گزارش توئیتری ظریف از سفرش به باکو و ایروان

به گزارش وبلاگ علیکایی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گزارشی توئیتری نوشت که رایزنی های فشرده ای با مقامات جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره روابط دوجانبه و تنش های اخیر در منطقه داشته است.

گزارش توئیتری ظریف از سفرش به باکو و ایروان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) پس از سفرش به باکو و ایروان در گزارشی توئیتری درباره این سفر نوشت که در جمهوری آذربایجان و ارمنستان، گفت وگوهای فشرده ای درباره روابط دوجانبه و تنش های اخیر داشته است.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همیشه بر احترام به تمامیت ارضی همه کشورها تأکید داشته است، اعلام نمود: از آمادگی رهبران دو طرف برای دستیابی به توافقات دوجانبه آبرومندانه استقبال می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی در این توئیت به فرصت های عظیم و گسترده برای همکاری منطقه ای هم اشاره نموده است.

ظریف در سفر به باکو با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان ملاقات کرد و امروز هم (چهارشنبه) نیکول پاشینیان سرپرست نخست وزیری ارمنستان ملاقات کرد. پاشینیان در ملاقات ظریف، روابط با ایران را دارای اهمیت راهبردی برای کشورش خواند و از این که مرز دو کشور همیشه مرز دوستی و امنیت بوده ابراز خرسندی کرد. (اینجا بخوانید)

وزیر امور خارجه در ملاقات با سرپرست وزارت خارجه ارمنستان، قفقاز را منطقه ای حیاتی و حفظ امنیت و آرامش آن را موضوع امنیت ملی ایران برشمرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1477

به "گزارش توئیتری ظریف از سفرش به باکو و ایروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش توئیتری ظریف از سفرش به باکو و ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید