استقرار جنگنده های اف-16 آمریکا در لهستان همزمان با تقویت مواضع روسیه

به گزارش وبلاگ علیکایی، رسانه ها از استقرار شماری از انواع جنگنده ها و هواپیماهای لجستیکی ارتش آمریکا در یک پایگاه هوایی در لهستان همزمان با تشدید تنش روسیه با اوکراین خبر دادند.

استقرار جنگنده های اف-16 آمریکا در لهستان همزمان با تقویت مواضع روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرکزلی فارس، همزمان با تقویت مواضع نظامی روسیه در مرز با اوکراین، نیروی هوایی آمریکا شماری از جنگنده ها و هواپیمای لجستیکی خود را راهی لهستان کرد.

به نوشته وبگاه نیروی هوایی آمریکا واشنگتن در تحرک نظامی تازه جنگنده های اف-15،اف-16 و هواپیماهای سی-130 خود را برای رزمایش راهی لهستان کرد. این هواپیماها از پایگاه های هوایی آمریکا از آلمان و انگلیس راهی پایگاه هوایی لاسک در لهستان شدند.

جان کربیسخنگوی پنتاگون نیز دوشنبه با اشاره به تقویت مواضع روسیه در مرزهای خود گفت، این افزایش بنیه نظامی به یقین بزرگتر از سال 2014 و الحاق کریمه به روسیه است. کربی مدعی شد که این رزمایش هوایی در لهستان اقدامی عادی است.

اوکراینی ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم نموده و مدعی شدند جدایی طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش بس در شرق اوکراین را نقض می نمایند. کی یف چندی پیش یاری نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک های ضد تانک دریافت نموده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه مدعی شد روسیه بیش از 150 هزار نیروی نظامی را در شبه جزیره کریمه و در مرز اوکراین مستقر نموده است. وی بدون ارائه مدرکی برای ادعای خود، گفت: خطر تنش های بیشتر بسیار تعیین است. بیش از 150 هزار نیروی روسی در مرزهای اوکراین و کریمه تجمع نموده اند.

در همین زمینه وزیر دفاع روسیه سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران از اقدام های تحریک آمیز آمریکا و ناتو در دریای سیاه ابراز ناخرسندی کرد. سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در این زمینه گفت: آمریکا و ناتو در پی فعالیت های تحریک آمیز در دریای سیاه هستند.

وزیر دفاع روسیه گفت: اوکراین نیز کوشش دارد ثبات در منطقه دونباس را برهم زند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1333

به "استقرار جنگنده های اف-16 آمریکا در لهستان همزمان با تقویت مواضع روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار جنگنده های اف-16 آمریکا در لهستان همزمان با تقویت مواضع روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید