویل داده اید، دارند و می خواهند که اینبار در خاک این کشور مدارک شما را از نزدیک مورد بازرسی و آنالیز قرار بدهند. دوستان به یاد داشته باشید این کار آنان کاملا توجیه قانونی داشته و بدیهی است در صورت امتناع شما از ارائه مدارک، ناقص بودن ویزای آلمان و ایجاد هیاهوی اضافه طبق قانون کشور آلمان با شما برخورد خواهد شد! پس پیشنهاد می شود اصل مدارک (ویزای آلمان) گرفته شده از سفارت را به شکل بسیار مرتب و تمیزی در کیف همراه و یا چمدان خود قرار دهید تا در صورت لزوم به راحتی بتوانید به آنان دسترسی داشته باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1930

به "شرایط اخذ ویزای توریستی و گردشگری کشور آلمان (تور آلمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اخذ ویزای توریستی و گردشگری کشور آلمان (تور آلمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید