استانبول گردی متفاوت را با این کارها تجربه کنید

به گزارش وبلاگ علیکایی، اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در سفر به شهر استانبول، کارهای متفاوت و عجیب و غریب انجام دهید، حتما این مقاله را بخوانید، چون همه کارهای متفاوت و عجیب و غریب در آن نوشته شده است. با خبرنگاران همراه باشید.

استانبول گردی متفاوت را با این کارها تجربه کنید

استانبول گردی در دوقاره

یکی از کارهای فوق العاده و عجیب وغریب در استانبول گردی، سفر به 2 قاره است. استانبول تنها شهر جهانست که در 2 قاره واقع شده است. این شهر به وسیله تنگه بُسفر به 2 قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم می گردد و شما می توانید در یک صبح تابستانی قدم زنان از روی پل بزرگ روی تنگه بگذرید و به اروپا برسید. امتحان این کار برای هر کسی که به استانبول سفر می نماید، مجانی ست.

شنا در استخر روی آب

برای استانبول گردی می توانید در استخر باشگاه Suada روی آب شنا کنید

تنها در استانبول است که می توانید شنا بین 2 قاره را امتحان کنید. این کار سخت نیست؛ برای استانبول گردی می توانید در استخر باشگاه Suada روی آب شنا کنید و بین دو قاره اروپا و آسیا غوطه ور شوید. باشگاه Suada در جزیره گالاتاسرای واقع شده است و دقیقا در خط تقسیم 2 قاره کهن آسیا و اروپا قرار گرفته است.

سفر به جزیره های پرنسس

هم نشینی آفتاب و تاریخ در جزیره های پرنسس

در استانبول گردی، برای فرار از شلوغی شهر استانبول به جزیره های Princess سفر کنید. جاذبه های جزیره های پرنسس کم نیست؛ معماری عثمانی، صومعه های آرام یونانی و عمارت محل زندگی لئون تروتسکی، تنها بخش کوچکی از دیدنی های جزیره های پرنسس است.

دیدنی گرافیتی ها در استانبول گردی

وقت بگذارید، راه بروید و گرافیتی های استانبول را دیدن کنید.

استانبول شهری پر از نقاشی های رنگارنگ است، اما اگر می خواهید به جایی بروید که تراکم این نقاشی ها بیش تر باشد، محله های سیسهانه، کاراکوی یا کادیکوی را انتخاب کنید. وقت بگذارید، راه بروید و این گرافیتی ها را دیدن کنید. گرافیتی یا نقاشی شهری، نماد هویت شهرهای مدرن است و در تمامی شهرهای بزرگ جهان از جمله تهران، این نقاشی ها هویت جدیدی برای شهر می سازند.

آشپزی وسط خیابان به وقتِ استانبول گردی!

در استانبول گردی نان سیمیت را حتما امتحان کنید

خیلی از جهانگرد های حرفه ای اعتقاد دارند که استانبول را باید با غذاهای خیابانی اش کشف کرد. غذای خیابانی بخش کلیدی فرهنگ ترکیه است و از این راه می توانید غذاهای بسیار خاص را با قیمت خیلی مقرون به صرفه امتحان کنید. با امتحان غذاهای متنوع می توانید در سفر به استانبول به خوبی وقت بگذراید. در بین غذاهای خیابانی، نان سیمیتهای استانبول حرف اول را می زند، پس حتما آن را امتحان کنید.

مسجد سلطان احمد

دیدنی موزه راه آهن در شهر فرهنگ و هنر

مثل ایران در ترکیه هم راه آهن بخش مهمی از تاریخ کشور را تشکیل می دهد. در استانبول گردی، برای باخبر شدن از تاریخ ترکیه به موزه راه آهن استانبول بروید و بخش مهمی از تاریخ ترکیه را کشف کنید. این موزه، در معروف ترین ایستگاه راه آهن این شهر، یعنی ترمینال سیرکِجی واقع شده است. در این موزه کوچک 300 اثر باستانی پیدا می گردد.

غذادادن به گربه های استانبول

دیدنی گربه های استانبول تفریح جذابی است

هفتمین کار عجیب و غریب در استانبول گردی، سرو کله زدن با گربه های استانبول است. استانبول به خاطر داشتن گربه های پرسه زنِ خیابانی خیلی معروف است. این گربه ها با وجود خیابانی بودن، اما محبوب مردم اند و جهانگرد ها و مردم استانبول به آن ها غذا می دهند. آن ها خیلی مراقب گربه های استانبول هستند. مردم عاشق گربه های استانبول هستند. کسی نمی داند چه طور، اما این گربه ها دیگر بخشی از روح شهر شده اند. در شهر قدم بزنید، گربه ها را دیدن کنید، از آن ها کمی عکس بگیرید و عاشق شان شوید. اگر هم خیلی به گربه علاقه دارید به کافه های که تِمِ گربه دارند، بروید. یکی از این آن ها کافه الیف است. حتما آن جا حسابی به شما خوش می گذرد!

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1837

به "استانبول گردی متفاوت را با این کارها تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانبول گردی متفاوت را با این کارها تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید