مقام روس: واشنگتن و پاریس به مسکو در توافق قره باغ حسادت می نمایند

به گزارش وبلاگ علیکایی، کنستانتین کاساچف رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) اعلام نمود: آمریکا و فرانسه در مساله توافق صلح قره باغ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان به روسیه حسادت می نمایند.

مقام روس: واشنگتن و پاریس به مسکو در توافق قره باغ حسادت می نمایند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از خبرگزاری روسیاسگودنیا، کاساچیف اضافه نمود: درخواست مقامهای آمریکایی و فرانسوی از روسیه برای شرح در خصوص توافقنامه سه جانبه صلح قره باغ را می توان به عنوان حسادت به موفقیت های مسکو توصیف کرد.

وی اضافه نمود: آنها حسادت می نمایند، زیرا ناگهان یک مورد با موفقیت بدون مشارکت آنها صورت گرفت.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا پس از ملاقات مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور با ژان لودریان همتای فرانسوی وی، اظهار داشت که این دو کشور در انتظار شرح روسیه در خصوص نقش ترکیه در مناقشه قره باغ هستند.

به گزارش ریانووستی، این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، اضافه نمود که واشنگتن و پاریس به عنوان سران گروه مینسک وابسته به سازمان امنیت و همکاری اروپا همچنان به نقش خود پایبند هستند و معتقدند که سوالات زیادی وجود دارد که طرف روسی باید پاسخ دهد که نقش ترکیه و شاخص های توافقنامه صلح قره باغ از آن جمله است.

مقام پارلمانی روس گفت: مقامهای آمریکا و فرانسه از خود سوال می نمایند، چگونه می توانند از این شرایط خارج شوند و چرا آنها نتوانستند ماموریت صلحبانی در قره باغ را با موفقیتی که روسیه داشت، انجام دهند.

وی در همین حال اظهار داشت که روسیه در تمام مراحل مذاکرات سه جانبه قره باغ با دیپلمات های آمریکا و فرانسه در ارتباط بود.

کاساچوف این را نیز گفت که مرکز نظارت روسیه و ترکیه در جمهوری آذربایجان به نظارت بر ماموریت صلحبانی خواهد پرداخت و مجری این توافق نیست.

سرگئی نارشکین رییس سرویس اطلاعات خارجی روسیه نیز دیروز، آمریکا و کشورهای اروپایی را به کوشش برای شکست توافق در قره باغ و ازسرگیری جنگ در این منطقه متهم نموده بود.

نارشکین گفت: بعضی کشورهای غربی کوشش می نمایند تا آتش مناقشه در قره باغ را دوباره برافروزند تا روسیه را از منطقه قفقاز جنوبی بیرون نمایند.

وی اضافه نمود: بر اساس اطلاعات ما، بعضی کشورهای غربی به وسیله کانال های موجود ملی گرایان، ارمنستان و جمهوری آذربایجانی را تحریک می نمایند تا توافق ها برای صلح و برقراری آتش بس بی اعتبار گردد.

به گفته رییس سرویس اطلاعات خارجی روسیه، کوشش می گردد تا مردم ارمنستان را متقاعد نمایند که صلح در قره باغ، شکست ایروان است. به نوبه خود به مردم جمهوری آذربایجان نیز می گویند که کرملین پیروزی را از آنها دزدید.

نارشکین معتقد است که کشورهای عضو ناتو ناراحت هستند که اقدامات نظامی در قره باغ با میانجیگری روسیه متوقف شده است. در واقع این اقدام، کوشش های چندساله آنها برای خارج کردن روسیه از قفقاز جنوبی را بر باد داد.

روسیه هفته گذشته در چارچوب توافق با ارمنستان و جمهوری آذربایجان واحدهای صلحبان به قره باغ اعزام نموده و قرار است در مجموع یکهزار و 600 نیروی نظامی روس در این منطقه مستقر گردد.

به ابتکار روسیه، روز دهم نوامبر (20 آبان) سندی برای تحقق آتش بس کامل و برطرف تمام خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ به امضای علی اف، پاشینیان و پوتین رسید. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1017

به "مقام روس: واشنگتن و پاریس به مسکو در توافق قره باغ حسادت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام روس: واشنگتن و پاریس به مسکو در توافق قره باغ حسادت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید