لاوروف: آماده یاری به اروپا در تهیه واکسن کرونا هستیم

به گزارش وبلاگ علیکایی، وزیر خارجه روسیه از آمادگی برای یاری به کشور های اروپایی برای فراوری واکسن کرونا و واکسیناسیون شهروندان این قاره اطلاع داد.

لاوروف: آماده یاری به اروپا در تهیه واکسن کرونا هستیم

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا با تور از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در جلسه وزیران شورای اروپا از آمادگی کشورش برای همکاری با جهت تهیه ویروس کرونا اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری تاس سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در نشست آنلاین با وزرای کشور های اروپایی با اشاره به ساخت واکسن ویروس کرونا به نام اسپوتنیک وی و کار بر روی ساخت دو واکسن دیگر گفت: ما آماده همکاری با دیگران در زمینه واکسیناسیون، به ویژه در شورای اروپا هستیم.

وزیر خارجه روسیه تاکید نمود که کشور ها باید احتیاج به حفاظت از سلامت مردم خود را بالاتر از ملاحظات سیاسی و مالی قرار دهند.

لاوروف در انتها گفت: همه گیری ویروس کرونا به روشنی نشان داد که اروپایی ها باید در برابر تهدیدات مشترک متحد شوند.

معاون نخست وزیر روسیه نیز چندی قبل در همایش بین المللی علم و فناوری در شهر سوچی گفت، واکسن ضد کرونای ساخت روسیه که اسپوتنیک نام دارد اثربخشی، قابلیت و ایمنی خود را اثبات نموده است. دیمیتری چرنیشنکو معاون نخست وزیر روسیه در سخنرانی خود گفت، همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت، روسیه آماده است تا تجربیات خود را در زمینه مبارزه با ویروس کرونا با دنیا به اشتراک گذارد.

این مقام ارشد دولت روسیه به توزیع بدون قید و شرط واکسن اسپوتنیک به سایر کشور ها اشاره نمود و اضافه کرد، این واکسن قابلیت، ایمنی و اثر بخشی خود را ثابت نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1025

به "لاوروف: آماده یاری به اروپا در تهیه واکسن کرونا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: آماده یاری به اروپا در تهیه واکسن کرونا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید