تمجید پوتین از آزمایش موفقیت آمیز موشک کروز مافوق صوت جدید روسیه

به گزارش وبلاگ علیکایی، رئیس جمهور روسیه آزمایش موفقیت آمیز موشک کروز Zircon را رخدادی مهم در جهت تقویت امنیت ملی این کشور توصیف کرد.

تمجید پوتین از آزمایش موفقیت آمیز موشک کروز مافوق صوت جدید روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه ضمن استقبال از خبر پیروزیت آمیز بودن آزمایش یک موشک کروز مافوق صوت جدید، آن را رویدادی مهم برای این کشور توصیف کرد.

ولادیمیر پوتین با استقبال از آزمایش پیروز موشک کروز Zircon اعلام نمود این رویداد مهم به امنیت ملی روسیه یاری می نماید. پوتین همچنین از سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیرو های مسلح روسیه وهمه افراد درگیر در این پروژه قدردانی کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام نمود یک موشک کروز هایپرسونیک زیرکون با پیروزیت به یک هدف در دریای بارنتس اصابت نموده است. بنا به اعلام ای وزارت خانه، این موشک حدود 450 کیلومتر پرواز نموده و به سرعت 8 ماخ رسیده است.

پیش از این کارشناسان پایگاه اینترنتی فرانسوی آتلانتیکو با اشاره به اینکه بازگشت روسیه به صندلی نخست در بین قدرت های تسلیحاتی عظیم لازم است، معتقدند این کشور در حال تبدیل شدن به نخستین کشور دنیا در عرصه سلاح های فوق پیشرفته است.

روسیه اولین قدرت دنیای با مساحتی به وسعت 17.2 میلیون کیلومتر مربع [25 برابر فرانسه] است که از سال 1945 از کلاهک های هسته ای خود استفاده ننموده است. بودجه دفاعی روسیه یک دهم آمریکاست، ولی تجهیزات نظامی آن به مراتب پیشرفته تر و به روز تر است. روسیه در عرصه هوافضا نیز نخست است. این کشور با اکتفا به مهندسان سطح بالایی که دارد، از توانایی ساخت موشک یا هواپیما مانند آمریکا یا اروپا برخوردار است. باید به یاد داشته باشیم که روسیه قبل از آمریکا توانست انسان را به فضا بفرستد. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 969

به "تمجید پوتین از آزمایش موفقیت آمیز موشک کروز مافوق صوت جدید روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمجید پوتین از آزمایش موفقیت آمیز موشک کروز مافوق صوت جدید روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید