نوشیدنی جادویی که عملکرد مغزتان را تقویت می نماید

به گزارش وبلاگ علیکایی، محققان معتقدند با مصرف یک نوشیدنی سرشار از نیترات می توان عملکرد مغز و رگ های خونی را تقویت کرد.

نوشیدنی جادویی که عملکرد مغزتان را تقویت می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، مطالعه ای توسط دانشگاه اکستر انگلیس نشان داد که افراد بین 70 تا 80 سال برای بهبود تناسب اندام رگ های خونی و تقویت عملکرد شناختی مغز، یک لیوان آب چغندر قرمز روزانه مصرف می نمایند. آب چغندر باعث کاهش ظهور باکتری در دهان و در نتیجه کاهش بیماری و عفونت می گردد.

چغندر قرمز، اسفناج و سالاد سرشار از نیترات هستند. به گفته محققان بسیاری از باکتری های موجود در دهان در تبدیل آن نیترات ها به اکسید نیتریک نقش دارند که به تنظیم فعالیت رگ های خونی و انتقال عصبی یاری می نماید، این در حالی است که افراد مسن معمولاً از کاهش فراوری اکسید نیتریک رنج می برند.

همچنین محققان تصریح نموده اند که مصرف روزانه یک فنجان آب چغندر باعث کاهش باکتری های دهانی می گردد که با بیماری و التهاب ارتباط دارند. علاوه بر این، فشار خون سیستولیک نیز کاهش می یابد.

آنی فانهاتالو نویسنده این مطالعه، گفت: مصرف غذا های غنی از نیترات مانند چغندر، منجر به تغییرات مثبتی در میکروبیوم دهان می گردد.

سیستم میکروبیوم گروهی از میکروب هاست که در بدن زندگی و همزیستی می نمایند. تحقیقات زیادی در خصوص فواید میکروبیوم سالم در روده اجرا شده اما هنوز تحقیقات کمی در خصوص نمونه آن در دهان اجرا شده است. سیستم میکروبیوم در دهان نقش مهمی در تحریک جذب نیترات از سبزیجات دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1423

به "نوشیدنی جادویی که عملکرد مغزتان را تقویت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدنی جادویی که عملکرد مغزتان را تقویت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید