طرز تهیه پنیر سوخاری

به گزارش وبلاگ علیکایی، پنیر سوخاری یکی از انواع غذای سوخاری است که هواداران بسیاری دارد. حتماً شما نیز پنیر سوخاری را در بشقاب یا سبدهای سوخاری رستوران ها دیده اید. بعلاوه می تواند یک پیش غذای مجذوب کننده نیز باشد. طرز تهیه پنیر سوخاری نیز بسیار آسان بوده و درست کردن آن حدود 15 دقیقه زمان نیاز دارد. در ادامۀ این مطلب قصد داریم به طرز تهیه این سوخاری خوشمزه بپردازیم. بنابراین اگر برای اولین بار است که قصد دارید این پیش غذای مجذوب کننده را تهیه کنید، این مطلب را تا پایان مطالعه نمایید.

طرز تهیه پنیر سوخاری

دستور پخت پنیر سوخاری

همانطور که اشاره شد، درست کردن پنیر سوخاری بسیار راحت است. در ادامه مواد اولیه برای طرز تهیه پنیر سوخاری آورده شده است. این میزان مواد اولیه برای 3 الی 4 نفر مناسب است. بنابراین اگر قصد دارید آن را برای تعداد افراد بیشتر یا کمتری تهیه کنید، میزان این مواد را باید به همین نسبت تغییر دهید.

مواد لازم برای تهیه پنیرسوخاری

  • پنیر موزارلا 1 بسته
  • آرد سوخاری 1 پیمانه
  • تخم مرغ 2 عدد
  • آویشن، نمک و فلفل، پودر سیر و پودر تخم گشنیز به میزان کافی
  • روغن به میزان کافی

مراحل تهیه پنیر سوخاری

پنیر سوخاری را می توانید در میزان و شکل های مختلف (لوله ای، مکعبی یا توپی) تهیه کنید. برای این کار باید قبل از سرخ کردن اندازۀ و شکل پنیر را خودتان معین و حالت دهید. در ادامه طرز تهیه پنیر سوخاری را مرحله به مرحله آموزش داده ایم.

آماده سازی پنیر

در دستور پخت پنیر سوخاری ابتدا باید پنیر موزارلا یا همان پنیر پیتزا را از یخچال خارج کنید و همۀ محتویات بسته را روی یک سطح صاف و تمیز قرار دهید. سپس پنیر را در میزان های مناسب برش بزنید. برای این کار هم می توانید پنیر را به حالت مکعبی برش بزنید و یا پنیر پیتزا را به حالت لوله ای حالت دهید. سپس تکه های پنیر را درون فریزر قرار دهید.

تهیه مواد سوخاری

پس از آماده سازی پنیر، نوبت به درست کردن مواد سوخاری می رسد. برای این کار ابتدا 2 عدد تخم مرغ را درون یک کاسه بشکنید و خوب هم بزنید تا یک ترکیب یکدست حاصل گردد. سپس در یک کاسۀ دیگر آرد سفید به اندازۀ یک پیمانه به همراه نمک، فلفل، ادویه های لازم از جمله پودر سیر و آویشن بریزید. آرد را به همراه ادویه ها، خوب هم بزنید تا ادویه های به خوبی با آرد مخلوط شوند. در کاسه ای دیگر نیز پودر سوخاری بریزید.

سرخ کردن پنیر

پس از آن که پنیر به خوبی در فریزر سفت و سرد شد، نوبت به آغشته کردن آن به مواد لازم و در ادامه سرخ کردن آن می رسد. بنابراین ابتدا پنیر را درون تخم مرغ قرار دهید. سپس آن را به خوبی به آرد آغشته کنید. در آخر نیز پنیر را داخل پودر سوخاری بغلتانید. توجه داشته باشید که این کار برای هر تکه پنیر 3 الی 4 بار انجام دهید تا مواد رویی پنیر کاملاً ضخیم باشد. بعلاوه گفتنی است که هنگام این کار دقت کنید که همۀ پنیر به خوبی به مواد آغشته باشد.

پس از آماده سازی پنیر با آرد، تخم مرغ و پودر سوخاری نوبت به سرخ کردن آن ها می رسد. گفتنی است که برای سرخ کردن پنیر سوخاری باید آن را در روغن زیاد قرار دهید. در واقع پنیر باید کاملاً در روغن سرخ کردنی غوطه ور باشد. بنابراین بهتر است یک قابلمه را به اندازۀ کافی پر از روغن کنید و اجازه دهید روغن خوب داغ گردد. سپس پنیر سوخاری را داخل روغن انداخته تا پودر سوخاری روی آن برشته گردد.

گرفتن روغن پنیر سوخاری

زمانی که پنیرها کاملاً سوخاری شد باید روغن آن گرفته گردد. زیرا بسیار چرب و روغنی است. برای این کار پس از سرخ شدن پنیرها باید آن را روی دستمال قرار دهید تا روغن آن جذب دستمال گردد. دستمال کاغذی ضخیم یا همان دستمال حوله ای برای این کار مناسب است.

نحوه سرو پنیر سوخاری

این غذا را می توانید به عنوان یک پیش غذای جداگانه به همراه سس گوجه فرنگی سرو کنید. علاوه بر این نیز می توانید آن را به همراه انواع غذاهای سوخاری، از جمله مرغ، فیله و قارچ سوخاری درون سبد سوخاری قرار داده و در کنار آن ها سرو کنید. علاوه بر آن چه گفته شد، می توانید پنیر سوخاری چوبی نیز درست کنید. برای این کار پیش از آن که پنیر را داخل روغن قرار دهید، باید سیخ های چوبی را داخل پنیر گذاشته و سپس وارد روغن کنید. لازم به ذکر که پنیر پیتزا کالری به نسبت بالایی دارد. بنابراین برای افرادی که رژیم غذایی به قصد لاغری دارند ممکن است گزینۀ مناسبی نباشد. البته رعایت کردن تعادل در مصرف هر نوع مواد غذایی پر کالری، باعث چاقی نخواهد شد.

نتیجه گیری

همانطور که در دستور پخت پنیر سوخاری خواندید، طرز تهیه این پیش غذا بسیار راحت است و در کمتر از 30 دقیقه می توانید آماده سازی آن را انجام دهید. پنیر سوخاری می تواند یک پیش غذای بسیار مجذوب کننده و خوشمزه قبل از غذای اصلی باشد. اگر قصد دارید قبل از غذا برای دوستان یا خانواده تان یک پیش غذای نو و خوش طعم درست کنید، پنیر سوخاری انتخاب بسیار مناسبی است. پنیر سوخاری بعلاوه برای بچه ها نیز بسیار دوست داشتنی است.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1780

به "طرز تهیه پنیر سوخاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پنیر سوخاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید