بورس پسته در خراسان رضوی راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان یکی از قطب های فراوری پسته کشور است بنابراین برای حمایت از کشاورزان بورس این محصول در خراسان رضوی راه اندازی شد.

بورس پسته در خراسان رضوی راه اندازی شد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

محمدرضا اورانی در نخستین جشنواره پسته که در شهرستان خوشاب برگزار گردید، عنوان نمود: بورس پسته با همکاری بورس کالای ایران در خراسان رضوی ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: با راه اندازی بورس پسته، پسته کاران می توانند به وسیله بورس محصول خود را به بازار عرضه نمایند و دغدغه آن ها نیز برای فروش محصولات رفع شده است.

اورانی با اشاره به ضرورت راه اندازی بورس سایر محصولات استراتژیک در استان ادامه داد: البته باید دوره های آموزشی با حضور کارشناسان بورس کشور با همکاری اداره های جهاد کشاورزی برای کشاورزان و بهره برداران برگزار گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: جشنواره پسته خوشاب به تکنولوژی و توسعه ادوات کشاورزی در باغ ها و مزارع این شهرستان یاری می نماید و با کاهش هزینه های فراوری و افزایش راندمان، درآمد کشاورزان را بالا می برد.

اورانی اعلام کرد: در امسال 70 هزار تن پسته از 90 هزار هکتار باغ های استان خراسان رضوی برداشت شد.

وی با اشاره به اهمیت صنایع فرآوری پسته، ادامه داد: از کارآفرینان و سرمایه گذاران حوزه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی با ارائه تسهیلات از محل بند الف تبصره 18 و سامانه کارا حمایت می گردد.

فرماندار خوشاب نیز در این جشنواره گفت: این شهرستان از قطب های فراوری پسته خراسان رضوی است که با مشکل فرآوری پسته روبه رو است.

امان الله خدمتگزار اضافه نمود: در حالی بخشی از محصول پسته خوشاب به صورت غیرفرآوری از این شهرستان خارج می گردد که شرکت های پسته با برند بین المللی نیز در این شهرستان دایر هستند .

وی عنوان نمود: پسته از ظرفیت های توسعه مالی خوشاب است بنابراین جشنواره پسته در این شهرستان با همین هدف برگزار گردید.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب نیز گفت: این شهرستان با 11 هزار هکتار باغ پسته از نظر سطح زیر کشت رتبه دوم را در خراسان رضوی دارد.

ابراهیم رودسرابی اضافه نمود: خوشاب در حوزه کشاورزی به ویژه فراوری پسته از ظرفیت اشتغال زایی بالایی برخوردار است به طوری که با جذب سرمایه گذار و حضور بخش خصوصی می تواند به قطب پسته خراسان تبدیل گردد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب اعلام کرد: در امسال 24 هزار تن پسته از هشت هزار هکتار باغ بارور این شهرستان برداشت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 309

به "بورس پسته در خراسان رضوی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس پسته در خراسان رضوی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید