توقف فروش بعضی از مواد اولیه به طور مستقیم به ایران بعد از اعمال تحریم ها

به گزارش وبلاگ علیکایی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از چالش های تحریم و حمایت های دولت در جهت رشد شرکت های دانش بنیان سخن گفت.

توقف فروش بعضی از مواد اولیه به طور مستقیم به ایران بعد از اعمال تحریم ها

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره ورود قطعات کفپوش های نانو با توجه به شرایط تحریم گفت: از آن جا که تأمین کننده های اصلی بعضی از مواد اولیه مورد استفاده در صنعت رنگ و رزین به نحوی یا دارای مالکیت آمریکایی هستند یا شراکت با شرکت های آمریکایی دارند، بعد از تحریم ها فروش بعضی از مواد اولیه به طور مستقیم به ایران به وسیله این شرکت ها متوقف شد و به تبع آن هزینه های تأمین مواد اولیه نیز افرایش یافت.

رستم زاده در مورد صادرات این کفپوش گفت: صادرات این محصول به صورت خاص مسئله ای ندارد؛ مسئله اصلی در صادرات، مسائل سیاسی و بعلاوه تبعات مسائل انتقال ارز به ایران به علت تحریم های بانکی است. شرکت ما این فرصت را داشته است که از ابتدای فعالیت خود، از خدمات و حمایت های تعریف شده در معاونت علمی و فناوری و به صورت ویژه ستاد نانو بهره مند گردد.

او اضافه کرد: این حمایت ها که محدود به حمایت های اقتصادی نبوده اند و خدمات مشاوره و توانمند سازی را نیز شامل می شوند، به رشد ما در این جهت بسیار یاری نموده اند. در سال های گذشته با تدوین قوانین دانش بنیان و تعریف خدمات مشابه در این بخش نیز بسیاری از شرکت ها همچون شرکت ما از این حمایت ها به صورت موثر بهره مند شده اند.

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مهر 1401 بروزرسانی: 15 مهر 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1875

به "توقف فروش بعضی از مواد اولیه به طور مستقیم به ایران بعد از اعمال تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف فروش بعضی از مواد اولیه به طور مستقیم به ایران بعد از اعمال تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید