ظریف، روسیه و چین را همکاران راهبردی خواند، طرح مسکو برای خلیج فارس مورد قبول ایران است

به گزارش وبلاگ علیکایی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: روسیه و چین هر دو از همکاران استراتژیک و راهبردی ایران هستند و ما با آنها گفت وگوهای مستمر داریم.

ظریف، روسیه و چین را همکاران راهبردی خواند، طرح مسکو برای خلیج فارس مورد قبول ایران است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

محمد جواد ظریف روز دوشنبه پیش از ترک مسکو در واکنش به پرسشی درجمع خبرنگاران ایرنا و صداوسیما در مورد دلایل سفر خود به چین این مطلب را اعلام کرد.

وی ادامه داد: ما همکاری های خوبی با روسیه و چین داریم و مسکو و پکن دو همکار استراتژیک و شریک راهبردی ما هستند بنابراین گفت وگوها میان سه کشور ادامه خواهد یافت و سفر به چین نیز در قالب مشورت های مستمری صورت می گیرد که میان ما وجود دارد.

ظریف در مورد دستاوردهای سفر خود به مسکو نیز گفت: در ملاقات با همتای روس آخرین تحولات در روابط دو جانبه را مورد آنالیز و ارزیابی قرار دادیم ضمن اینکه دراین خصوص گفت وگو کردیم که چگونه می توان روابط را بیش از پیش گسترش داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: کمیسیون های مشترک دو کشور بسیار فعال هستند با این وجود ما به دنبال روش هایی برای تسریع اجرای اهدافی هستیم که سران دو کشور در مورد آنها توافق کردند.

ظریف این را هم گفت که در ملاقات با همتای روس خود در مورد سفرهای مقامات دو کشور نیز گفتگو شد و طبق آن قرار است سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به زودی به ایران سفر کند.

وی گفت: همچنین در مورد برگزاری نشست آستانه در سطح سران (ایران، روسیه و ترکیه) و همچنین نشست سه جانبه سران با جمهوری آذربایجان نیز هماهنگی های اولیه صورت گرفت.

ظریف گفت وگوها با لاوروف در باره برجام را بسیار مهم خواند و گفت: درباره اینکه ایران، روسیه، چین و دیگر کشورهایی که همفکر ما هستند چگونه می توانند با سیاست های خلاف قانون آمریکا برای از بین بردن برجام همکاری نمایند گفتگو کردیم و اینکه اروپایی ها راتشویق کنیم که به تعهدات خود در برجام عمل نمایند.

وی به رایزنی های منطقه ای خود با رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه نیز اشاره نمود و گفت: طرح صلح هرمز ایران مورد حمایت روسیه واقع شده است و ما هم همیشه از نقش مثبت روسیه تقدیر و از طرح روسیه درباره امنیت خلیج فارس استقبال کردیم.

ظریف در ادامه گفت: با همتای روس خود درباره مسائل سوریه، عراق، افغانستان و سایر موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی گفت وگو و گفتگو نموده است.

لازم به ذکر است ظریف شامگاه دیروز در راس هیاتی عالی رتبه وارد پایتخت روسیه شد و مورد استقبال ماکسیم بارانوف معاون دپارتمان آسیای وزارت خارجه روسیه، یک مقام تشریفاتی وزارت خارجه روسیه و جمعی از مقام های ایرانی از جمله کاظم جلالی سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایران در فدراسیون روسیه نهاده شد.

عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و سید عباس موسوی رییس مرکز دیپلماسی عمومی و سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ظریف را در سفر به مسکو همراهی می کردند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 308

به "ظریف، روسیه و چین را همکاران راهبردی خواند، طرح مسکو برای خلیج فارس مورد قبول ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف، روسیه و چین را همکاران راهبردی خواند، طرح مسکو برای خلیج فارس مورد قبول ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید