اطلاعات یک میلیون و 740 هزار خانه خالی در اختیار سازمان مالیاتی است

به گزارش وبلاگ علیکایی، محمودزاده گفت: در تاریخ 30 فروردین سال 99 یک میلیون و 300 هزار خانه خالی را بر اساس استاندارد ها شناسایی و در کارتابل امور مالیاتی قرار دادیم. این اطلاعات در 17 آبان ماه 1400 بروزرسانی و به یک میلیون و 740 واحد مسکونی رسید.

اطلاعات یک میلیون و 740 هزار خانه خالی در اختیار سازمان مالیاتی است

به گزارش خبرنگاران؛ محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبر 21 گفت: قانون مالیات بر خانه های خالی، مصوب سال 94 بود که در سال 99 اصلاح شد. با تغییر مدیریت در وزارت راه و شهرسازی ساامانه املاک و اسکان را راه اندازی و آغاز به شناسایی واحدهای مسکونی خالی کردیم.

وی گفت: در تاریخ 30 فروردین سال 99 یک میلیون و 300 هزار خانه خالی را بر اساس استاندارد ها شناسایی و در کارتابل امور مالیاتی قرار دادیم. اطلاعات ما ناقص نیست. این اطلاعات در 17 آبان ماه 1400 بروزرسانی و به یک میلیون و 740 واحد مسکونی خالی رسید.

محمودزاده گفت: در قانون نو شهر های بالای 100 هزار مشمول مالیات هستند، از فروردین ماه سال جاری سامانه را مجدد تغییر دادیم برای خوداظهاری افراد درخصوص املاکشان. ثبت نام های نو نیز به دلیل پایش شدن قابل ارائه به سازمان امورمالیاتی نیست، اما سایر اطلاعات داده شد بنابر عواملی نظیر کد پستی، پلاک اصلی و فرعی و سایر اطلاعات ملزوم به آن ها ابلاغ شده است.

او گفت: ممکن است که در بین این مقدار اطلاعات بعضی دارای نواقصی باشد، اما اینکه بگوییم تمام اطلاعات ارائه شده به وسیله وزارت راه و شهرسازی ناقص است درست نیست. مالکیت منازل دائم در حال تغییر است امکان دارد فردی منزل خود را بفروش برساند و یا در آن ساکن گردد. بنابر این نمی توان به این موارد نقص اطلاعات گفت.

لازم به ذکر است؛ طبق موعد قرار بود از ابتدای دی ماه قانون مالیات بر خانه های خالی اجرایی گردد، اما گویا سازمان امور مالیاتی عدم اجرای آن را نقص اطلاعات به وسیله وزارت راه و شهرسازی عنوان می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1669

به "اطلاعات یک میلیون و 740 هزار خانه خالی در اختیار سازمان مالیاتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات یک میلیون و 740 هزار خانه خالی در اختیار سازمان مالیاتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید