تور استانبول ارزان: حرکت تحریک آمیز اردوغان؛ افتتاح ساختمان شورای تُرک در استانبول

به گزارش وبلاگ علیکایی، ساختمان دبیری کل شورای همکاری کشورهای ترک زبان با حضور رئیس جمهور ترکیه و دیگر سران کشورهای عضو و ناظر این شورا در استانبول گشایش یافت.

تور استانبول ارزان: حرکت تحریک آمیز اردوغان؛ افتتاح ساختمان شورای تُرک در استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس ترکیه امروز آدینه طی مراسمی ساختمان دبیری کل شورای همکاری کشورهای ترک زبان شورای ترک در منطقه سلطان احمد استانبول را با حضور سران کشورهای عضو و ناظر این نهاد افتتاح کرد.

مراسم افتتاحیه پس از مدتی از گفت وگوی اردوغان با مهمانان بلندپایه که جهت شرکت در هشتمین نشست سران کشورهای شورای ترک در جزیره دموکراسی و آزادی استانبول در این شهر حضور دارند، برگزار گردید.

در این مراسم الهام علی اف رئیس جمهور آذربایحان، قاسم جمرد توکایف رئیس جمهور قزاقستان، صدر جباروف رئیس جمهور قرقیزستان، شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان به عنوان سران کشورهای عضو و ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان و قربانگلی بردی محمدوف رئیس جمهور ترکمنستان سران کشورهای ناظر و بعلاوه بغداد آمریف دبیرکل شورا حضور پیدا کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی هشتمین اجلاس سران شورای تُرک گفت: با نام و ساختار نو خود تحت عنوان سازمان دولت های ترک از این به بعد سریعتر ریشه دوانده، رشد نموده و شکوفا خواهیم شد.

رئیس جمهور ترکیه متذکر شد: امروز با انتشار بیانیه استانبول بار دیگر تاکید نمودیم که در مورد گشترش بیشتر همبستگی سیاسی، همکاری مالی و روابط تجاری، فرهنگی، انسانی و اجتماعی خود مصمم هستیم.

وی توضیح داد: پیروزی آذربایجان به رهبری برادر عزیزم الهام علی اف مایه افتخار برای تمام دنیا ترک بوده است. امیدوارم با پیروزی قره باغ درهای عصر نوی که برای قفقاز با صلح، ثبات و همکاری همراه خواهد بود، باز گردد.

اردوغان یادآور شد: مبارزه مشترک سازمات دولت های ترک و مجارستان (عضو ناظر) در برابر همه گیری کرونا نیز داستان موفقیت دیگری است. با به اشتراک گذاشتن امکانات مان در طول همه گیری، بار دیگر نشان دادیم که دنیا ترک متحد و کنار یکدیگر است.

وی بعلاوه اضافه نمود: به نمایندگی از شورای ترک 2.5 میلیون دوز و از بعلاوه از جانب خود 2 میلیون واکسن به آفریقا اهدا خواهیم کرد.

اردوغان اعلام کرد: سند منظره سال 2040 دنیا تُرک را هم در این اجلاس به تصویب رساندیم. جغرافیای ترکستان به عنوان مهد تمدن دوباره به یک مرکز جذب و روشنگری برای تمام بشریت تبدیل خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه تاکید نمود: نباید کسی از سازمان دولت های تُرک ناراحت باشد، بلکه باید کوشش کند تا بخشی از این ساختار مبتنی بر تاریخ کهن و روابط انسانی باشد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1614

به "تور استانبول ارزان: حرکت تحریک آمیز اردوغان؛ افتتاح ساختمان شورای تُرک در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: حرکت تحریک آمیز اردوغان؛ افتتاح ساختمان شورای تُرک در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید