کدام کشورهای اروپایی در تابستان مرزهای خود را به روی گردشگران باز خواهند کرد؟

به گزارش وبلاگ علیکایی، یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود نموده، این است که محدودیت های سفر تا چه زمانی ادامه پیدا خواهند کرد و آیا سال جاری تابستان می توان به مقاصد پرطرفدار گردشگری در اروپا و دیگر نقاط دنیا، سفر کرد یا خیر.

کدام کشورهای اروپایی در تابستان مرزهای خود را به روی گردشگران باز خواهند کرد؟

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بیش از سه میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری کووید 19، مبتلا شده اند و حدود 220 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. تعطیلی صنعت سفر و جهانگردی ماه ها است که ادامه دارد و این روزها، وزرای جهانگردی کشورهای اتحادیه اروپا در حال پیدا کردن راهکاری برای باز کردن مرزهای خود به روی جهانگردان در تابستان 2020 هستند. اما این موضوع برای مسافران، چه معنایی دارد؟

شاید با خودتان بگویید که برای تصمیم گیری خیلی زود است؛ زیرا در شرایط بی سابقه ای قرار داریم و خیلی چیزها وجود دارند که ما درباره ویروس کرونا و ایمنی لازم نمی دانیم. برداشتن محدودیت ها و بازکردن عجولانه مرزها، این ریسک را در بر دارد که منجر به شیوع و موارد ابتلای بیشتر گردد. دولت ها مطمئنا نخواهند توانست تمام جوانب احتیاط را در نظر بگیرند و سلامت و ایمنی افراد باید به تمامی تصمیم ها، ارجحیت داشته باشند.

بر فاصله گیری اجتماعی در تمام بخش های تجربه سفر، نظارت خواهد شد؛ بسیاری از کافه ها، رستورا ها و مکان های فرهنگی، سال جاری کماکان تعطیل خواهند بود و ممکن است که تست آزمایشگاهی کرونا، قبل از سفر هوایی اجباری گردد. صحبت ها حاکی از معرفی یک سیستم جدید جهانی به نام پاسپورت کووید 19، نوعی گواهی پزشکی برای تایید شرایط بهداشتی دارنده است. اگرچه جزئیات طرح، کماکان جای کار دارد و اجرایی شدن آن حتمی نیست. دلیل این مساله نیز این است که هنوز هیچ شواهدی مبنی بر اینکه افراد بهبودیافته از ویروس کرونای جدید، دوباره به این بیماری مبتلا نمی شوند، وجود ندارد.

در حال حاضر، عبور از مرزهای کشورهای اتحادیه اروپا بسیار محدود است. در تاریخ 17 مارس (27 اسفند 1399)، مقامات از کشورهای عضو درخواست کردند که مرزهای خارجی را تا اواسط ماه مه (اواخر ماه اردیبهشت) بسته نگه دارند و به غیر از سفرهای ضروری، اجازه ورود به 26 کشور این اتحادیه، بعلاوه سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختنشتاین را ندهند.

تاریخ رسمی باز شدن مرزها کماکان اعلام نشده است و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، این هفته گفت که مرزهای اتحادیه اروپا ممکن است تا ماه سپتامبر (اوایل ماه شهریور) بسته بمانند.

اگرچه، باید بدانید که بعضی از کشورهای اتحادیه اروپا که پیروز شده اند نرخ شیوع ویروس را تا حدی کنترل نمایند، به دنبال آنالیز طرح باز کردن مرزهای خود هستند. در ادامه، زمان باز شدن مرزها و لیست کشورهایی که قصد دارند این کار را انجام دهند را به شما اعلام خواهیم کرد، اما در نظر داشته باشید که این اطلاعات، طرح های پیشنهادی دولت ها هستند و هر زمانی ممکن است که تغییر نمایند یا کنسل شوند. برای همین، بسیار مهم است که قبل از تصمیم گیری برای سفر و برنامه ریزی، توصیه های دولتی به روز شده مقصد موردنظرتان را مطالعه کنید. این احتمال وجود دارد که مجبور باشید تعطیلات تابستانی 2020 را نیز در خانه بگذرانید تا همه با هم از این بحران عبور کنیم.

کرواسی

قایق های بسته شده در بندرگاه شهر خوار در کرواسی

گری کاپلی (Gari Cappelli)، وزیر جهانگردی کرواسی، خاطرنشان کرد که احتمالا مکان های کمپ کردن، ساحل های تفریحی و هتل ها در مناطق دوردست، باز خواهند شد. وی در مصاحبه با یک رسانه محلی گفت:

بازگشت به شرایط عادی می تواند با این سه منطقه مورد نظر که می توانند انزوا و حریم خصوصی را به مسافران ارائه نمایند، شروع گردد.

قبرس

نور خورشید صبحگاه بر فراز دهکده کاتو دریس (Kato Drys)، منطقه لارناکا (Larnaca)، قبرس. عکس از کریل ماکاروف (kirill-makarov)

دولت قبرس خاطرنشان کرد که به احتمال زیاد، مرزهای این کشور از ماه ژوئیه (10 تیر) به روی جهانگردان باز خواهد شد و تنها مسافران کشورهایی که پیروز شده اند نرخ شیوع بیماری کووید 19 را پایین نگه دارند، از جمله دانمارک، نروژ، ایسلند و یونان، مجاز به ورود خواهند بود.

ساواس پردیوس (Savvas Perdios)، معاون وزیر جهانگردی به فایننشیال میرور (Financial Mirror)، انتشارات تجاری انگلیسی زبان کشور، گفت:

امیدواریم ظرف چند هفته آگاه شویم که جهانگردان، چه زمانی قادر به ورود از این کشورها خواهند بود.

جزیره سانتورینی

شهر فیرا در جزیره سانتورینی، یونان. عکس از زیک ویفت (Zick Svift)

وزیر جهانگردی یونان اظهار کرد که کشور یونان از ماه ژوئیه، آماده خوش آمدگویی به جهانگردان خارجی از کشورهای منتخب است. خاریس تئوخاریس (Charis Theocharis)، به بی بی سی گفت:

باز کردن مرزها موضوعی است که باید با متخصصان بهداشت در خصوص آن بحث و گفت وگو گردد و ما امیدواریم که آن ها به ما فرصت باز کردن تدریجی مرزها را بدهند.

ساحل پلایا لوس کریستیانوس (Playa los Cristianos) در تنریفه، اسپانیا. عکس از الکساندر تودوروویچ (Aleksandar Todorovic)

جزایر قناری، احتمالا در تاریخ یکم اوت (11 مرداد)، برای جهانگردان داخلی، بازگشایی خواهند شد و صحبت از طرح بازگشایی آن تا ماه اکتبر (اواسط ماه مهر)، برای جهانگردان بین المللی نیز در میان است. یائیزا کاستیلا (Yaiza Castilla)، وزیر جهانگردی، صنعت و تجارت اسپانیا، در مصاحبه ای با یک رسانه محلی گفت که میخواهد این جزایر را تبدیل به یک آزمایشگاه جهانی برای امتحان کردن امنیت صنعت جهانگردی کند.

تمام هتل ها، رستوران ها، کافه ها، مراکز خرید، سواحل وسایر جاهای دیدنی اسپانیا، به علت شیوع بیماری همه گیر کرونا تعطیل هستند؛ اما قرار است محدودیت ها از تاریخ 9 مه (20 اردیبهشت)، به تدریج کمتر شوند. کاستیلا گفت که قرار است تنریفه (Tenerife)، لانزاروته (Lanzarote) و جزایر قناری، برای مراقبت از بازدیدنمایندگان در مقابل ویروس کرونا و اطمینان از رعایت فاصله گیری اجتماعی، تحت بازسازی های گسترده ای قرار بگیرند.

جزایر قناری به دلیل محدودیت های سفر وضع شده برای یاری به جلوگیری از شیوع بیماری، به شدت صدمه دیده اند و پیش بینی می گردد سال جاری فقط سه میلیون جهانگرد به جای آمار معمول 15 میلیون نفر، از آن دیدن نمایند.

قرار است در زمان بازگشایی جزایر قناری به روی جهانگردان بین المللی، اقداماتی چون کنترل مسافران در بندرگاه ها و فرودگاه ها انجام گردد و یکی از این پروتوکل ها، قطعا غربالگری سلامت خواهد بود.

بازگشت شرایط به حالت عادی در جزایر قناری، شامل سه مرحله خواهد بود. در اولین مرحله قرار است که فعالیت های جهانگردی و تفریحی برای ساکنین، بازگشایی گردد و در مرحله دوم، دیگر شهروندان اسپانیایی می توانند به این منطقه سفر نمایند. در نهایت، ممکن است جهانگردان بین المللی بتوانند در ماه های اکتبر، نوامبر و دسامبر (9 مهر تا 10 دی)، که زمان مناسبی برای سفر به این منطقه هستند، به جزایر قناری بیایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 702

به "کدام کشورهای اروپایی در تابستان مرزهای خود را به روی گردشگران باز خواهند کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشورهای اروپایی در تابستان مرزهای خود را به روی گردشگران باز خواهند کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید