پوتین: روسیه درصدد کاهش وابستگی به نفت و گاز است

به گزارش وبلاگ علیکایی، رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه این کشور در کوشش برای کاهش وابستگی اقتصاد خود به درآمد نفت و گاز است، گفت: شرایط مالی ایده آل نبوده، ولی باثبات است و دولت باید کوشش کند درآمد واقعی مردم را افزایش دهد.

پوتین: روسیه درصدد کاهش وابستگی به نفت و گاز است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه معتقد است که وابستگی اقتصاد این کشور به درآمد نفت و گاز به تدریج در حال کاهش است، البته خلاص شدن از شر آن، کاملاً غیرممکن است.

وی در مصاحبه با خبرگزاری تاس برای طرح 20 سؤال از ولادیمیر پوتین با اعلام این مطلب شرح داد: ما قصد داریم تا از وابستگی به نفت خلاص شویم و این مسئله به تدریج در حال کاهش است. ما واقعاً در نظر داریم تا سهم درآمدهای غیر نفتی و گازی دولت را افزایش دهیم، ولی این اقدامات زمان می برد و شما نمی توانید با یک اشاره انگشت (یا یک کلیک کردن)، آن را انجام دهید.

پوتین یادآور شد که وی نگران کاهش درآمدهای واقعی مردم روسیه است که با افت شدید - تقریباً دو برابری قیمت انرژی قابل شرح است.

رئیس جمهوری روسیه اذعان کرد که شهفرایندان این کشور نمی توانند سالها برای حل مشکل رشد درآمد واقعی صبر نمایند. وی اضافه نمود: من این مسئله را کاملاً درک می کنم و به خوبی می دانم که این یکی از معضلات اساسی اجتماعی است. و دولت باید کاری انجام دهد و برای این منظور راه های زیادی وجود دارد.

به گفته وی ، همراه با هدف قرار دادن تورم، ضروری است تا درآمد واقعی شهفرایندان را بالا برد و این کاملاً آشکار است.

رئیس جمهور اضافه نمود: با توجه به ساختار مالی ما ، این مسئله چندان ساده نیست، ولی قطعاً دولت موظف است کوشش های دیگری را انجام دهد و اکنون ما در حال بحث و آنالیز این موضوع هستیم. از جمله راه چاره های دیگر برای این مشکل، پروژه های ملی به منظور تغییر ساختار اقتصاد و سوق دادن فرایند توسعه آن به سمت ثبات قطعی است.

پوتین در پاسخ به سؤالی درباره مسئولیت شخصی مقامات نسبت به کاهش درآمدهای مردم و افزایش فقر، یادآوری کرد که در این خصوص ممکن است صحبت بر سر عواملی باشد که به مقامات و دولت مربوط نمی گردد. وی شرح داد: باید توجه داشته باشید که شرایط واقعی در این باره وجود دارد، ولی اگر قیمت نفت در بازار جهانی افت نموده باشد، چه می توان از مسئولیت شخصی مسئولین گفت؟

اوضاع مالی روسیه قطعاً ایده آل نیست، ولی دارای ثبات است

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه اوضاع فعلی اقتصاد این کشور را با شرایط سال 2000 مقایسه کرد، زمانی که در روسیه 42 میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می کردند و بدهی های دولت به 145 میلیارد دلار، با وجود ذخایر طلا و ارز 12.5 میلیارد دلار بود.

وی اضافه نمود: انتها راه اصلاً تعیین نبود و معلوم نبود که ما چگونه با این شرایط باید مقابله کنیم. ولی از آن موقع بع بعد ، حقوق بازنشستگی و درآمد واقعی شهفرایندان روس رشد چشمگیری پیدا نموده و 13.5 میلیون نفر زیر خط فقر باقی مانده اند که سه برابر کمتر از 20 سال قبل است. البته این بدان معنا نیست که امروز همه چیز عالی است ، اصلاً چنین نیست، بلکه برعکس.

پوتین شرح داد: مردم ما اوضاع مالی کشور را با آنچه که در گذشته بوده، مقایسه نمی نمایند و اینکه دیروز چقدر اوضاع بد بود ، بلکه با این دید به مسئله نگاه می نمایند که فردا چگونه باید خوب باشد. و وقتی آنها چیزی را که مایلند ببینند مشاهده نمی نمایند ، ناامید نماینده است. راستش، من هم چنین نگرشی را دارم.

رئیس جمهوری روسیه درباره چگونگی تفاوت بین ثبات مالی از رکود مالی نیز شرح داد: ثبات مالی پایه و اساس توسعه است. به طور کلی ، ثبات همواره پایه و اساس توسعه است. در حالیکه رکود مالی در واقع یک حرکت به عقب و فقدان هر گونه تحول است که اثرات آن بسیار مخرب است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 556

به "پوتین: روسیه درصدد کاهش وابستگی به نفت و گاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: روسیه درصدد کاهش وابستگی به نفت و گاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید