جزئیات کنگره فیزیوتراپی در بهمن ماه 1400، 15 امتیاز بازآموزی برای فیزیوتراپیست ها

به گزارش وبلاگ علیکایی، احمد مؤذن زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، به تشریح مهم ترین موضوعات مورد بحث در سی و دومین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی پرداخت.

جزئیات کنگره فیزیوتراپی در بهمن ماه 1400، 15 امتیاز بازآموزی برای فیزیوتراپیست ها

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، فیزیوتراپیست احمد مؤذن زاده، به برگزاری سی و دومین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران در روز های 7 و 8 بهمن و 13 تا 15 بهمن 1400 به مدت 5 روز در قالب سمپوزیوم های علمی اشاره کرد و افزود: در این برنامه علمی هر روز 4 سمپوزیوم بصورت مجازی برای همکاران ارائه خواهد شد و فیزیوتراپیست ها می توانند با توجه به اینکه هر سمپوزیوم دارای امتیاز باز آموزی است، هر روز در یکی از سمپوزیوم ها ثبت نام و امتیاز بازآموزی دریافت کنند.

وی ادامه داد: همکاران فیزیوتراپیست می توانند در مدت 5 روز 15 امتیاز بازآموزی دریافت کنند و البته از سایر برنامه ها، کارگاه ها و سمپوزیوم های علمی کنگره که از طریق درگاه عضویت انجمن فیزیوتراپی ارائه می گردد، بهرمند شوند.

مؤذن زاده گفت: در کنگره فیزیوتراپی، گروه های توانبخشی مانند فیزیوتراپیست ها در تمامی مقاطع و همکاران کاردرمان، سایر گروه های تخصصی پزشکی مانند طب فیزیکی و توانبخشی، ارتوپدی، طب ورزشی، نورولوژی و جراحی مغز و اعصاب و سایر رشته های تخصصی پزشکی و توانبخشی هم مشارکت دارند.

وی افزود: در کنار برگزاری سی و دومین کنگره فیزیوتراپی ایران که با حمایت دانشکده های علوم توانبخشی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان نظام پزشکی، فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون جهانی فیزیوتراپی برگزار می گردد، حدود 20 کارگاه آموزشی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی برگزار خواهد شد. همچنین نمایشگاه بزرگی از تجهیزات فیزیوتراپی، توانبخشی و پزشکی نیز در کنار این همایش علمی در چهار سالن خواهیم داشت که همکاران ما به صورت حضوری و مجازی می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، با اعلام اینکه بیش از 80 شرکت تجاری، تولیدی و دانش بنیان تولید کننده و وارد کننده تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی در این نمایشگاه حضور دارند، تاکید کرد: با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، انجمن فیزیوتراپی ایران برای تقویت تولیدات داخلی تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی، خصوصاً در ایام کرونا و شرایطی که از نظر واردات تجهیزات و تبادلات ارزی دچار محدودیت هایی بودیم، امیدواریم که محصولات شرکت های تولیدکننده و دانش بنیان داخلی مورد توجه همکاران ما قرار گیرد.

وی افزود: همچنین در حاشیه برگزاری کنگره، نشست های صنفی و حرفه ای خواهیم داشت و یاد و خاطره 7 شهید مدافع سلامت فیزیوتراپیست را گرامی خواهیم داشت ضمناً جلسه ای با مسئولین شعب انجمن فیزیوتراپیست های منتخب عضو هیات مدیره های نظام پزشکی در سراسر کشور خواهیم داشت.

مؤذن زاده اظهار داشت که شعار کنگره امسال فیزیوتراپی دانش و هنر بهبود تحرک و سلامت بوده و با اشاره به مباحث مختلفی که در ایام برگزاری کنگره مطرح خواهد شد، گفت: یکی از موضوعات مورد بحث در کنگره امسال، کم تحرکی در دوران کرونا است که باعث ضعف مفرط عضلات خصوصاً در افراد سالمند شده و حتی در نوجوانان و جوانان ما نیز مسائلی از نظر میزان تحرک ایجاد کرده و باعث افزایش وزن شده است.

وی افزود: انجام ورزش در یک روال تدریجی و مرتب روزانه به صورت ایروبیک، همراه با گرم کردن مناسب و رعایت اصول و تمرینات ورزشی مناسب، می تواند از عارضه های کم تحرکی بکاهد. توصیه می کنم خصوصاً افراد بالای 50 سال که دارای مسائل عضلانی اسکلتی هستند، حتماً با فیزیوتراپیست خود برای آموزش ورزش مناسب مشورت کنند و با پیاده روی روزانه به مدت حداقل 45 دقیقه از بروز پوکی استخوانی پیشگیری گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1729

به "جزئیات کنگره فیزیوتراپی در بهمن ماه 1400، 15 امتیاز بازآموزی برای فیزیوتراپیست ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات کنگره فیزیوتراپی در بهمن ماه 1400، 15 امتیاز بازآموزی برای فیزیوتراپیست ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید