ساختار دفاعی اروپا از هم گسیخته است

به گزارش وبلاگ علیکایی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی با اشاره به ضعف این اتحادیه در زمینه نظامی و دفاعی هشدار داد که ساختار دفاعی اتحادیه اروپا از هم گسیخته بوده و از درگیری عملیاتی ناکافی و تکراری رنج می برد.

ساختار دفاعی اروپا از هم گسیخته است

با ما سفر کنید و با تور لحظه آخری ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه اروپا روز آدینه بیان کرد که این اتحادیه قابلیت رسیدن به هدف خود برای تبدیل شدن به یک قدرت نظامی مستقل که بتواند به ناتو یاری نموده یا به سرعت به استقرار نیرو در مناطق بحران بپردازد را ندارد.

در نخستین گزارش سالانه دفاعی درباره کمبود های دفاعی اصلی که روز آدینه به وزیران دفاع این اتحادیه ارائه شده، معین شد که تنها 60 درصد از نیرو ها و تجهیزانی که کشور های عضو اتحادیه اروپا دارند برای استقرار نیرو ها در مناطق بحران مناسب است.

در این گزارش آمده که دولت های اروپایی تمایلی به ارسال نیروهایشان به مناطق بحران ندارند و در ماموریت های نظامی رسمی اتحادیه اروپا تنها 7 درصد از پرسنل نظامی کشور های اروپایی حضور دارند و تامین این نیرو ها به یکی از چالش ها تبدیل شده است.

در حالی که اتحادیه اروپا به خوبی ضعف های خود در حوزه نظامی را می داند قدرت های اصلی این اتحادیه نظیر فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا امیدوار هستند که گزارش اخیر بتواند به برطرف این ضعف ها یاری کند.

در این گزارش آمده است: اتحادیه اروپا تمامی قابلیت های نظامی مورد احتیاج در راستای رسیدن به سطح خواسته های خود را ندارد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در همین زمینه در جمع خبرنگاران گفته است: ساختار دفاعی اروپا از هم گسیخته بوده و از درگیری عملیاتی ناکافی و تکراری رنج می برد.

کشور های کوچک اتحادیه اروپا نظیر یونان، سوئد و لهستان به دنبال حمایت از صنایع نظامی داخلی خود بوده که این موضوع به فراوری سلاح های تکراری و بی نتیجه شدن هماهنگی ها در دفاع از قاره می انجامد.

در همان زمان، کشور های کوچک اتحادیه اروپا نظیر بلژیک و لوکزامبورگ در میان کشور هایی هستند که کمترین هزینه نظامی در اروپا را داشته و دانمارک نیز تصمیم گرفته که از طرح های دفاعی اروپا خارج گردد.

از سوی دیگر، فرانسه و آلمان نیز درباره میزان توسعه هماهنگی نظامی اتحادیه اروپا مستقل از آمریکا اختلافاتی دارند. آمریکا در حال حاضر بزرگترین قدرت ناتو بوده و یکی از موثرترین تضمین کنندگان امنیت اروپا پس از جنگ جهانی دوم به شمار می آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1052

به "ساختار دفاعی اروپا از هم گسیخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختار دفاعی اروپا از هم گسیخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید