درخواست فروش 4 درصد از سهام ایران خودرو و سایپا

به گزارش وبلاگ علیکایی، تمام راه های نرفته در خودروسازی این روزها به خصوصی شدن شرکت های خودروساز منتهی می گردد. سال هاست که دولتمردان برای بهبود شرایط صنعت خودروی کشور وعده واگذاری سهام خودروسازان به بخش خصوصی را می دهند، وعده ای که در هیچ دولتی عملی نشده است.

درخواست فروش 4 درصد از سهام ایران خودرو و سایپا

اگرچه دولت سهام اندکی در دو شرکت خودروسازی دارد، بااین حال با همان سهام کم که به سهام مدیریتی معروف است، تصمیم گیر و سیاست گذار اصلی صنعت خودرو محسوب می گردد. بر این اساس دولت با سهم اندک خود در ایران خودرو و سایپا بر این دو شرکت حکمرانی می نماید و از وظیفه معین قیمت ها گرفته تا عزل و نصب مدیران و اعضای هیئت مدیره را به عهده دارد.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور مالی و دارایی، به تازگی درخواست فروش بخشی از سهام ایران خودرو و سایپا را که متعلق به دولت است، ارائه نموده است. بر اساس این درخواست و درصورت تصویب نهایی در دولت، 4 درصد از سهام ایران خودرو و سایپا به صورت مجزا به فروش خواهد رسید.

درخواست وزیر اقتصاد برای فروش 4 درصد از سهام ایران خودرو و سایپا به استناد جزء دوم بند الف تبصره 2 ماده واحده قانون بودجه سال 1400 کل کشور به دولت ارائه شده است. در صوت تصویب نهایی این پیشنهاد در دولت، وزارت امور مالی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) مجاز خواهد بود نسبت به واگذاری 4 درصد از سهام ایران خودرو و سایپا اقدام کند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت هم موظف خواهد بود از هر طریق ممکن نسبت به برطرف توثیق مقدار سهام قابل واگذاری دو غول خودروسازی ایران ظرف مدت 2 ماه و همچنبن به جای مانده سهام دولت حداکثر تا خاتمه سال اقدام کند. در همین حال، هیئت واگذاری در چارچوب مقررات نسبت به معین روش واگذاری، قیمت سهام و سایر شرایط اقدام خواهد نمود.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1832

به "درخواست فروش 4 درصد از سهام ایران خودرو و سایپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست فروش 4 درصد از سهام ایران خودرو و سایپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید