گران ترین عکس های دنیا را ببینید

به گزارش وبلاگ علیکایی، عکس هایی که عکاسان معتبر و مشهور دنیا می گیرند در حراجی ها به قیمت بالایی به فروش می رسد. فانتوم اثر پیتر لیک، چند اثر از عکاس معروف آندریاس گورسکی و 2 اثر از سیندی شرمن از گران ترین عکس های دنیا محسوب می شوند.

گران ترین عکس های دنیا را ببینید

به گزارش خبرنگاران، اعتمادآنلاین به نقل از phototraces نوشت: دریافت عکس با شیوه ها و چارچوب های مختص عکاسی کاری بسیار حرفه ای است و به تخصص احتیاج دارد. عکس هایی که با قیمت هایی گزاف به فروش می رسند ویژگی های جالبی دارند که آن ها را منحصربه فرد می نماید. ارزش این آثار را خود هنرمندان مشخص نمی نمایند، بلکه کسانی روی این عکس ها قیمت می گذارند که خریدار آنها هستند. بیشتر آثاری که در این گزارش معرفی می شوند در حراجی به فروش رسیده اند.

عکاسان باید توجه داشته باشند این قیمت های گزاف فقط براساس توانایی هنرمندان نیست و عوامل مختلفی بر قیمت آثار تاثیر دارند و عکاسان جوان نباید با دیدن چنین ارقامی از کار خود ناامید شوند. گران ترین عکس هایی که تا به امروز فروخته شده به توضیح زیر است:

1. فانتوم، پیتر لیک

پیتر لیک (Peter Lik) این عکس را در آنتلوپ کنیون (Antelope Canyon) در آریزونای آمریکا گرفته است. این عکس سیاه و سفید در سال 2014 به قیمت 6 میلیون و 500 هزار دلار فروخته شد.

2. راین 2، آندریاس گورسکی

آندریاس گورسکی (Andreas Gursky) این عکس را در کنار رودخانه راین گرفت. این عکس رودخانه راین را نشان می دهد که بین دو زمین سرسبز قرار گرفته و رنگ آسمان نیز تناژ طوسی به عکس داده است. این دومین عکس مشهور گورسکی از رودخانه راین است که در سال 2011 به قیمت 4 میلیون و 338 هزار و 500 دلار فروخته شد.

3. بدون عنوان، سیندی شرمن

عکس سیندی شرمن (Cindy Sherman) یک خودنگاره است و سیندی جوان را نشان می دهد که با لباسی به سبک قدیمی روی زمین خوابیده و ترکیب رنگ نارنجی لباس با سایه روشن ها هارمونی بسیار زیبایی به عکس بخشیده است. این اثر در سال 1981 گرفته شد و در سال 2011 به قیمت 3 میلیون و 890 هزار و 500 دلار به فروش رسید.

4. برای علیاحضرت، گیلبرت و جرج

اثر عکاسان بریتانیایی گیلبرت پروش (Gilbert Prousch) و جرج پسمور (George Passmore) با چاپ نقره کوب در سال 2008 به قیمت 3 میلیون و 765 هزار و 276 دلار به فروش رسید.

5. سربازان مرده، جف وال

نام اصلی این اثر گفت وگوی سربازان مرده است که سربازان ارتش سرخ را در زمستان سال 1986 در افغانستان به نمایش می گذارد. عکسبرداری از مدل های این تصویر در استودیو انجام گرفت و بعد تصویر آنها به فضایی بیرونی الحاق شد. این عکس در سال 2012 به قیمت 3 میلیون و 666 هزار و 500 دلار فروخته شد.

6. 99 سنتی 2، آنریاس گورسکی

این اثر به صورت 2 لوحی چاپ شده و بسیار بزرگ است. پهنای این اثر حدود 3 متر و 35 سانتی متر و ارتفاع آن نزدیک به یک متر و 82 سانتی متر است. این عکس مغازه ای با اجناس 99 سنتی را در لس آنجلس به تصویر کشیده است. عکس 99 سنتی در سال 2007 در لندن به قیمت 3 میلیون و 346 هزار و 456 دلار فروخته شد.

7. تالار بورس شیکاگو، آندریاس گورسکی

اثر دیگری از آندریاس گورسکی (Andreas Gursky) به نام تالار بورس شیکاگو در سال 1999 عکسبرداری شد. این عکس از بالا گرفته شده است و فضای بورس را نشان می دهد که کارگزاران با لباس های رنگی شان در حال رفت وآمد هستند. این اثر در سال 2013 به قیمت 3 میلیون و 298 هزار و 755 دلار فروخته شد.

8. بدون عنوان، ریچارد پرینس

شیوه عکاسی این اثر به اصطلاح خود هنرمند عکس در عکس است. این اثر برای یک تبلیغ در مجله تایم گرفته شد. عکس اصلی را شخص دیگری گرفت و به دلیل سوءاستفاده از اثرش از پرینس شکایت کرد. این عکس در حراجی نیویورک در سال 2014 به قیمت 3 میلیون و 77 هزار دلار فروخته شد.

9. عکس های بدون عنوان فیلم، سیندی شرمن

این عکس از سری عکس های سیندی شرمن با نام عکس های بدون عنوان فیلم است. سیندی شرمن از دختری که در پیچ جاده ایستاده است و چمدانش نیز کنار او واقع شده است عکس گرفت. این عکس سیاه و سفید کنتراست زیادی دارد و بیننده را با سوال هایی بی پاسخ به حال خود می گذارد. این عکس در سال 2015 به قیمت 2 میلیون و 965 هزار دلار به فروش رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 432

به "گران ترین عکس های دنیا را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین عکس های دنیا را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید