پهنای باند برای اینترنت هدیه اپراتورها رایگان شد

به گزارش وبلاگ علیکایی، سجاد بنابی در مصاحبه با خبرنگاران، تمهیدات شرکت ارتباطات زیرساخت را درباره اقدام اجرا شده از سوی اپراتورهای اینترنت ثابت برای ارائه بسته 100 گیگابایتی اینترنت به کاربران که به منظور ترغیب آنها به خانه نشینی و دورکاری، طی 12 روز تا خاتمه اسفندماه اجرایی شده است، شرح داد.

پهنای باند برای اینترنت هدیه اپراتورها رایگان شد

وی گفت: برآورد ما نشان می دهد که این میزان ارائه رایگان حجم مصرفی اینترنت (100 گیگابایت به ازای هر خط)، طی 12 روز، معادل یک سوم پهنای باند مصرفی اپراتورها در اسفندماه است که شرکت ارتباطات زیرساخت هزینه این پهنای باند را برای آنها رایگان محاسبه می نماید.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با توجه به تقاضای اپراتورها برای افزایش ظرفیت شبکه پهنای باند کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت به تمامی درخواست ها پاسخ می دهد و طبق آخرین گزارشات، در این بازه زمانی (شیوع کرونا در کشور و افزایش مصرف اینترنت از سوی کاربران)، 500 گیگابیت به ظرفیت پهنای باند مصرفی اپراتورها افزوده شده که رقم قابل توجهی است.

بنابی با اشاره به اینکه طی 20 روز اخیر، میزان مصرف دیتای کشور مطابق با برآورد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حدود 50 درصد افزایش یافته است، گفت: بخشی از این حجم، در شبکه اپراتورها و بخشی مربوط به گیت وی بین الملل می گردد.

وی گفت: آنالیز های ما نشان می دهد که از این میزان افزایش 50 درصدی ، سهم شبکه ملی اطلاعات 30 درصد و سهم اینترنت بین الملل 20 درصد در میزان مصرف دیتای کاربران بوده است.

به گزارش خبرنگاران، 17 اسفندماه جاری وزیر ارتباطات در پاسخ به درخواست بسیاری از کاربران برای ارزان شدن قیمت اینترنت و ترغیب مردم به خانه نشینی و نیز استفاده کاربران از اینترنت در زمان دورکاری در شرایط بحران کرونا، از اپراتورهای اینترنت ثابت خواست تا بسته اینترنت با حجم مصرف 100 گیگابایت را به صورت رایگان و برای مدت 12 روز برای کاربرانشان فعال نمایند.

این هدیه شامل کاربران اینترنت موبایل نمی گردد و اپراتورهای موبایل تنها مصرف داخلی کاربران روی شبکه ملی اطلاعات را در شرایط کنونی به یک سوم قیمت قیمت اینترنت بین الملل کاهش دادند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 575

به "پهنای باند برای اینترنت هدیه اپراتورها رایگان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهنای باند برای اینترنت هدیه اپراتورها رایگان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید