تازه ترین دستاوردهای ایران ساخت لیزر و فتونیک عرضه شد

به گزارش وبلاگ علیکایی، تازه ترین دستاوردهای ایران ساخت لیزر و فتونیک در نمایشگاه بین المللی تهران عرضه شد.

تازه ترین دستاوردهای ایران ساخت لیزر و فتونیک عرضه شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ظهر امروز در نمایشگاه بین المللی تهران حاضر شد و از محصولات فناورانه و دانش بنیان شرکت های فناور حاضر در سومین نمایشگاه لیزر و فوتونیک ایران بازدید کرد.

این نمایشگاه از 18 آبان ماه میزبان سومین نمایشگاه لیزر و فوتونیک ایران است. نمایشگاهی که تا 21 آبان ماه ادامه دارد. نزدیک به 50 شرکت فناور و 20 استارتاپ حوزه لیزر و فوتونیک در این نمایشگاه حضور دارند. از این تعداد 28 شرکت فناور و استارتاپ با حمایت ستاد لیرز و فوتونیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه حضور دارند.

اعتماد صنایع به فناوران قابل تقدیر است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مراسم امضای قرارداد خرید سیستم جوش لیزری میان مرکز ملی لیزر ایران و شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: این اعتماد و اطمینان صنایع به فناوران و شرکت های دانش بنیان قابل تقدیر است . با امضای این قرار داد نیز به زودی تجهیزاتی پیشرفته در حوزه لیزر در داخل فراوری می گردد.

ستاری ادامه داد: این اعتماد خود ثمره تحریم ها و محدودیت ها است. البته آنچه در انجام این پروژه ها مهم است دانشی که توسعه می یابد و باعث می گردد ده ها شرکت فناور و متخصص نیز در کنار آن تربیت گردد و آموزش ببینند.

ستاری با حضور در این نمایشگاه از دستاوردهای ارائه شده توسط فعالان دانش بنیان و استارتاپ ها در حوزه لیزر و فتونیک، بازدید و با فناوران حوزه لیزر گفت وگو کرد.

سومین نمایشگاه لیزر و فوتونیک ایران با هدف ارائه ظرفیت های علمی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در حال برگزاری است. نمایشگاهی که در آن آخرین دستاوردهای داخل و خارج این حوزه را نمایش می دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 253

به "تازه ترین دستاوردهای ایران ساخت لیزر و فتونیک عرضه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین دستاوردهای ایران ساخت لیزر و فتونیک عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید