گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان پیرامون اوضاع ادلب

به گزارش وبلاگ علیکایی، به گزارش خبرنگاران، کاخ کرملین از گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی پیرامون اوضاع ادلب سوریه اطلاع داد.

گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان پیرامون اوضاع ادلب

بر اساس این گزارش، پوتین در این مصاحبهی تلفنی از اقدامات گروه های تروریستی در ادلب ابراز نگرانی نموده و بر ضرورت احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید نمود.

اردوغان هم با بیان اینکه اجرای کامل توافق سوچی باعث توقف درگیری ها در ادلب سوریه می گردد خواهان کنترل تحرکات نیروهای سوریه در ادلب شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز آدینه اعلام نموده بود که قرار است با ولادیمر پوتین، همتای روسی خود درباره تحولات ادلب تلفنی مصاحبه کند.

اردوغان گفته بود که در این تماس تلفنی درباره تحولات در ادلب با پوتین صحبت خواهد نمود و نتیجه این مصاحبه، موقعیت ما را تعیین خواهد نمود.

رجب طیب اردوغان در عین حال تاکید نمود که ترکیه نیروهایش را در میان تحولات ادلب از این منطقه خارج نخواهد نمود و عقب نشینی نمی کند.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین خاطرنشان کرد که صدر اعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه پیشنهاد برگزاری یک نشست چهارجانبه با حضور روسیه در ارتباط با تحولات ادلب سوریه را مطرح نموده اند، اما هنوز مسکو پاسخی نداده است.

این اظهارات اردوغان همزمان با ادامه عملیات ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی در استان ادلب اعلام شده است.

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود که از 24 ماه گذشته میلادی آغاز شده است تا به امروز بر مناطق زیادی از استان ادلب مسلط شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 511

به "گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان پیرامون اوضاع ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان پیرامون اوضاع ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید