طرز تهیه 7 بستنی یخی ساده و میوه ای خوشمزه در خانه

به گزارش وبلاگ علیکایی، بستنی یخی یا همان بستنی آلاسکا یکی از نوستالژی های دوران کودکی است. بستنی یخی را می توانید با انواع میوه ها به خصوص میوه های فصل تابستان تهیه کنید. البته طرز تهیه بستنی با نوشابه، آبلیمو یا همان بستنی یخی لیمو، بستنی یخی شکلاتی و نوشیدنی های دیگر هم مرسوم است. بستنی یخی جز انواع دسر ساده و آسان، ارزان و کم هزینه و البته خوشگل است. طرز تهیه 5 بستنی یخی ساده و میوه ای و شکلاتی خوشمزه در خانه را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه 7 بستنی یخی ساده و میوه ای خوشمزه در خانه

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

طرز تهیه بستنی یخی هندوانه و کیوی

مواد لازم

هندوانه خرد شده: 4 لیوان فرانسوی دسته دار

کیوی: 4 عدد خرد شده

آب لیموترش: نصف یک عدد

طرز تهیه

هندوانه خرد شده و آب لیموترش را در میکسر و غذاساز بریزید و میکس کنید. در قالب بستنی یخی (7 قالب برای این مقدار مواد بستنی کافی است) مخلوط هندوانه و آب لیموترش را به اندازه کافی بریزید و به مدت 4 الی 5 ساعت در فریزر بگذارید تا یخ بزند. در این فاصله کیوی را هم در میکسر پوره کنید و روی مواد هندوانه که یخ زده بریزید. دوباره بستنی یخی را به مدت 5 ساعت در فریزر بگذارید تا بستنی آماده گردد. برای جدا کردن همه انواع بستنی یخی از قالب آن را به مدت 5 ثانیه یا کمی بیشتر در آب گرم نگه دارید تا جدا گردد.

طرز تهیه بستنی یخی توت فرنگی

مواد لازم

توت فرنگی: 500 گرم

شکر: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

نعنا: 2 شاخه

آب: ¾ لیوان فرانسوی دسته دار

طرز تهیه

ابتدا توت فرنگی های شسته شده را در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. در این فاصله آب، شکر و نعنا را در یک قابلمه بریزید و روی شعله ملایم گاز بگذارید تا شربت غلیظ گردد و قوام بپیدا کند. شربت را از صافی رد کنید. حالا توت فرنگی های یخ زده را به همراه شربت در میکسر بریزید و پوره کنید. مایه بستنی یخی به دست آماده را در قالب بستنی یخی بریزید و به مدت 6 ساعت در یخچال بگذارید تا یک بستنی آلاسکای خوشمزه و خوشرنگ تحویل بگیرید.

طرز تهیه بستنی یخی چوبی انبه و هلو

مواد لازم

هلو: 300 گرم

انبه: 300 گرم

عسل: ¼ لیوان فرانسوی دسته دار

طرز تهیه

هلو و انبه را خرد کنید و به همراه عسل در میکسر یا غذاساز پوره کنید. مایه بستنی به دست آمده را در قالب بستنی یخی بریزید و در هر کدام یک چوب بستنی هم بگذارید. قالب های بستنی را در فریزر بگذارید و چند ساعت صبر کنید تا بستنی یخی ببندد.

طرز تهیه بستنی یخی آناناس، توت فرنگی و پرتقال

مواد لازم

توت فرنگی: 20 عدد

آب آناناس: 4 قاشق غذاخوری

آب پرتقال: 2 لیوان فرانسوی دسته دار

شکر: 2 قاشق غذاخوری (اختیاری)

طرز تهیه

همه مواد را در میکسر بریزید و مخلوط کنید. مایه به دست آمده را در قالب بستنی یخی بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ بزند.

طرز تهیه بستنی یخی توت فرنگی خامه ای

مواد لازم

توت فرنگی: 300 گرم

ماست یونانی: 1 و ½ لیوان فرانسوی بسته دار

خامه صبحانه: 150 گرم

شکر: 1 قاشق غذاخوری

آب: ¼ لیوان فرانسوی دسته دار

طرز تهیه

توت فرنگی های شسته شده را خرد کنید و در میکسر یا غذاساز پوره کنید. در اواسط کار ¼ لیوان آب و 1 قاشق غذاخوری شکر به توت فرنگی ها اضافه کنید و یکدست پوره کنید. خامه و ماست را با هم ترکیب کنید و با چنگال خوب بزنید تا یکدست گردد. در هر قالب بستنی یخی نصف از مایه پوره و نصف دیگر را مخلوط ماست و خامه بریزید. قالب بستنی یخی را به مدت 3 ساعت در فریزر بگذارید تا بستنی خودش را بگیرد. طرز تهیه بستنی توت فرنگی خانگی سنتی بدون دستگاه را هم در اینجا بخوانید.

طرز تهیه بستنی آلاسکا چند رنگ

مواد لازم

تمشک: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

توت فرنگی: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

زغال اخته یا بلوبری: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

شکر: 1/3 لیوان فرانسوی دسته دار

آب یا شیر: 1/3 لیوان فرانسوی دسته دار

طرز تهیه

برای درست کردن این بستنی یخی که طعمی شبیه بستنی یخی لواشکی دارد ابتدا میوه ها را در میکسر پوره کنید و سپس شیر و شکر را اضافه کنید (اضافه کردن یک یا دو قاشق غذاخوری خامه صبحانه هم بد نیست). سپس مایه بستنی را در قالب بستنی یخی بریزید و چند ساعت در فریزر بگذارید تا بستنی خودش را بگیرد.

طرز تهیه بستنی یخی انبه خامه ای

مواد لازم

پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای: 100 گرم

خامه صبحانه: 100 گرم

وانیل: ½ قاشق چایخوری

شیر: 1/3 لیوان فرانسوی دسته دار

شکر: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا انبه را در میکسر پوره کنید. انبه را در یک ظرف بریزید و میکسر را بشورید. سایر مواد را هم در مخلوط کنید بریزید و میکس کنید. نیمی از قالب را با پوره انبه و نیمی دیگر را با مایه پنیر و خامه میکس شده پر کنید و چند بار قالب را به سطح کار بکوبید تا کمی با هم ترکیب شوند. قالب بستنی را در فریزر بگذارید و چند ساعت صبر کنید تا بستنی خودش را خوب بگیرد و یخ بزند. میوه انبه یک انتخاب مناسب برای تهیه بستنی سنتی خانگی با ثعلب و بدون ثعلب هم هست. طرز تهیه بستنی خانگی انبه بدون ثعلب و دستگاه را در اینجا بخوانید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 730

به "طرز تهیه 7 بستنی یخی ساده و میوه ای خوشمزه در خانه" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه 7 بستنی یخی ساده و میوه ای خوشمزه در خانه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 7 بستنی یخی ساده و میوه ای خوشمزه در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید