برنامه ریزی کاخ سفید برای برگزاری نشستی میان پوتین و ترامپ

به گزارش وبلاگ علیکایی، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا گزارش کرد، کاخ سفید در حال تدارک برای برگزاری یک نشست احتمالی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روسیه ای وی است.

برنامه ریزی کاخ سفید برای برگزاری نشستی میان پوتین و ترامپ

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه هیل، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نوشت: جان هانتسمن، سفیر آمریکا در روسیه به فرایند تدارک برای برگزاری این نشست کمک می کند هرچند که برنامه ریزی آن هنوز در مراحل اولیه واقع شده است.

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا به وال استریت ژورنال گفت: این پروژه از سوی هانتسمن در جریان بوده و مربوط به چند ماه قبل و تلاش های او برای برگزاری یک نشست رسمی میان پوتین و ترامپ می شود.

در صورتی که این نشست برگزار شود، این سومین نشست ترامپ و پوتین از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ محسوب می شود.

این دو رهبر پیش از این دو بار که اولی مربوط به اجلاس گروه 20 در هامبورگ آلمان در ژوئیه گذشته و دومی مربوط به اجلاس سازمان همکاری های اقتصادی آسیا - اقیانوسیه در ماه نوامبر در ویتنام بوده با یکدیگر دیدار داشتند.

ماه مارس نیز در جریان یک گفت وگوی تلفنی میان این دو رهبر، ترامپ از پوتین برای رفتن به واشنگتن دعوت به عمل آورد.

این تدارک برای نشست بعدی آنها در حالی صورت می گیرد که تنش ها میان واشنگتن و مسکو افزایش پیدا کرده است.

جامعه اطلاعاتی آمریکا اخیرا در یک گزارش تایید کرد که روسیه به دنبال مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به نفع ترامپ بوده است.

با این حال همچنان تحقیقات فدرال در آمریکا درباره نقش روسیه در این انتخابات و امکان وجود همدستی میان کمپین انتخاباتی ترامپ با مسکو ادامه دارد.

در عین حال در ماه مارس روابط دو کشور بعد از اقدام های تلافی جویانه روسیه و کشورهای غربی در اخراج دیپلمات های یکدیگر به بهانه حمله با ماده اعصاب به سرگئی اسکریپال، مامور اطلاعاتی سابق روس در انگلیس بیش از پیش سرد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 287

به "برنامه ریزی کاخ سفید برای برگزاری نشستی میان پوتین و ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی کاخ سفید برای برگزاری نشستی میان پوتین و ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید