رحیمی: رشته ای که در ترکمنستان پیروز نبوده نباید در مورد اعزام به بازی های آسیایی مدعی باشد، از قزاقستان پیشی گرفتیم

به گزارش وبلاگ علیکایی، سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی های داخل سالن آسیا گفت: برگزاری مسابقات به لحاظ مدیریتی و اجرایی قابل قبول بود اما میزبان به لحاظ فنی به دنبال کسب رتبه نخست بود و در خیلی از جاها نیز تخلفاتی را انجام داد.

رحیمی: رشته ای که در ترکمنستان پیروز نبوده نباید در مورد اعزام به بازی های آسیایی مدعی باشد، از قزاقستان پیشی گرفتیم

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، اصغر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی های داخل سالن آسیا در نشست خبری امروز خود درباره این بازی ها گفت: ابتدا باید بگویم که کاروان ایران با 207 ورزشکار شامل 144 مرد و 63 زن راهی عشق آباد شد. درباره میزبانی باید بگویم که ترکمنستان سیستم بسته ای داشت و در مجموع نیز مسائلی بوجود آمده بود. برگزاری این بازی ها به لحاظ مدیریتی و اجرایی خوب و قابل قبول بود اما میزبان به لحاظ فنی به دنبال کسب رتبه نخست بود و در خیلی از جاها نیز تخلفاتی را انجام داد.

وی اضافه کرد: سطح این بازی ها در هر صورت از سطح بازی های آسیایی پایین تر است که به نظرم این موضوع طبیعی است اما معتقدم این بازی ها سطح فنی قابل قبول خودش را داشت. درست است که کشورهای صاحب نام، ورزشکاران بزرگ خود را به ترکمنستان نیاورده بودند اما بیشتر اعضای کاروان ما نیز نفرات دوم و سوم بودند، ما همانطور که در بازی های آسیایی با کشور قزاقستان رقابت داریم در بازی های داخل سالن نیز اوضاع همین گونه بود و رقابت نزدیکی میان این دو کشور وجود داشت.

سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی های داخل سالن آسیا با مقایسه دو دوره اخیر برگزارشده این بازی ها تاکید نمود: در دوره قبلی 1652 ورزشکار از 43 کشور در 12 رشته رقابت کردند اما در ترکمنستان 4012 ورزشکار از 63 کشور در 21 رشته رقابت می کردند. معتقدم سطح بازی ها در صندلی خودش قابل قبول بود.

رحیمی درباره گلایه اعضای تیم ملی فوتسال در مورد پاداش های 300 دلاری و رد این پاداش ها از سوی آنها گفت: در ستاد عالی بازی ها که با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک برگزار گردید، این موضوع تصویب شد که مدال آوران بازی های داخل سالن به جدول تجلیل از مدال آوران که در سرانجام هر سال صورت می گیرد، اضافه گردد. در مورد پاداش سکو نیز باید بگویم که این موضوع تصویب هیئت اجرایی بود که اعضای یک تیم زمانی که روی سکو می فرایند 50 درصد پاداش رشته های انفرادی را بگیرند، توجیه نیز در این باره این بود که چون رنگ مدال مهم است پس نمی توان به همه اعضای یک تیم 600 دلار داد اما اعضای تیم فوتسال می گفتند که 15 روز در آنجا هستند و در نهایت هم پاداش 300 دلاری را قبول نکردند. من در همان جا به آنها قول دادم پس از بازگشت به تهران این موضوع را در جلسه هیئت اجرایی مطرح می کنیم و مصوبه ای می گیریم که مابه التفاوت این مبلغ به فوتسالیست ها پرداخت گردد.

وی با بیان اینکه از روز گذشته کار مربوط به بازی های آسیایی 2018 در اندونزی شروع شده، در این خصوص گفت: کمیته برگزاری بازی ها به ما اعلام نموده که این رویداد ورزشی در 40 رشته، 67 بخش و 472 ماده برگزار می گردد. هفته آینده جلسه ای با وزیر ورزش خواهیم داشت و در آنجا سیاست گذاری می گردد که کاروان ایران با چه رویکردی راهی اندونزی گردد.

سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی های داخل سالن آسیا ادامه داد: بین روزهای 12 یا 15 آذرماه بازدید سرپرست های کشورهای مختلف از محل برگزاری بازی ها صورت می گیرد. باید این را بگویم که بازی های آسیایی 2018 جزء سخت ترین دوره های برگزاری خواهد بود چرا که مسئولان برگزاری هر جایی که امکانات داشته اند می خواهند مسابقات را نیز برگزار نمایند. براین اساس اعلام شده که جاکارتا، پالمبانگ و حومه به عنوان محل های برگزاری مسابقات بازی های آسیایی است. نکته مهم این است که رقابت بعضی از رشته های مدال آور در شهرهای حومه که در فاصله 300 کیلومتری جاکارتا هستند، برگزار خواهد شد که این اصلا شرایط خوبی نیست، پیش بینی من این است که میزبان بازی های آسیایی 2018 نمی تواند خیلی خوب این بازی ها را برگزار کند ما پیش از اعزام به ترکمنستان به این بازی ها ایراد می گرفتیم اما با شنیدن و مشاهده تصاویر مربوط به میزبانی اندونزی می گوییم که کاش همان ترکمنستان میزبان می شد. به هر حال روزهای سختی برای این بازی ها در پیش است و ما باید سرپرست های تیم ها را کسانی انتخاب کنیم که مسلط به مسائل فنی رشته خود و همچنین زبان انگلیسی باشند.

رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا نتایج کسب شده در بازی های داخل سالن آسیا تاثیری در اعزام رشته ها به بازی های آسیایی دارد یا خیر ، گفت: هفته آینده جلسه ستاد عالی بازی ها را خواهیم داشت آن چیزی که مسلم است این است که با توجه به شرایط اقتصادی و همچنین مسائلی که در محل برگزاری بازی ها وجود دارد، قطعا یک کاروان کیفی اعزام می گردد. درباره اعزام رشته ها نیز باید بگویم که سطح بازی های داخل سالن به مراتب پایین تر از بازی های آسیایی است و رشته ای که در ترکمنستان نتوانسته پیروز ظاهر گردد نباید در مورد اعزام به اندونزی نیز مدعی باشد. حداقل این موضوع این است که آن رشته با تعداد نفرات کم اعزام گردد.

در حالی که سطح بازی های داخل سالن آسیا پایین بوده و کشورهای صاحب نام نیز با کاروانی کمتر نسبت به بازی های آسیایی شرکت نموده اند پس چرا کاروان ایران با تعداد نفرات زیاد راهی عشق آباد شد؟ رحیمی در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرنگاران گفت: ما اگر یک حساب ساده هم می کردیم به کف نفرات اعزامی یعنی 140-150 نفر می رسیدیم. بعضی رشته ها در بازی های آسیایی حضور ندارند و زمانی که با مسئولان آنها جلسه گذاشتیم آنها بیان کردند که با توجه به اینکه چنین رویدادهایی را هرگز تجربه نمی نمایند، پس کجا می توانند چنین تجربه ای به دست آورند. ضمن اینکه بازی های داخل سالن آسیا محکی برای بعضی رشته ها بود.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرنگاران در مورد مسائل اقتصادی و هزینه این اعزام و مشکلاتی که پیش از سفر کاروان ایران به عشق آباد وجود داشت گفت: این بازی ها با توجه به نزدیکی کشور میزبان برای ما جزء کم هزینه ترین بازی ها بود. هزینه ها نیز در دو بخش بود که یکی مربوط به آماده سازی و یکی اعزام تیم ها می شد. زمانی که قرار شد در این باره تصمیم بگیریم وزیر ورزش هم وارد موضوع شد زمانی بود که فدراسیون ها اردوهای خود را برگزار نموده بودند، در مورد تعداد رشته ها و نفرات نیز باید بگویم که اگر می خواستیم کمی از این کمتر و ضعیف تر ظاهر شویم رتبه ایران در جدول مدالی پایین تر می شد.

سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی های داخل سالن آسیا در سرانجام بیان کرد: من به عنوان رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی می خواهم بگویم که مهم ترین دستاورد کاروان ایران در بازی های داخل سالن آسیا پیشی دریافت از قزاقستان بود چرا که ما در بازی های آسیایی هم با این کشور رقابت می کنیم. من شنیدم که وزیر ورزش قزاقستان در مسابقات روز ماقبل سرانجامی گفته بود پاداش خاصی برای نفراتی که مدال بگیرند، اختصاص خواهد داد. در سرانجام نیز باید بگویم که قزاقستان و اندونزی حریفان جدی ایران در بازی های آسیایی 2018 خواهند بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 413

به "رحیمی: رشته ای که در ترکمنستان پیروز نبوده نباید در مورد اعزام به بازی های آسیایی مدعی باشد، از قزاقستان پیشی گرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رحیمی: رشته ای که در ترکمنستان پیروز نبوده نباید در مورد اعزام به بازی های آسیایی مدعی باشد، از قزاقستان پیشی گرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید