هیچ کس نباید از دسترسی به دارو و تجهیزات محروم باشد

به گزارش وبلاگ علیکایی، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی با تاکید بر لزوم حمایت از فراوری داخل، گفت: باید در کنار استفاده از ظرفیت داخلی در حوزه فراوری، برای واردات هوشمند نیز تصمیم گرفت که مصداق کار جهادی در سازمان غذا و داروست.

هیچ کس نباید از دسترسی به دارو و تجهیزات محروم باشد

به گزارش خبرنگاران، دکتر سیدمحمد پورحسینی در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان غذا و دارو با تقدیر از خدمات دکتر شانه ساز، اظهار کرد: دکتر شانه ساز از افراد خوش نام و سخت کوش هستند که در شرایط بسیار سختی این وظیفه را به دوش کشیدند؛ کرونا شرایط ویژه ای بود و ایشان با ویژگی صبر، تحمل و متانت در این سنگر خدمت رسانی کردند. ان شاءالله از کوشش و همکاری ایشان در وزارت بهداشت استفاده خواهیم کرد. خوشبختانه در وزارت بهداشت کمتر مراسم تودیع داریم؛ چرا که وزارت بهداشت از نیروهای مخلص و متخصص برخوردار است و کمتر مجبور هستیم که از بیرون نیروهایی را وارد مجموعه کنیم.

وی با اشاره به توانمندی های دکتر دارایی - رییس نو این سازمان مطرح نمود: ایشان یک رزمنده، فرد علمی و دانشگاهی، آشنا به حوزه غذا و دارو و بخش خصوصی است؛ اگر چه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در کشور بسیار گسترده نیست اما حجم بازار آن مهم نیست؛ چراکه از خدمات اجباری بوده و هیچ کس نباید از دسترسی به دارو و تجهیزات محروم باشد. بنابراین از حوزه های استراتژیک به حساب می آیند.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به تاکید اسلام در خصوص غذا مطرح نمود: در اسلام به غذا و کیفیت آن اشاره شده است، غذا حوزه ای است که مردم روزانه با آن ارتباط دارند؛ جایی را سراغ نداریم که روزانه تصمیماتش به مقدار سازمان غذا و دارو در زندگی مردم اثر داشته باشد؛ بنابراین وظیفه خود می دانیم که از این حوزه حمایت و پشتیبانی کنیم.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی یکی از ویژگی های منعطف سازمان غذا و دارو را حمایت از فراوری داخل مطرح نمود و گفت: باید در کنار استفاده از ظرفیت داخلی در حوزه فراوری، برای واردات هوشمند نیز تصمیم گرفت که مصداق کار جهادی در سازمان غذا و دارو است. بنابراین انتظارات از این سازمان بالاتر رفته است و امیدواریم شاهد ادامه حرکت رو به جلوی این سازمان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1607

به "هیچ کس نباید از دسترسی به دارو و تجهیزات محروم باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ کس نباید از دسترسی به دارو و تجهیزات محروم باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید