میوه های سرد و گرم را بشناسید

به گزارش وبلاگ علیکایی، میوه ها طبع سرد و گرم دارند و اگر مزاج هر کدام را رعایت نکرده و در مصرف آن ها زیاده روی کنیم؛ مشکلاتی را برای بدن به وجود می آورند.

میوه های سرد و گرم را بشناسید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حتما تا به حال بار ها از پزشک یا کارشناس دارو های گیاهی شنیده اید که می گویند؛ چیزی نیست، سردیت و یا گرمیت نموده. در واقع هر نوع خوردنی مزاج خاص خود را دارد که در صورت عدم رعایت آن شرایط طبیعی بدن به هم می خورد.

میوه ها هم مانند هر خوردنی دیگر دارای خواص گوناگونی هستند و برای داشتن بدن و روانی سالم باید از میوه ها استفاده کرد. اما میوه نیز مانند هر خوردنی دیگر باید بر اساس احتیاج بدن و با رعایت موارد تغذیه استفاده گردد برای مثال گفته می گردد خوردن خربزه و عسل باهم می تواند مرگ آور باشد، زیرا یکی مزاج سرد و دیگری مزاج گرم دارد.

بسیاری از افراد به بعضی میوه ها حساسیت شدید دارند و ممکن است بدنشان واکنش شدیدی به یک میوه بروز دهد.

این ها مواردی است که باید با توجه به شناخت شرایط جسمی و روحی افراد خانواده خود در انتخاب و سرو میوه جات دقت کنیم.

بسیار مهم است که بدانیم کدام میوه طبع (مزاج) گرم و کدام میوه مزاج سرد دارد. در ذیل به چند میوه و خواص آن ها اشاره می کنیم:

طبع آناناس گرم و تر است. آناناس جزو مواد غذایی سردو تر است. این میوه گرمسیری جزو میوه هایی است که حاوی بروملین هستند و به این دلیل آن را یکی از بهترین و مقوی ترین میوه ها می دانند. آناناس موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. به دلیل وجود پتاسیم در آناناس، خوردن آن به افراد دارای فشار خون توصیه می گردد.

طبع هندوانه سرد و تر است. هندوانه خواص بسیاری دارد از جمله اینکه ضد استفراغ و تهوع است. مخصوصا برای افرادی که در تابستان دچار گرمازدگی می شوند، نوشیدن آب هندوانه با کمی گلاب می تواند مفید باشد. ضدعفونی نماینده بدن و در واقع پاک نماینده روده ها است.

طبع پرتقال گرم و خشک است. پرتقال برای افرادی که مزاج آن ها سرد و تَر است چندان گزینه خوبی محسوب نمی گردد. این افراد باید بعد از خوردن پرتقال باید چند عدد خرما بخورند یا از عسل استفاده نمایند تا دچار مشکل گوارشی نشوند. افرادی که مزاج سرد و خشک دارند باید از پرتقال شیرین استفاده نمایند. طبع پرتقال ترش، به سردی تمایل دارد و مناسب افراد با مزاج سرد و خشک نیست. پرتقال برای افرادی که طبع گرم دارند توصیه می گردد.

در جدول زیر فهرست میوه هایی با طبع گرم و سرد را به شما نشان می دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 375

به "میوه های سرد و گرم را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه های سرد و گرم را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید