آخرین شرایط پروژه های عمرانی دو پردیس، زمینه جذب بیش از 5 هزار نیرو در شرکت های دانش بنیان

به گزارش وبلاگ علیکایی، رئیس پارک فناوری پردیس به آخرین شرایط پروژه های عمرانی دو پردیس نوآوری و دانش اشاره نمود و گفت: عملیات اجرایی پردیس نوآوری (فاز اول پارک) در زمینی به مساحت 20 هکتار با ایجاد بیش از 170 هزار متر مربع فضای تحقیقاتی و فناوری به اتمام رسیده است و پردیس دانش (فاز دوم) در زمینی به مساحت 18 هکتار مراحل ساخت را طی می نماید.

آخرین شرایط پروژه های عمرانی دو پردیس، زمینه جذب بیش از 5 هزار نیرو در شرکت های دانش بنیان

به گزارش خبرنگاران، دکتر مهدی صفاری نیا در نشست روسای پارک های علم و فناوری سراسر کشور، گفت: متاسفانه شرایط موجود به دلیل شیوع بیماری کرونا دو سالی می گردد که این نشست را از حضور تمامی روسای پارک های علم و فناوری کشور محروم نموده است.

وی از صمیمیت و ارتباط مناسب و سازنده میان پارک های علم و فناوری کشور تقدیر و ابراز امیدواری کرد: با استفاده از این فرصت، پارک های علم و فناوری کشور بتوانند با همکاری و هم افزایی در جهت اشتغال جوانان و ساختن آینده این مرز و بوم فعالیت نمایند.

صفاری نیا گفت: پارک فناوری پردیس با مجوز شورای گسترش آموزش عالی در سال 1384 در زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری تاسیس گشت و هم اکنون به عنوان یکی از سازمان های زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می نماید.

رئیس پارک فناوری پردیس اضافه کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی پردیس نوآوری (فاز اول پارک) در زمینی به مساحت 20 هکتار با ایجاد بیش از 170 هزار متر مربع فضای تحقیقاتی و فناوری به اتمام رسیده است و پردیس دانش (فاز دوم) در زمینی به مساحت 18 هکتار مراحل ساخت را طی می نماید. پیش بینی می گردد با تکمیل دو فاز ذکرشده، زمینه لازم برای جذب و اشتغال بیش از پنج هزار نفر نیروی متخصص در شرکت های دانش بنیان عضو فراهم گردد. امیدواریم این پروژه عظیم ملی با افق توسعه 1000 هکتاری و با حمایت های دولت و تعامل جدی مسوولین نظام، به عظیم ترین قطب فناوری منطقه تبدیل خواهد شد.

او گفت: با تشکیل کارخانه های نوآوری از سال 96 تا به امروز به دنبال گسترش پارک و ایجاد یک اکوسیستم کامل شهری برای توسعه علم و فناوری کشور هستیم. در این زمینه کارخانه های نوآوری آزادی و های وی در حال کار هستند که حدود 400 شتابدهنده و مرکز نوآوری زیر نظر آنها در حال فعالیت های علمی و فناوری هستند.

رئیس پارک فناوری پردیس به ظرفیت های موجود برای این مرکز اشاره نمود و اضافه کرد: پارک فناوری پردیس با نزدیکی به مرکز تجمع 25 هزار دانشجو و شهرک صنعتی خرمدشت، توانایی بالقوه برای گسترش علم و فناوری برای توسعه کشور دارد.

دکتر صفاری نیا ادامه داد: در این زمینه بیش از 50 مجموعه خدمات تسهیل کسب و کار مانند توانمندسازی نیروها و گسترش فعالیت های فناورانه را انجام می دهند. در این زمینه در سال گذشته بیش از 400 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و 11 هزار میلیارد تومان فروش محصولات فناورانه با اشتغال 6500 نفر در پارک فناوری پردیس انجام شده است.

دکتر صفاری نیا انجام طرح های مهمی همچون جایزه مصطفی(ص)، نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس)، ایجاد شبکه فن بازار ملی ایران، برگزاری فستیوال ها و نشست های تبادل فناوری، مشارکت در راه اندازی بورس شرکت های دانش بنیان با سازمان بورس و اوراق بهادار، ایجاد و راهبری مرکز شتابدهی نوآوری، راه اندازی صندوق توسعه فناوری های نوین، مشارکت در راه اندازی مدل سرمایه گذاری ریسک پذیر (VC) در کشور، برگزاری دوره ای برنامه های ارتباط صنعت و دانشگاه و تجاری سازی یافته های پژوهشی، مشارکت در تعریف اولین شهر تخصصی کشور با ماموریت علم و فناوری، راه اندازی مرکز خدمات تخصصی فناوری، ایجاد بوستان دانشمندان ایران و دنیا و انعقاد میلیاردها ریال قرارداد تجاری سازی یافته ها و دستاوردهای واحدهای فناور عضو را از مهم ترین اقدامات ستاد پارک از بدو تاسیس تا به امروز برشمرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، پس از انتها نشست، روسای پارک های علم و فناوری از پارک فناوری پردیس و شرکت های عضو پارک بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1417

به "آخرین شرایط پروژه های عمرانی دو پردیس، زمینه جذب بیش از 5 هزار نیرو در شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط پروژه های عمرانی دو پردیس، زمینه جذب بیش از 5 هزار نیرو در شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید