تاکید بر نقش محوری دانشجویان راهبرد جشنواره بین المللی حرکت سال 99 خبرنگاران

به گزارش وبلاگ علیکایی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: تاکید بر نقش محوری دانشجویان راهبرد جشنواره بین المللی حرکت سال 99 است.

تاکید بر نقش محوری دانشجویان راهبرد جشنواره بین المللی حرکت سال 99 خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی حرکت که در روز های 23 تا 25 اسفندماه در دانشگاه ها علم و صنعت ایران برگزار می شود، گفت: این جشنواره بین المللی، رویدادی برای رقابت، عرضه و نمایش دستاورد های برتر علمی اتحادیه و انجمن های علمی دانشجویی است.

وی با بیان اینکه جشنواره حرکت سالانه و با سیاست گذاری و برنامه ریزی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برگزار می شود، حمایت و مشارکت های نهادی مختلف دولتی و غیردولتی را در برگزاری این جشنواره دانشگاهی موثر دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: راهبرد اصلی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره، افزایش استاندارد های کیفی در برنامه ریزی و برگزاری جشنواره با تاکید بر نقش محوری دانشجویان و تاکید بر اقتصاد دانش بنیان، مقاومتی و جهت گیری فعالیت انجمن های علمی، حول شرایط کنونی جهان پس از شیوع ویروس کرونا است. این جشنواره تلاش می کند مبنا و مبداء حرکتی نوین برای سازماندهی فعالیت های علمی دانشجویی باشد.

غفاری با بیان اینکه هزار و 427 اثر به این جشنواره ارسال شده است، افزود: این آثار در حوزه های مسابقه، فعالیت خلاقانه، محتوای دیجیتال، اختراع، پویا، دانشگاه برتر، نشریه، بخش ویژه، کارآفرینی، کتاب و انجمن برتر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی تعداد دانشگاه های شرکت کننده در این جشنواره را 82 دانشگاه گفت و گفت: در بخش دانشجویان خارجی 307 اثر از 51 کشور همچنین 36 اثر از 18 دانشگاه داخل کشور دریافت شد. از تعداد کل آثار دریافت شده، 59 درصد متعلق به دانشجویان کارشناسی، 26 درصد دانشجویان کارشناسی ارشد و 15 درصد به دانشجویان دکتری اختصاص دارد.

غفاری همچنین 80 درصد آثار را در قالب فردی و 20 درصد را در قالب گروهی گفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1256

به "تاکید بر نقش محوری دانشجویان راهبرد جشنواره بین المللی حرکت سال 99 خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر نقش محوری دانشجویان راهبرد جشنواره بین المللی حرکت سال 99 خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید