هشدار درباره اجرای مجدد مجازات اعدام در ترکیه، رد توقف مذاکرات عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا

به گزارش وبلاگ علیکایی، وزیر امور خارجه آلمان در نشستی در پایتخت لیختن اشتاین در موضعی مخالف با اتریش توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را رد نموده و در عین حال درباره اجرای مجدد مجازات اعدام در این کشور هشدار داد.

هشدار درباره اجرای مجدد مجازات اعدام در ترکیه، رد توقف مذاکرات عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور جمهوری چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان و همتای لوکزامبورگی وی بر خلاف صدر اعظم اتریش خواهان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا نیستند.

اشتاین مایر روز گذشته در ملاقات با همتایان خود از کشورهای سوئیس، لیختن اشتاین، اتریش و اوکزامبورگ در فادوتس پایتخت لیختن اشتاین تاکید نمود که من نگرانم مسئله ای که ما اینجا در در پیش رو داریم کمی بزرگتر از این موضوع باشد که چه موقع، چگونه و با کدام سرعت مذاکرات عضویت ترکیه باید راهنمایی گردد.

اشتاین مایر همچنین در این باره هشدار داد که دولت ترکیه مجددا مجازات اعدام را در کشورش اجرایی کند.

وی در عین حال گفت: با وجود همه انتقادها ریسمان مصاحبهها با ترکیه باید همچنان باقی بماند. ترکیه یک همسایه ما باقی می ماند.

صدر اعظم اتریش روز پنج شنبه اعلام نموده بود که در نشست غیر رسمی 16 سپتامبر یک جایگزین را برای مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا درخواست می نماید. دلیل این موضع گیری وین بخصوص اقدامات دولت ترکیه بعد از کودتای نافرجام نظامی در این کشور است.

سباستین کورس، وزیر امور خارجه اتریش نیز خواهان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا و همچنین لغو توافق پناهندگان با ترکیه شده است.

به گفته وی سرکوبگری ها در ترکیه برای اتحادیه اروپا هیچ چاره ای جز لغو توافق پناهندگان با ترکیه قرار نداده است. اتحادیه اروپا باید خود از مرزهای خارجی اش حفاظت کند تا دیگر مورد اخاذی قرار نگیرد.

وی مناسبات با ترکیه را متشنج ارزیابی نموده و گفت: اتحادیه اروپا بعد از تحولات اخیر دیگر نمی تواند به سادگی به روزمرگی معمول خود برگردد بلکه باید حافظ ارزش های اساسی خود باشد. ترکیه در سال های اخیر بیشتر و بیشتر از اتحادیه اروپا دور شده است.

کورس همچنین روز گذشته در همین ارتباط سفیر ترکیه در وین را احضار کرد.

این در حالی است که رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم همسو با وزیر امور خارجه این کشورلغو توافق پناهندگان با ترکیه را رد نموده و اظهار داشته است که هیچ دلیلی برای ارائه یک طرح B در این باره وجود ندارد.

وی در عین حال تاکید نمود که ترکیه برای آزادی ویزا باید شروط لازم را از جمله در زمینه اصلاح قوانین مبارزه با تروریسم برآورده کند و دولت ترکیه بر این مسئله واقف است.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را رد نموده و آن را در این اتحادیه قابل اجرا ندانست.

وزیر امور خارجه سوئیس نیز بر لزوم باقی ماندن در مصاحبه با ترکیه تاکید نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 469

به "هشدار درباره اجرای مجدد مجازات اعدام در ترکیه، رد توقف مذاکرات عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره اجرای مجدد مجازات اعدام در ترکیه، رد توقف مذاکرات عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید