پرهیز از وعده های چرب و شور در سفر!

به گزارش وبلاگ علیکایی، سید علی کشاورز متخصص تغذیه در تبادل نظر با خبرنگار مهر، در رابطه با لزوم رعایت توصیه های غذایی در ایام تابستان برای مسافران گفت: باتوجه به دور سوم سفرهای تابستانی مسافران باید در طول سفر خود نکات غذایی و بهداشتی را رعایت نمایند تا دچار بیماری ها و مسمومیت هایی غذایی نشوند.

پرهیز از وعده های چرب و شور در سفر!

کشاورز با تاکید بر توجه به معتبر بودن رستوران ها اظهار کرد: مسافران باید توجه داشته باشند که در طول جهت و در شهرها از هر رستورانی غذا تهیه ننمایند و تا حد ممکن از رستوران های شناخته شده و معتبر استفاده نمایند.

وی شرح داد: متاسفانه در بسیاری از رستوران ها نکات بهداشتی رعایت نمی گردد و همین عامل باعث بیماری مسافران می گردد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه در سفر از خوردن غذاهای چرب و شور پرهیز گردد، عنوان نمود: الگوی غذایی بسیاری از رستوران ها غذاهای چرب و شور است، مسافران نیز باید توجه نمایند تا از مصرف زیاد اینگونه غذاها پرهیز نمایند.

کشاورز ادامه داد: استفاده از غذاهای چرب و شور چه در سفر و چه در ایام عادی بیماری هایی همانند مرض قند، چاقی، مسائل قلبی و عروقی و ابتلا به کبد چرب را در پی خواهد داشت.

وی بعلاوه باتوجه به گرمای هوا به مصرف میوه نیز تاکید و آن را ضروری دانست.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه در طول سفر از مصرف زیاد میان وعده هایی همانند چیپس، پفک، کاکائو، بیسکوییت، کیک و غیره باید پرهیز گردد، اظهار کرد: به ویژه والدین باید در ایام سفر از استفاده بیش از حد این موارد به وسیله بچه ها جلوگیری نمایند.

کشاورز شرح داد: چراکه مصرف این نوع خوراکی ها برای بچه ها و افراد مسن خطرناک بوده و خطر ابتلا به کبد چرب و چاقی را در آن ها افزایش می دهد.

وی توضیح داد: مسافران سعی نمایند تا به جای مصرف این دسته از خوراکی ها از تخمه، آجیل، پسته و گردو استفاده نمایند. روغن این مواد برای بدن ضرر زیادی نداشته و برای سلامتی نیز مفید است.

این متخصص تغذیه با اشاره به راه های پیش گیری از مسمومیت و اسهال های مسافرتی نیز توضیح داد: حمل غذا از خانه و استفاده آن در طول سفر به علت گرمای هوا و احتمال فاسد شدن غذا، احتمال ابتلا به مسمومیت در سفر را افزایش می دهد.

کشاورز عنوان نمود: مسافران سعی نمایند غذایی با خود حمل ننمایند و از وعده هایی همانند نان و پنیر در سفر خود استفاده نمایند.

وی تاکید نمود: به علاوه مسافران تابستانی از رستوران هایی که در شست وشوی مواد غذایی و سبزیجات بهداشت را رعایت می نمایند، استفاده نمایند.

منبع: مهرنیوز

منبع: اُکالا
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1622

به "پرهیز از وعده های چرب و شور در سفر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرهیز از وعده های چرب و شور در سفر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید