نگارش بخشنامه لغوتحریم ها از سوی انگلیس، روابط مالی احیا می گردد

به گزارش وبلاگ علیکایی، به گزارش خبرنگاران، محسن جلال پور در ملاقات با وزیر مشاور در امور خزانه داری انگلیس، با اشاره به واقعیت های اقتصادی ایران گفت:در دوران تحریم انگلیس بیشترین فشار تحریمی را بر شرکتها و بنگاه های ما وارد کرد و پرونده هایی وجود دارد که نشان می دهد برخورد ناعادلانه و غیر تجاری با شرکت های ایرانی در زمینه بانکی، اقتصادی و حتی تامین قطعات یدکی اجرا شده است.

نگارش بخشنامه لغوتحریم ها از سوی انگلیس، روابط مالی احیا می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات نمونه طراحی بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اضافه کرد: واقعیت این است که امروز صنایع ما در خریدن ماشین آلات و تکنولوژی انگلیسی احتیاط بخرج می دهند چون احساس می نمایند اگر در آینده مسئله ای سیاسی پدید آید، این بخش تجارت است که بصورتی ناعادلانه باید هزینه بپردازد.

وی با بیان اینکه انگلیسی ها باید کوشش زیادی نمایند تا این ذهنیت در ایران تغییر کند، توضیح داد: انگلیس در حال نوشتن بخشنامه لغو تحریم و بازنگری در بخشنامه های کالاهای با مصرف دوگانه است و بنابراین، نحوه عمل انگلیس در این زمینه و مشاوره فعال با طرف ایرانی و لحاظ نظرات بنگاه های ایرانی در تنظیم این اسناد، اولین گام برای اثبات جدیت انگلیس در تغییر رویه است.

رئیس اتاق ایران اضافه کرد: شرایط تحریم سبب شده بنگاه های انگلیسی بنفع رقبایشان از بازار ایران خارج شوند. امروز رقابت با بنگاه هایی که در تحریم شرکای ما شده اند کار آسانی نیست. همچنین شما با رقابت بنگاه های اروپایی دیگر روبرو هستید.

جلال پور با اشاره به تنوع و ظرفیت زیاد کاری در ایران، اعلام نمود: شما با یک ملت 80 میلیون نفری با توسعه انسانی مطلوب، زیرساخت های خوب، منابع غنی و ذهنیت بالا روبرو هستید که بهترین محل برای تغذیه بازار 400 میلیونی پیرامون خود است. اگرچه سیاست امروز ایران برپایه اقتصاد مقاومتی، اتکای به درون و نگاه به بیرون شکل گرفته که همان سیاست ارتقای توان فراوری داخلی با نگاه صادراتی است.

رئیس اتاق ایران پیشنهاد کرد: در این بازار بیش از اینکه به فکر فروش کالای آماده باشید خود را برای مشارکت در فراوری و صادرات به بازار منطقه آماده کنید. در شرایطی که بودجه عمران کشور در کاهش است، نقش بخش خصوصی بعنوان تعریف نماینده، مجری، تامین نماینده مالی و راهبر پروژه های ایران فردا باید مورد توجه شما باشد.

جلال پور ادامه داد: آنها که امروز در بخش خصوصی ایران شرکای تجاری مناسب انتخاب می نمایند و به تقویت آنها یاری می نمایند، سهم خود را در فردای این بازار جذاب تضمین می نمایند.

رئیس مجلس بخش خصوصی کشور ادامه داد: در حال حاضر نفت و انرژی اولویت اول اقتصاد ایران نیست. امروز دولت توسعه گرا و فعالان مالی بخش خصوصی فرصت های فراوانی را در بخش های متنوعی چون گردشگری، شرکت های دانش بنیان، داورسازی، شرکت های علوم زیستی و مانند آن به وجود آورده اند.

وی توضیح داد: در شرایط خوب توسعه منابع نفتی، پروژه های نیمه کاره زیادی وجود داردکه باید توسط بخش خصوصی کامل گردد و در آنالیز های بعمل آمده، توسط اتاق ایران به این نتیجه رسیده ایم که شرایط سرمایه گذاری مشترک و حضور جدی شرکت های شرکای مالی ایران در کنار شرکت های ایرانی برای این پروژه ها وجود دارد.

جلال پور اعلام نمود: با توجه به محیط امن سرمایه گذاری در ایران با 80 میلیون جمعیت و جمعیت 400 میلیون نفری اطراف؛ ایران آمادگی دارد علاوه بر زمینه های سنتی انرژی، پتروشیمی، حمل ونقل، صنایع سنگین در زمینه های آب، محیط زیست، پساب، آب شیرین کن، داروسازی، تکنولوژی، نانو، ICT و اقتصاد دانش بنیان همکاری ها و سرمایه گذاری مشترک با فعالان مالی و شرکت های انگلیسی داشته باشد.

رئیس اتاق ایران از هیات بلند پایه انگلیس خواست که با نگاه واقعی به اقتصاد و بخش خصوصی نسبت به تنظیم سیاست تجاری خود در ایران اقدام نمایند.

در ادامه این دیدار، وزیر مشاور در امور خزانه داری انگلیس، که در راس یک هیات بلند پایه تجاری به اتاق ایران آمده بود؛ گفت: ایران دارای تاریخ، فرهنگ و تمدنی غنی است و دیدار امروز را نقطه عطفی در روابط دو کشور می دانم. احیای مجدد روابط دو کشور از اولویت های دولت انگلیس است و معتقد است که برقراری روابط منفعت عمومی برای همگان دارد.

وی با بیان اینکه علی رغم تحریم ها برگزاری این دیدار ها و دیدارها برای روابط آینده دو کشور موثر و سازنده است؛ ادامه داد: انگلیس و ایران می توانند شرکای تجاری مناسبی برای همدیگر باشند که هر دو از یکدیگر منفعت ببرند.

وزیر مشاور در امور خزانه داری انگلیس اعلام نمود: ما به ایران فقط نگاه منفعتی نداریم، بلکه هدف اصلی ما از این سفر این است که در چه زمینه هایی و چگونه به ایران یاری کنیم، تا بتوانیم اواخر سال جاری هیات بزرگ تجاری به ایران اعزام نماییم.

وی خواهان آشنایی کامل و جامع اهداف و برنامه های آینده ایران در بخش مالی شد و به معرفی اعضاء هیات بلند پایه تجاری انگلیس پرداخت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 437

به "نگارش بخشنامه لغوتحریم ها از سوی انگلیس، روابط مالی احیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگارش بخشنامه لغوتحریم ها از سوی انگلیس، روابط مالی احیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید