ظریف به اروپا و آمریکا: اقدام را با اقدام پاسخ می دهیم

به گزارش وبلاگ علیکایی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: تدابیر جبرانی ما پاسخی هستند به نقض های ایالات متحده و تروئیکای اروپایی. اگر از معلول هراسانید، علت را حذف کنید.

ظریف به اروپا و آمریکا: اقدام را با اقدام پاسخ می دهیم

با ما سفر کنید و با تور نوروز اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایرنا، ظریف پنجشنبه شب در توئیتی نوشت: به جای فلسفه بافی و قرار دادن بار مسئولیت بر دوش ایران، تروئیکای اروپایی/اتحادیه اروپا باید به تعهدات خود عمل نموده و خواهان آن گردد که میراث تروریسم مالی ترامپ علیه ایران خاتمه یابد.

وی اضافه نمود: تدابیر جبرانی ما پاسخی اند به نقض های ایالات متحده و تروئیکای اروپایی. اگر از معلول هراسانید، علت را حذف کنید. ما اقدام را با اقدام پاسخ می دهیم.

وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام و آمریکا عصر پنجشنبه با صدور بیانیه ای مشترک بر اراده خود برای تقویت برجام تاکید کردند.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد آمده است: وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان، انگلیس و ایالات متحده آمریکا برای دومین بار پس از انتخاب آنتونی بلینکن (به عنوان وزیر خارجه آمریکا) به صورت مجازی تشکیل جلسه دادند تا درباره ایران و سایر مسائل مهم رایزنی نمایند.

تروئیکای اروپایی و ایالات متحده در این بیانیه از ایران خواسته اند تا از برداشتن گام های بیشتر، به ویژه در مورد تعلیق پروتکل الحاقی و محدود کردن فعالیت های راستی آزمایی آژانس در ایران پرهیز کند. آن ها همچنین نسبت به تصمیم ایران برای توقف اقدامات داوطلبانه تحت برجام هشدار داده و ادعا نموده اند این اقدام فرصت برای دیپلماسی مجدد را به محاق می برد.

نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه تروئیکای اروپایی و آمریکا در حالی برگزار گردید که جمهوری اسلامی ایران میخواهد تا پنجم اسفند ماه اقدامات داوطلبانه تحت برجام را در چارچوب قانون لغو تحریم ها متوقف کند. مجلس شورای اسلامی 11 آذرماه گذشته با تصویب این قانون دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه تحریم های آمریکا، همکاری با آژانس را محدود نموده و گام های بیشتری را در مورد کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1216

به "ظریف به اروپا و آمریکا: اقدام را با اقدام پاسخ می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف به اروپا و آمریکا: اقدام را با اقدام پاسخ می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید