پهنه رودکی میزبان بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی می شود

به گزارش وبلاگ علیکایی، تهران (پانا) - دبیر اجرایی بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی می گویدآثار بخش آئین ها و بازی ها، خیمه شب بازی و نقالی در پهنه رودکی اجرای زنده خواهند داشت.

پهنه رودکی میزبان بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، مهدی ابدالی معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی و دبیر اجرایی بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی از برگزاری این دوره از رویداد به صورت پخش مجازی و اجرای زنده خبر داد و گفت: بیستمین جشنواره نمایش های آئینی و سنتی از 14 آذر ماه با برگزاری هشتمین دوره سمینارها کار خود را آغاز کرده و این دوره از جشنواره نیز از 16 آذر ماه با اجرای آثار نمایشی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

او در ادامه افزود: از آنجا که همچنان محدودیت هایی به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود دارد تصمیم بر آن شد تا به منظور حفظ بیشتر سلامت هنرمندان و مخاطبان، سمینارها و نمایش های صحنه ای به صورت پخش مجازی از طریق سامانه های تلویزیون تئاتر ایران و تیوال در دسترس علاقمندان قرار گیرد و آثار بخش آئین ها و بازی ها، خیمه شب بازی و نقالی نیز در پهنه رودکی اجرای زنده داشته باشند.

ابدالی ضمن تشکر از حسین عالمبخش مدیر پردیس تئاتر تهران درباره زمان و نحوه ضبط آثار نمایشی حاضر در بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی بیان کرد: ضبط آثار نمایشی استان تهران و البرز از 6 تا 10 آذر ماه در پردیس تئاتر تهران انجام خواهد شد و ضبط آثار نمایشی شهرستان ها نیز با تامین هزینه از طریق دبیرخانه جشنواره و براساس ابلاغ دستورالعمل هایی از طریق گروه نمایشی صورت خواهد گرفت و درصورتیکه دستورالعمل های ابلاغ شده از سوی گروه نمایشی به صورت کامل رعایت نشود مجبور به حذف اثر از این رویداد خواهیم بود.

دبیر اجرایی بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در خاتمه صحبت هایش اظهار کرد: رونمایی از 5 کتاب و بزرگداشت 10 هنرمند از برنامه های این دوره از جشنواره است که جزئیات آن ها به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی از 14 آذرماه سال جاری به دبیری داوود فتحعلی بیگی برگزار می شود.

علاقه مندان به پیگیری اخبار و اطلاعات بیست دوره جشنواره نمایش های آئینی و سنتی به نشانی https://irtf.theater.ir مراجعه کنند

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1635

به "پهنه رودکی میزبان بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهنه رودکی میزبان بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید