کیف هسته ای همراه ترامپ در اولین حضور بعد از ابتلا به کرونا

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرنگاران : براساس گزارش روزنامه دیلی میل انگلیس، دونالد ترامپ هنگامی که راهی بیمارستان نظامی والتر رید در مریلند شده بود تا تحت درمان به دلیل ابتلا به کرونا قرار بگیرد خطرناک ترین کیف دنیا را همراه خود برد.

کیف هسته ای همراه ترامپ در اولین حضور بعد از ابتلا به کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، براساس گزارش این روزنامه، دستیاران ترامپ کیفی را با خود حمل می کردند که به فوتبال هسته ای یا چمدان اتمی (کیف هسته ای) معروف است. آن ها این کیف را به هلی کوپتری بردند که ترامپ را به بیمارستان والتر رید می برد.

این کیف یادگار و میراث دوران جنگ سرد از زمان بحران موشکی کوبا در سال 1967 است و همیشه تمام روسای جمهوری آمریکا در حین ترک کاخ سفید آن را با خود حمل می نمایند. اولین بار به خاطر نگرانی جان اف کندی، رئیس جمهوری آمریکا در رابطه با توانایی نسبتاً مطلق صدور فرمان حمله، توسط رییس ستاد مشترک سه قوا طراحی شد.

اسم کیف از طرح جنگ هسته ای در دوره آیزنهاور گرفته شده که مبتنی بر تهدید استفاده از سلاح هسته ای برای سرانجام جنگ کره و اعطای بازدارندگی هسته ای به عنوان اولویت همراه با کاهش تامین اقتصادی قوای نظامی متعارف است. از سه کیف هسته ای که بین رئیس جمهوری و معاونش توزیع شده، سومی در کاخ سفید حفظ می گردد تا دستورات شلیک سلاح هسته ای در هر زمان صادر گردد.

به نوشته دیلی میل، حمل نمایندگان کیف هسته ای مجهز به سلاح کمری از نوع برتا هستند و دستور تیراندازی به هر کسی که بخواهد آن را بگیرد، دارند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 965

به "کیف هسته ای همراه ترامپ در اولین حضور بعد از ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیف هسته ای همراه ترامپ در اولین حضور بعد از ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید