9 سؤال مهم درباره تحصیل در دبیرستان های خارجی

به گزارش وبلاگ علیکایی، نُه سؤال متداول و مهم در مورد تحصیل در دبیرستان های خارجی

اگر به عنوان یک دانش آموز دبیرستانی در پی تحصیل در مدارس خارج از کشور هستید، اطمینان داریم که سؤالات زیادی در این باره دارید. ما آگاهیم که ادامه تحصیل در خارج از کشور، خصوصاً در سنین کم چقدر می تواند فرساینده و دلهره آور باشد. خصوصاً اینکه ممکن است در گروه همسالان خود، تنها فردی باشید که به چنین تجربه ای از تغییر در زندگی تان می اندیشید.

9 سؤال مهم درباره تحصیل در دبیرستان های خارجی

ترک دبیرستان فعلی تان برای یک نیم سال یا یک سال کامل تحصیلی، کار کوچکی نیست و سؤالات زیاد شما در این خصوص امری طبیعی می باشد. با مطالعه این مقاله، تا آنجا که ممکن است، نخستین گام را در تجهیز اطلاعاتی خود برداشته اید و به لطف این مهم مطمئن هستیم که در خارج از کشور، چیزی جز موفقیت در انتظارتان نیست.

ما در خبرنگاران قصد داریم آنچه را که به آمادگی تان در این زمینه کمک می کند، انجام دهیم. بنابراین در اینجا به 9 سؤال رایج و مهم دانش آموزان درباره تحصیل در دبیرستان های خارجی نگاهی می اندازیم. ما بر اساس نظرات کارشناسانمان و نیز بینش حاصل از تجارب شخصی که به سختی حاصل شده اند، به این سؤالات پاسخ داده ایم.

1. آیا می توانم خارج از کشور، در دبیرستان تحصیل کنم؟

بله، یقیناً می توانید.

یک تصور غلط رایج وجود دارد که دانش آموزان برای شرکت در برنامه تحصیلیِ خارج از کشور، تا زمانی که در یک دانشگاه ثبت نام می نمایند، باید منتظر بمانند. اما در واقع برای دانش آموزان پایه های نُهم تا دوازدهم که خواستار عزیمت به خارج از کشور هستند، گزینه های زیادی وجود دارد.

2.تحصیل در یک دبیرستان خارجی مستلزم چه چیزهایی است؟

برای دانش آموزانی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند، انواعِ مختلفی از برنامه های تحصیلی وجود دارد. در نیم سال یا در طول دوره های سالیانه، دانش آموزان دبیرستانی می توانند در کشور دیگری در دبیرستان ثبت نام نموده و روال آموزشی را همانند دانش آموزان محلی (بومی) دنبال نمایند.

برنامه های درسی تابستانی به دانش آموزان دبیرستانی گزینه ای عالی ارائه می دهند تا بتوانند تحصیل و تجربه تغییرِ زندگی در خارج از کشور را به طور هم زمان پیش بُرده و درعین حال به وسیله جبران عقب ماندگی ها، تکالیف و دوره های آموزشیِ نُرمال را از دست ندهند. برنامه های تابستانی معمولاً از 2 تا 12 هفته به طول می انجامد. طی این مدت دانش آموزان می توانند برای کلاس های دبیرستان، واحد درسی اخذ نمایند، فرصتی برای انجام تکالیف به دست آورند و یا صرفاً یک سرگرمی را دنبال نموده، تجربه کسب نموده و یا یک ماجراجویی داشته باشند.

در وضعیتی مشابه، برنامه های درسی داوطلبانه، دوره های کوتاه مدتی برای دانش آموزان دبیرستانی جهت تحصیل در خارج هستند که بر مشارکت آن ها در سال تحصیلی متداول تأثیری نمی گذارد. این طرح های داوطلبانه در وقفه های زمستانه، بهاره و تابستانه ارائه شده و امکان و فرصت اخذ کلاس های داوطلبانه، دنبال کردن یک زمینه موردعلاقه و نیز انطباق با یک فرهنگ جدید را برای دانش آموزان فراهم می نمایند.

3.بهترین مکان های تحصیل در یک دبیرستان خارجی چه جاهایی هستند؟

این سؤالی است که حقیقتاً صرفاً یک جواب درست ندارد. مکان تحصیل در خارج از کشور یک عامل بسیار شخصی است که به عوامل زیادی مثل ترجیحات جغرافیایی شما، علایق آموزشی، توانایی های زبانی، بودجه و چارچوب زمانی که شما قادر به سفر کردن هستید، بستگی دارد.

بهترین کشورها برای پیشرفت فرزندان شما

4.آیا در کلاس های یک دبیرستان خارج از کشور، به زبان انگلیسی تدریس می گردد؟

زبان آموزش در یک دبیرستان خارجی تماماً به طرح و گزینه ای که شما انتخاب نموده اید، بستگی دارد. بسکمک از کلاس ها هستند که در آن ها به انگلیسی تدریس می گردد. بعضی دیگر نیز به زبان انگلیسی هستند اما آموزش های زبانی را نیز ارائه می دهند. سایر طرح های تحصیلی به زبان های خارجیِ دیگر تدریس می شوند. اگر در خلال سال معمولِ تحصیلی در یک دبیرستان خارجی ثبت نام کنید، کلاس ها احتمالاً به همان زبانِ رسمی کشورِ میزبانِ شما برگزار می شوند. با این حال بعضی از مؤسسات آموزشی خصوصی نیز وجود دارند که کلاس ها را به زبان انگلیسی برگزار می نمایند.

10 کشور برای تحصیل به زبان انگلیسی با کمتر از 5000 دلار در سال

5.فرایند تقاضا برای تحصیل در یک دبیرستان خارجی چیست؟

فرایند طرح تحصیل در یک دبیرستان خارجی با توجه به خودِ طرح و ارائه دهنده آن بسیار متفاوت است. اگر برای یک طرح تحصیلی کوتاه مدت که شاید در طی یک وقفه بهاره یا تابستانه باشد، درخواست ارائه می دهید، یک درخواست آنلاین را در نظر بگیرید که اطلاعات اساسی شما، بیانه هدف، رونوشت های دبیرستان و احتمالاً یک یا دو توصیه نامه را از شما مطالبه و اخذ می کند.

چنانچه برای یک طرح تحصیلی بلندمدت درخواست ارائه می دهید، در انتظار فرایندِ دشوارتری باشید. احتمالاً ضروری است که تمام آن اطلاعاتی را که پیش تر ذکر شد و حتی بیش از آن را ارائه دهید. همچنین ضروری است که برای انجام کاغذبازی ها و امور دفتری لازم با اعضای انجمن هر دو مدرسه، یعنی مدرسه فعلی و مدرسه مقصدتان دیدار کنید تا اطمینان حاصل گردد که مطابق با شرایط و الزامات فارغ التحصیلی، قادر به انتقال واحدهای درسی گذرانده شده تان به رونوشت ها هستید.

6.آیا تحصیل در دبیرستان خارجی، تأثیری بر فرایند درخواست پذیرش در کالج دارد؟

یکی از عمده ترین بحث هایی که شما از طرفدارانِ طرح تحصیل در دبیرستان خارجی می شنوید این است که این اقدام منجر به تسهیل پذیرش در کالج می گردد. اما آیا واقعاً چنین است؟

خلاصه و در یک کلام، بله؛ قطعاً چنین است! تحصیل در یک دبیرستان خارجی، تجربه ای است که علاوه بر کمک به شما در رشد و تکامل به عنوان یک فرد مستقل و آموزش مهارت هایی مثل استقلال و زبان که بی تردید در شکوفاییِ آینده تان مؤثر است، شما را به یک فرد متمایز تبدیل می کند.

اما درعین حال انتظار نداشته باشید که تحصیل در یک دبیرستان خارجی، تنها چیزی باشد که انجمن پذیرش یک کالج در جستجوی آن باشند! بله، این یک مزیتِ کمک رسان است اما شما هنوز هم به پایه قوی، نمرات خوب امتحانی و یک درخواستِ پذیرشِ منسجم و محکم احتیاج دارید.

مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه ها

7.چگونه با والدینم درباره تحصیل در یک دبیرستان خارجی صحبت کنم؟

شما به عنوان یک فرد با سنی کمتر از سن قانونی، برای تحصیل در یک دبیرستان خارجی به اجازه و پشتیبانی والدینتان احتیاج دارید. این می تواند برای بعضی دانش آموزان، امری دلهره آور باشد. با این حال پیش از آغاز مصاحبه خود را به اطلاعاتی مجهز کنید که به آغاز مناسبِ صحبت دراین باره کمک می کند.

در خصوص گزینه های در دسترس که با اهدافتان مطابقت دارند، تحقیق نموده و برگه ای آماده کنید که سرمایه گذاری و مخارج اقتصادی در آن به صورت جزئی معین باشد و فهرستی را از تمام راه هایی که چنین تجربه ای برای آینده شما به ارمغان می آورند، تهیه نمایید. پیش از جواب دادن و بحث، آماده شنیدن همه حرف ها از سمت والدینتان باشد. حین مصاحبه تُن صدایتان را کنترل نموده و تا حد امکان احساساتی نشوید!

8.چگونه می توانم از عهده هزینه تحصیل در دبیرستان خارج از کشور برآیم؟

تحصیل در دبیرستان خارج از کشور آن قدرها گران نیست. به دنبال گزینه های مقرون به صرفه ای باشید که هزینه هایتان را حداقل کند. همچنین می توانید به جای اقامت در هتل، مسافرخانه یا خوابگاه و به وسیله اقامت و زندگی همراه با یک خانواده، در هزینه های مکان اقامت نیز صرفه جویی نمایید.

همچنین بورسیه های زیادی برای تحصیل در خارج وجود دارند که انتظار شما را می کشند! با مشاور راهنمای خود دیداری داشته باشید و ببینید آیا از بورسیه های در دسترس برای دانش آموزانِ منطقه شما اطلاعی دارند؟

تحصیل در بهترین شهرهای دانشجویی دنیا چقدر هزینه دارد؟

9.آیا در مجموع می ارزد که در دبیرستان خارجی تحصیل کنیم؟

حالا که از رایج ترین سؤالاتی که دانش آموزان دبیرستانی درباره تحصیل در یک دبیرستان خارجی می پرسند، مطلع شده اید، مطمئنیم که ذهنتان پُر از ایده و انگیزه است. درعین حال که امیدواریم به تمام سؤالات مهمتان در اینجا پاسخ داده باشیم، کاملاً درک می کنیم که شاید هنوز یک سؤال برایتان مبهم و گیج نماینده باشد. اینکه آیا اصلاً ارزشش را دارد؟

پاسخمان را به یک بله محکم و جانانه تمام می کنیم! مهم نیست که کجا می روید، چه چیزی می خوانید یا اوضاع چگونه پیش برود بلکه مهم این است که تحصیل در یک دبیرستان خارج از کشور، فرصتی است که حقیقتاً فقط یک بار در زندگی دست می دهد و قابلیت این را دارد که راستا زندگی تان را از دانشکده تا شُغل و پس از آن معین کند. اگر تصمیم می گیرید که به یک دبیرستان خارجی بروید، ترس هایتان را کنار بگذارید. سریعاً فرصت مغتنم شمرده و از آن به طور کامل بهره ببرید. بله؛ از آن لذت ببرید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 758

به "9 سؤال مهم درباره تحصیل در دبیرستان های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 سؤال مهم درباره تحصیل در دبیرستان های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید