اصلاح سیاست پناهندگی و امنیت اولویت های آلمان در دوران ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا

به گزارش وبلاگ علیکایی، وزیر کشور آلمان در سخنانی اصلاح سیاست پناهندگی و امنیت را از اولویت های ریاست دوره ای کشورش بر اتحادیه اروپا در نیم سال دوم امسال میلادی خاطرنشان کرد.

اصلاح سیاست پناهندگی و امنیت اولویت های آلمان در دوران ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور سفر به ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، آلمان در نیمه دوم امسال میلادی ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان اعلام نموده است که می خواهد سیاست پناهندگی و تبادل داده ها بین سازمان های امنیتی را به عنوان موضوعات اصلی مورد توجه کشورش در دوران ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا قرار دهد.

وی در کنگره پلیس اروپایی که امروز در برلین تشکیل شد گفت که آلمان همچنین از پروژه مهم آب و هوایی مد نظر کمیسیون اروپا موسوم به معامله سبز هم حمایت کامل می نماید. وی در عین حال اصلاح سیاست پناهندگی مشترک اروپایی را حداقل به همان میزان مهم ارزیابی نموده و همچنین بر لزوم نابودی زمینه ها برای رشد احزاب افراطی تاکید نمود.

وزیر کشور آلمان همچنین به کمبودهای بزرگ بخصوص در زمینه حفاظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا و استفاده از قانون پناهندگی دوبلین اشاره نموده و توضیح داد: قاعده دوبلین اروپا برای بازگرداندن پناهندگان موثر نیست و آلمان هیچ پاسخی در این باره از طرف کشورهای اروپایی دریافت ننموده است.

قاعده دوبلین معین می نماید که کدام کشور برای رسیدگی به درخواست پناهندگی مهاجران مسئول است و بر اساس این پیمان کشوری که پناهنده برای اولین بار به آن وارد شده است این مسئولیت را بر عهده دارد.

زیهوفر در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: من قصد دارم امنیت را به عنوان یک مسئله مهم در دوران ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا مد نظر قرار دهم، که این همچنین شامل گسترش امکان تبادل داده ها بین نهادهای امنیتی اروپا می گردد.

وزیر کشور آلمان همچنین تاکید نمود که حتی پس از برگزیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از توانمندی های انگلیس در امور امنیتی استفاده نمایند و این به نفع آن ها است.

وی همچنین تاکید نمود که برای حفاظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا این سازمان باید خیلی سریع تر از آنچه قبلا برنامه ریزی شده بود تقویت گردد.

زیهوفر همچنین خاطرنشان کرد که کشورش همچنین می خواهد به کنترل های مرزی برای مقابله با هجوم پناهندگان ادامه دهد. وی تاکید نمود که تا زمانی که امنیت کامل در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا و منطقه شنگن تضمین نگردد آلمان به این رویکرد خود ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 363

به "اصلاح سیاست پناهندگی و امنیت اولویت های آلمان در دوران ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح سیاست پناهندگی و امنیت اولویت های آلمان در دوران ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید