فاز دوم تست انسانی واکسن ضد کرونای فخرا شروع شد

به گزارش وبلاگ علیکایی، به گزارش خبرنگاران، در مراسم شروع فاز دوم تست انسانی واکسن کرونای فخرا، رضا اله ورن سخنگوی بهداشت و درمان وزارت دفاع با بیان این که فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای فخرا از امروز شروع می گردد، گفت: فاز اول تست انسانی واکسن فخرا، با تزریق به 135 نفر به خاتمه رسید و حال عمومی داوطلبان خوب است و عوارض جدی مشاهده نشده است.

فاز دوم تست انسانی واکسن ضد کرونای فخرا شروع شد

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

وی ادامه داد: در فاز دوم تست انسانی، این واکسن به 500 نفر داوطلب 18 تا 70 ساله تزریق خواهد شد.

سخنگوی بهداشت و درمان وزارت دفاع با بیان این که داوطلب گیری فاز دوم این واکسن صورت گرفته است، اضافه نمود: غربالگری های پزشکی برای داوطلبان فاز دوم صورت گرفته و ما روزانه 40 تا 50 تزریق به داوطلبان را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: فاز دوم در تهران انجام می گردد اما برنامه ریزی ما برای فاز سوم این است که این فاز را در شهرستان ها هم اجرا کنیم تا مردم سایر شهرها هم بتوانند در این مطالعه شرکت نمایند.

سخنگوی طرح کارآزمایی بالینی واکسن فخرا توضیح داد: داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت fakhravac.ir آمادگی خود را برای شرکت در این طرح ملی اعلام نمایند. ما پس از فاز دوم و با صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت وارد فاز سوم تست انسانی می شویم. افراد با مراجعه به سایت می توانند شرایط شرکت در مطالعه بالینی را ملاحظه نمایند. در فاز سوم عموم مردم می توانند در مطالعه شرکت نمایند.

اله ورن ادامه داد: در فاز سوم تست انسانی بنا داریم واکسن کرونا را به تعداد بیشتری از داوطلبان، یعنی حدود 30 هزار نفر تزریق کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1481

به "فاز دوم تست انسانی واکسن ضد کرونای فخرا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز دوم تست انسانی واکسن ضد کرونای فخرا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید