2 طرز تهیه شربت بهار نارنج مجلسی با عرق بهار نارنج و شکوفه آن

به گزارش وبلاگ علیکایی، شربت بهار نارنج یکی از مجذوب کننده ترین فصل بهار و تابستان است. این نوشیدنی خوش عطر و بو با استفاده از شکوفه های تازه یا عرق بهار نارنج تهیه می گردد و از همین رو بسیار مفید و خوش طعم است. اما طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران و گلاب خانگی چگونه است؟ مراحل درست کردن شربت بهار نارنج و زعفران چقدر طول می کشد؟ آیا چیزی در خصوص طرز تهیه شربت بهار نارنج با گل خشک می دانید؟ طریقه مصرف شربت بهار نارنج چگونه است؟ در این مقاله از سرویس می توانید با طرز تهیه شربت بهار نارنج به روش مجلسی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص طریقه درست کردن این نوشیدنی لذیذ و گوارای ایرانی پاسخ خواهیم داد. با همراه باشید.

2 طرز تهیه شربت بهار نارنج مجلسی با عرق بهار نارنج و شکوفه آن

طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران و گلاب با عرق بهار نارنج

مدت زمان آماده سازی: 10 دقیقه

مدت زمان پخت: 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه شربت بهار نارنج

  • شکر: 5 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آب: 3 لیوان فرانسوی دسته دار
  • عرق بهار نارنج: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آبلیمو: 3 قاشق غذاخوری
  • گلاب: 1/4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • زعفران دم نموده: به میزان لازم

مراحل طرز تهیه شربت بهار نارنج با عرق بهار نارنج

یکی از ساده ترین روش ها برای درست کردن شربت بهار نارنج خانگی و خوشمزه، استفاده از عرق بهار نارنج است. شما می توانید با اضافه کردن میزانی عرق بهارنارنج به یک شربت ساده زعفرانی، عطر و طعم فوق العاده ای به نوشیدنی خود ببخشید. در ادامه می توانید با مراحل ساده ترین و خوشمزه ترین طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران آشنا شوید.

مرحله اول؛ جوشاندن شکر به همراه آب

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت بهار نارنج خانگی با عرق بهار نارنج باید ترکیب شکر و آب را داخل قابلمه بریزید. شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید و آغاز به هم زدن ترکیب شکر و آب کنید. این کار را آن قدر ادامه دهید تا ذرات شکر کاملاً در آب حل گردد.

مرحله دوم؛ اضافه کردن عرق بهار نارنج، گلاب و زعفران به شربت

در این مرحله از درست کردن شربت بهار نارنج و زعفران می توانید عرق بهار نارنج را به شربت اضافه کنید. بعد از چند ثانیه نیز می توانید زعفران دم نموده را به همراه میزانی گلاب داخل قابلمه بریزید.

مرحله سوم؛ جوشاندن شربت بهار نارنج

در این مرحله باید اجازه دهید شربت کمی روی حرارت بجوشد و به آرامی غلیظ گردد. مراقب باشید تا شکر در اطراف قابلمه سفت نگردد و در صورت مشاهده زود اطراف قابلمه را با یک برس تمیز کنید.

مرحله چهارم؛ اضافه کردن آبلیمو به شربت بهار نارنج

بعد از این که شربت کمی غلیظ شد، در این مرحله از طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران خانگی می توانید آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید. استفاده از آب لیمو ترش موجب می گردد تا شربت شما شکرک نزند. بعد از دو دقیقه می توانید شربت را از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم؛ آماده کردن شربت بهار نارنج

در آخرین مرحله از طرز تهیه شربت بهار نارنج باید اجازه دهید شربت شما کاملاً خنک گردد. بعد از خنک شدن می توانید شربت را داخل یک شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید. طریقه مصرف شربت بهار نارنج به این صورت است که باید 1 تا 2 قاشق غذاخوری از شربت را داخل لیوان بریزید. سپس کمی آب سرد به آن اضافه کنید و میل کنید.

طرز تهیه شربت بهار نارنج با شکوفه

مدت زمان آماده سازی: 20 دقیقه

مدت زمان پخت: 60 دقیقه

مواد لازم برای تهیه شربت بهار نارنج با شکوفه

  • شکوفه بهار نارنج تازه: 4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 3 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آب: 3 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری
  • پودر هل سبز: 1/2 قاشق مرباخوری

مراحل طرز تهیه شربت بهار نارنج با شکوفه

درست کردن شربت بهار نارنج با شکوفه های تازه و معطر آن قطعاً طعم و مزه مجذوب کننده تری نسبت به عرق بهار نارنج دارد. اگر به شکوفه های معطر بهار نارنج به هر شکلی دسترسی دارد، بهتر است برای درست کردن این نوشیدنی لذیذ و گوارای ایرانی به جای عرق بهار نارنج از شکوفه های تازه آن بهره ببرید. در ادامه می توانید با طریقه درست کردن شربت لذیذ و خوش طعم بهار نارنج با شکوفه های آن آشنا شوید.

مرحله اول؛ برگ کردن و شستن شکوفه های بهار نارنج

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت بهار نارنج با شکوفه باید شکوفه های بهار نارنج را برگ برگ کنید و آن ها را داخل یک آبکش بریزید و خوب بشویید.

مرحله دوم؛ گرفتن تلخی بهار نارنج

در دومین مرحله از طرز تهیه شربت بهار نارنج با گل بهار نارنج مثل باید تلخی شکوفه ها را بگیرید. شکوفه های بهار نارنج را داخل قابلمه بریزید و با 2 لیتر آب روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیایند. زمانی که آب قابلمه به جوش آمد و چند قل زد، باید بهار نارنج ها را درون آبکش بریزید و با آب سرد بشویید.

سپس این مرحله را 3 بار دیگر تکرار کنید تا تلخی بهار نارنج به طور کامل از بین برود.

مرحله سوم؛ اضافه کردن شکر به بهار نارنج

بعد از این که تلخی بهار نارنج را گرفتید، در این مرحله از طرز تهیه شربت بهار نارنج به روش مجلسی باید بهار نارنج ها را داخل قابلمه بریزید و میزانی آب سرد به آن اضافه کنید. سپس شکر را به آن اضافه کنید و اجازه دهید شکوفه ها برای 12 ساعت به همین صورت در یخچال بمانند.

مرحله چهارم؛ جوشاندن شربت بهار نارنج

بعد از این مدت قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید مربا با شعله ملایم و به آرامی بجوشد تا غلیظ گردد.

مرحله پنجم؛ اضافه کردن آبلیمو و پودر هل

بعد از اینکه شربت شما کمی غلیظ شد، در این مرحله از طرز تهیه شربت بهار نارنج خوشمزه و ساده خانگی می توانید آبلیمو و پودر هل را به شربت اضافه کنید. بعد از چند قل زدن، حرارت گاز را خاموش کنید.

مرحله ششم؛ درست کردن شربت بهار نارنج

برای درست کردن شربت بهار نارنج می توانید 1 تا 2 قاشق غذاخوری از شیره را داخل لیوان بریزید و سپس بقیه لیوان را با آب پر کنید و شربت را هم بزنید و میل کنید.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه شربت بهار نارنج خانگی

*در صورت تمایل می توانید میزانی تخم شربتی یا خاکشیر به شربت بهار نارنج اضافه کنید.

*آبلیمو برای جلوگیری از شکرک زدن شربت اضافه می گردد. در صورت تمایل می توانید به جای آبلیمو از جوهر لیمو بهره ببرید.

*اضافه کردن به شربت بهار نارنج کاملاً سلیقه ای است، در صورت تمایل می توانید زعفران را حذف کنید.

*در صورتی که شربت بهار نارنج را با عرق آن تهیه می کنید، می توانید برای خوش عطر شدن شربت میزانی بهار نارنج خشک، گل محمدی و هل را داخل توری بریزید و سپس در مراحل آماده شدن شربت در قابلمه بیندازید.

*در طرز تهیه شربت بهار نارنج با عسل می توانید از به جای شکر برای شیرین کردن نوشیدنی خود بهره ببرید.

*بعد از آماده شدن شربت بهار نارنج باید آن را در ظرف درب بسته و داخل یخچال قرار دهید.

*مراحل طرز تهیه شربت بهار نارنج با گل خشک درست مثل بهار نارنج تازه است، اما عطر شربت بهار نارنجی که با شکوفه های تازه تهیه شده، معمولاً بیشتر است.

خواص شربت بهار نارنج

بهار نارنج طبعی گرم و خشک دارد و سرشار از ویتامین B، C و D است. این شربت برای درمان اختلالات گوارشی، اختلال خواب، آرامش اعصاب و برطرف سنگ کلیه بسیار مفید است. از طرف دیگر مصرف شربت بهار نارنج به تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان سردردهای عصبی و میگرنی و بعلاوه، و کاهش وزن نیز یاری زیادی می نماید.

آلکالوئیدهای موجود در بهار نارنج موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شوند و در کاهش وزن نقش مؤثری دارند. این شربت ضد سرطان، ضد التهاب و ضد است و در تسکین سرفه نیز مؤثر است.

شربت بهار نارنج برای چه کسانی مناسب نیست؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که زیاده روی در مصرف شربت بهار نارنج همچون هر ماده مفید و مقوی دیگر می تواند سبب بروز عوارضی در بدن گردد. به یاد داشته باشید که افراد دارای فشار خون بالا و بیماری های قلبی نباید به میزان زیاد از این شربت استفاده کنند. زیرا مصرف بهار نارنج موجب افزایش فشار خون می گردد. افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند و دارای مسائل کبد و معده هستند نیز باید به میزان از شربت بهار نارنج استفاده کنند.

سوالات متداول

طریقه مصرف شربت بهار نارنج چگونه است؟

برای درست کردن شربت بهار نارنج می توانید 1 تا 2 قاشق غذاخوری از شیره را داخل لیوان بریزید و سپس بقیه لیوان را با آب پر کنید و شربت را هم بزنید و میل کنید.

آیا شربت بهار نارنج باعث لاغری می گردد؟

آلکالوئیدهای موجود در بهار نارنج موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شوند و در کاهش وزن نقش مؤثری دارند.

شربت بهار نارنج برای چی خوبه؟

این شربت برای درمان اختلالات گوارشی، اختلال خواب، آرامش اعصاب و برطرف سنگ کلیه، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان و بعلاوه، برطرف یبوست و کاهش وزن بسیار مفید است.

منبع: افق کوروش
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1811

به "2 طرز تهیه شربت بهار نارنج مجلسی با عرق بهار نارنج و شکوفه آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه شربت بهار نارنج مجلسی با عرق بهار نارنج و شکوفه آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید