آقای ظریف؛ از فرصت حضور عبدالله عبدالله در ایران برای برطرف مسائل حقآبه هامون بهره ببرید

به گزارش وبلاگ علیکایی، کمیته سیستان و بلوچستان انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در نامه ای به وزیر امور خارجه خواهان استفاده از فرصت حضور رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در ایران برای برطرف مسائل حقآبه هامون شد.

آقای ظریف؛ از فرصت حضور عبدالله عبدالله در ایران برای برطرف مسائل حقآبه هامون بهره ببرید

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، کمیته سیستان و بلوچستان انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در نامه ای به وزیر امور خارجه خواهان استفاده از فرصت حضور رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در ایران برای برطرف مسائل حقآبه هامون شد.

متن این نامه به توضیح زیر است:جناب آقای محمد جواد ظریف

وزیر محترم امور خارجه

با سلام و احترام؛

نیک مستحضرید که دسترسی به آب در هر منطقه یکی از مهم ترین فاکتور های موثر در جهت حرکت به سمت توسعه است و عدم دسترسی به آن سبب بروز بسیاری از محرومیت ها و محدودیت ها برای مردم میشود.

بسیاری از مناطق کشور به دلایل گوناگون امروز درگیر بحران کمبود آب هستند و آنالیز ها حاکی از آن است که این معضل در آینده تشدید هم خواهد شد.

سیستان و بلوچستان یکی از مناطقی است که مدتهاست با بحران کمبود آب دست و پنجه نرم می نماید و همین امر باعث معطل ماندن بسیاری از ظرفیت های بالقوه استان شده و اقتصاد مبتنی بر کشاورزی آن منطقه را دچار رکود و مردم را با محرومیت های جدی روبرو نموده است.

تامین و تخصیص منطقی و عادلانه ی حقآبه ی هامون یکی از گلوگاه هایی است که در صورت تحقق میتوانست طی سال ها از بروز بخشی از معضلات آبی استان سیستان و بلوچستان جلوگیری کند، اما متاسفانه و برخلاف آخرین تعهدات بین المللی سابق مابین ایران و افغانستان در سال 1351، این حق تا حد بسیاری از مردم سیستان و بلوچستان دریغ شده و پیگیری های دقیقی برای احقاق این حق انجام نگرفتهاست.

حضور جناب آقای عبدالله عبدالله در ایران فرصت مغتنمی است تا دستگاه دیپلماسی کشور نسبت به انجام مذاکرات لازم با مسئولین بلندپایه افغانستان در مورد برطرف مسائل مربوط به حقآبه اقدام نموده و گامی در راستای دفاع از منافع ملی و یاری به برطرف محرومیت مردم مظلوم سیستان و بلوچستان بردارد.

لذا بدینوسیله کمیته سیستان و بلوچستان انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران از جنابعالی درخواست می نماید، تا رسیدگی به مسئله حقآبه را در فرایند مذاکرات فی مابین، از جمله موارد اولویت دار قرار دهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1003

به "آقای ظریف؛ از فرصت حضور عبدالله عبدالله در ایران برای برطرف مسائل حقآبه هامون بهره ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقای ظریف؛ از فرصت حضور عبدالله عبدالله در ایران برای برطرف مسائل حقآبه هامون بهره ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید