اختتامیه دومین دوره مسابقه بین المللی نقاشی کودک و نوجوان پوپک برگزار گردید

به گزارش وبلاگ علیکایی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، اختتامیه دومین دوره مسابقه بین المللی نقاشی کودک و نوجوان پوپک برگزار گردید.

اختتامیه دومین دوره مسابقه بین المللی نقاشی کودک و نوجوان پوپک برگزار گردید

دومین دوره مسابقه بین المللی نقاشی بچه ها و نوجوانان پوپک با ریاست علی قاسم زاده ، شهردار اصفهان و دبیری مجتبی شاهمرادی ، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ویژه کوکان و نوجوانان 4 تا 18 سال با موضوع شغل های شهر من برگزار گردید.

شرکت نمایندگان در این مسابقه از دی سال گذشته تا فروردین سال 1402 فرصت داشتند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

در انتها، بالغ بر 4 هزار و 60 اثر به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد که از تعداد کل آثار ارسال شده به 3 هزار و 270 اثر ایرانی و 790 اثر خارجی بودند. بعلاوه بسکمک از این آثار از 16 کشور جهان همانند ارمنستان، ترکیه، چین، بلاروس، روسیه، کره، فیلیپین، سریلانکا و...ارسال شده بود.

در این از مسابقه بچه ها و نوجوانان ایرانی از 28 استان شرکت کردند که شهرهای اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد بیشترین تعداد آثار ارسالی را داشتند. بعلاوه با توجه به شرکت 16 کشور خارجی در این مسابقه، کشورهای ارمنستان با 175 اثر، روسیه با 156 اثر و بلاروس با 128 اثر بیشترین آثار را داشتند.

علی قاسم زاده، شهردار اصفهان در آیین اختتامیه دومین مسابقه بین المللی نقاشی کودک و نوجوان اصفهان پوپک اظهار کرد: بسیار خوشحالم که اصفهان از حدود یک هفته گذشته درگیر اتفاقات خوب شده است. آیین ها نگهدارنده هویت شهر، کشور و جامعه است، و چه خوب است از نهاد خانواده شروع کنیم و برای خود آیین تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه گاهی هفته ای یک مرتبه دور هم جمع شدن آیینی است که به دوام خانواده کمک می نماید، اضافه نمود: گاهی یک هفته را برای شهر جشن گرفتن به دوام آن کمک می نماید. از تمام کسانی که در آیین اختتامیه دومین مسابقه بین المللی نقاشی کودک و نوجوان اصفهان حضور یافتند، قدردانی می کنم. امیدوارم با حضور بچه ها پرشور و سرشار از رویاهای رنگی، آینده روشنی در انتظار اصفهان باشد.

شهردار اصفهان در حاشیه این مراسم با تاکید بر اینکه در یک شهر باید برای همه رده های سنی برنامه های مفرح پیش بینی گردد، اظهار کرد: مسابقه بین المللی پوپک با دو دوره برگزاری جای خودش را باز نموده و اکنون تنوع شرکت نمایندگان از شهرها و کشورهای مختلف افزایش پیدا نموده است.

وی با اشاره به هزینه های سنگین رفت و آمد و عدم حضور بعضی شرکت نمایندگان و مهمانان خارج از اصفهان در آیین اختتامیه اضافه نمود: امیدواریم به نقطه ای برسیم که همه شرکت نمایندگان از شهرها و کشورهای مختلف بتوانند به صورت فیزیکی در این جشنواره حضور پیدا نمایند، قطعا حضور آنها به رونق و جذابیت جشنواره کمک خواهد نمود.

قاسم زاده با بیان اینکه تا به امروز بنا بر این بوده برگزاری این مسابقه در سالهای متوالی حفظ و سال به سال برگزار گردد، گفت: امیدواریم بتوانیم چنین مسابقه ای را توسعه دهیم و فراگیرتر کنیم. معمولا هر اختتامیه شروع هر اقتتاحیه است و در حوزه فرهنگی شهرداری قطعا از همین الان نسبت به برگزاری باشکوه تر دوره سوم این مسابقه فکر خواهد شد.

وی در پایان پیرامون اینکه اختتامیه دومین دوره مسابقه بین المللی نقاشی کودک و نوجوان پوپک برگزار گردید، توضیح داد: شهر اصفهان از حیث برگزاری رخدادها نسبت به دیگر شهرهای کشور از همه جلوتر است. بعلاوه امیدواریم جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان بعد فراز و نشیب ها دوباره فعال گردد.

بعلاوه علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در آیین اختتامیه دومین مسابقه بین المللی نقاشی کودک و نوجوان اصفهان پوپک با تاکید بر اینکه انتظار داریم اصفهان را به مرکز کودک و نوجوان به ویژه در حوزه رویدادهای تفریحی و و فرهنگی هنری تبدیل کنیم، اظهار کرد: تجربه جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با وجود اینکه جشنواره خوبی بود، اما یک خلع جدی داشت و آن این بود که بچه ها و نوجوانان فقط در آن جشنواره ناظر بودند.

وی با اشاره ویژگی متمایز مسابقه بین المللی نقاشی بچه ها و نوجوانان اصفهان اضافه نمود: پوپک رویدادی است که در سال دوم در عین حال که اصفهان را تبدیل به یک مرکز رویداد در حوزه بچه ها و نوجوانان کرد، موضوع برگزاری و موضوعی مسابقه، موضوع فعالیت و کادر محتوایی مسابقه بچه ها و نوجوانان بودند. در مسایقه پوپک علاوه بر اینکه بچه ها نظاره گر کارهای هم سن و سالان خودشان بودند، خودشان دقیقا در وسط جشنواره قرار داشتند و این چیزی است که ما از برگزاری رویدادها انتظار داریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به استقبال گسترده از این مسابقه توضیح داد: حقیقتا انتظار نداشتم که بیش از 4 هزار اثر به دبیرخانه دومین جشنواره ارسال گردد و در عین حال انتظار نداشتم که بیش از 16 کشور آثار قابل توجهی ارسال نمایند، چرا که امروز در شرایطی که رسانه های خارجی کوشش می نمایند تصویری از ایران نشان دهند که در انزواع برود، اما حضور شرکت نمایندگان خارجی نشان داد این مسابقه در دومین سال، نه در شهر مرکز بلکه در یکی از شهرهای فرهنگی کشور با استقبال قابل توجهی روبرو شده است.

وی اضافه نمود: موضوع موضوعی مسابقه در عین حال که بچه ها را با نگاه به آینده آشنا می نماید، کمک خواهد نمود تا آنها بتوانند با تامل در اهداف آینده مسیر روشنی را برای خودشان ترسیم نمایند. بعلاوه با کنار هم قرار گرفتن بچه ها و نوجوانان در رده سنی های مختلف و از کشورهای متفاوت با نگاه صلح و آرامش و یک آینده ای روشن برای همه بچه ها و نوجوانان، با احترام به ارزش ها، اعتقادات و علاقمندی ها رقم خواهد خورد. من فکر میکنم فرآیند انتخاب موضوع و مسیر پوپک در سال دوم فراتر از انتظار بود.

صالحی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته درخصوص برگزاری سومین دوره این مسابقه گفت: در آیین اختتامیه دومین مسابقه بین المللی نقاشی کودک و نوجوان اصفهان پوپک، پکستر سومین دوره با موضوع مکان های دیدنی که تم جهانگرددی دارد، رونمایی خواهد شد که طبیعتا این موضوع هم زیستی مسالمت آمیز را تقویت می نماید.

مجتبی شاهمرادی، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در آیین اختتامیه دومین مسابقه بین المللی نقاشی کودک و نوجوان اصفهان پوپک با بیان اینکه نقاشی یک زبان بین المللی است، اظهار کرد: کوشش داریم پیغام صلح و دوستی، نیکویی، مهربانی و نیکوکاری را از شهر آسمانی اصفهان به تمام شهرهای جهان ارسال کنیم. اصفهان شهری است که از زمانهای گذشته محل تلاقی ادیان و قومیت های مختلف و با سلایق متفاوت بوده و آن چیزی که در دست ما قرار گرفته است، نتیجه و محصول همزیستی آنها است.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، اعلام کرد: آن چیز که در اصفهان بیشتر دیده می گردد، رنگ ها است که پر رنگ ترین آن فیروزه ای و بر فراز گنبدهای مساجد است. آرزو می کنم شهر پر از طرح و رنگ باشد و باید به دست آینده سازان شهر کشیده گردد تا یاد بگیرند با رنگ ها برای صلح و دوستی کوشش نمایند.

وی توضیح داد: باید متعهد باشیم و هر ساعتی، یک نماد رنگی به دست بچه ها دهیم و آنها را به طرح و نقش هایی دعوت کنیم که روحشان را جلا می دهد. اگر بچه ها با طرح و نقش ها انس بگیرند، جهانی بهتری در آینده خواهیم داشت. از همت والدین و معلمان تشکر می کنم که کمک کردند تا بچه ها و نوجوانان شغل های شهر را نقاشی نمایند. می بینیم که بچه ها چه آرزوهای شیرینی دارند و هدفمان این بود که بچه ها به آینده خود فکر نمایند.

شاهمرادی با تاکید بر اینکه تمرکز ما در این دوره مدیریت شهری بر رویدادهای ویژه بچه ها و نوجوانان است، اضافه نمود: کوشش می کنیم که اصفهان تبدیل به قطب فعالیت بچه ها و نواجوانان گردد، چرا که در این زمینه سابقه داشتیم و ظرفیت های شهر اصفهان بسیار است.

وی ادامه داد: در این راستا یکی از این قدم ها برگزاری مسابقه بین المللی نقاشی پوپک است که از چند جنبه برای ما اهمیت دارد، زیرا در تقویم رویدادی شهر گنجانده شده و باتوجه به اینکه زبان مشترک همه بچه ها در جهان رنگ ها و نقش ها هستند، اصفهان هم پر از رنگ و نقش است.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه نمود: باتوجه به قدمت تاریخی اصفهان، اگر بچه های که آینده سازان شهرما هستند و شهر مطلق به آنها است بتوانند با این موارد ارتباط برقرار نمایند، طبیعتا شهری سراسر رنگ، زیبایی و خوبی خواهیم داشت.

وی در انتها با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقه پوپک گفت: این رویداد کمک می نماید که نام اصفهان در جهان بدرخشد و در کنارش میتواند به جذب و افزایش جهانگرد کمک کند. امیدواریم سال آینده بتوانیم رویدادهای شهری هم در کنار این مسابقه داشته باشیم و قطعا در سال آینده، برنامه ریزی متفاوتی خواهیم داشت.

داوری آثار در این دوره را اکبر نیکان پور، رسول معرک نژاد و محمدرضا دوست محمدی بر عهده داشتند. در مرحله نخست داوری، هیئت انتخاب دومین مسابقه بین المللی نقاشی بچه ها و جوانان اصفهان از بین 3 هزار و 270 اثر داخلی و 790 اثر خارجی با در نظر گرفتن معیارهای انتخاب، 500 اثر را به داوری نهایی و هیئت داوران را واگذار کردند.

سپس در مرحله دوم هیئت داوران از بین 500 اثر راه یافته به مرحله نهایی در هر رده سنی 2 اثر را برگزیده اعلام کردند و 20 اثر را شایسته تقدیر دانستند. آثار داوری در چهار رده سنی 4 تا 6 سال، 7 تا 9 سال، 10 تا 13 سال و 14 تا 18 سال تقسیم بندی شد.

اسامی برگزیدگان دومین مسابقه بین المللی نقاشی بچه ها و نوجوانان اصفهان پوپک به توضیح زیر است؛

برگزیدگان 4 الی 6 سال

  • حسین رحیمیان -5 ساله - فارس
  • ماهنی مینقی-5 ساله - تبریز
  • نیکا کوهرنگی-5 ساله - اصفهان

برگزیدگان 7 تا 9 سال

  • آوین نمکی -7 ساله - تبریز
  • ساها تر طوماسیان-8 ساله - ارمنستان
  • سیده الناز میر حسنی -9 ساله - خراسان رضوی

برگزیدگان 10 تا 13 سال

  • آلبینا گایفالینا - 10 ساله - روسیه
  • حنانه عشقی - 13 ساله -آذربایجان غربی
  • مهشید قاسمی -13 ساله - اصفهان

برگزیدگان 14 الی 18 سال

  • پاترتیسا نورتاکوری -17 سال - مالزی
  • یگانه ردانی پور- 18 ساله -اصفهان
  • پلینا ودرووا - 14 ساله - روسیه

شایستگان تقدیر 4 الی 6 سال

  • سیده آوبن امین الساداتی -6 ساله - اصفهان
  • فاطمه علی پور -5 ساله - تبریز
  • مانیسا جلالی -5 ساله - تهران
  • نیکا نادری- 5 ساله - مرکزی

شایستگان تقدیر 7 تا 9 سال

  • آناتولی شوپلوف- 9 ساله - ارمنستان
  • السا نگاه داری -8 ساله - تبریز
  • امیرحسین مولائی - 7 ساله - آذربایجان غربی
  • رادین حسنعلی پور-9 ساله- تبریز
  • سید امین صامتی - 7 ساله - خراسان جنوبی
  • نازنین زینب خواجوئی -8 ساله - کرمان

شایستگان تقدیر 10 الی 13 سال

  • دمیراپ ترکمن -11 ساله - روسیه
  • نازه میناسیان - 11 ساله - ارمنستان
  • آنیتا بالنور - 13 ساله - آذربایجان غربی
  • مینا خاطری -12 ساله -کرمانشاه
  • محمد صدرا شراد بیگی- 10 ساله - تهران
  • سویلی جهانک - 10 ساله - بلاروس

شایستگان تقدیر 14 تا 18 سال

  • نیکالینا لاپونوا - 16 ساله - بلاروس
  • طراوت ملکی -18 ساله - گیلان
  • علیسینا جوکاری -14 ساله - بوشهر
  • همتی جهانبانی - 14 ساله - اردبیل
منبع: همگردی
انتشار: 7 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1402 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1963

به "اختتامیه دومین دوره مسابقه بین المللی نقاشی کودک و نوجوان پوپک برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختتامیه دومین دوره مسابقه بین المللی نقاشی کودک و نوجوان پوپک برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید