پاراتکواندوکاران کشورمان حریفان خود را شناختند

به گزارش وبلاگ علیکایی، مراسم قرعه کشی و جلسه سرپرستان و مربیان پاراتکواندو در شانزدهمین دوره بازی های المپیک برگزار و حریفان نمایندگان ایران در این دوره از رقابت ها معین شدند.

پاراتکواندوکاران کشورمان حریفان خود را شناختند

به گزارش ، به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، رقابت های پاراتکواندو در بازی های پارالمپیک توکیو طی روز های 11 تا 13 شهریورماه در سالن ماکوهاری مسه توکیو برگزار می گردد.

مراسم قرعه کشی و جلسه سرپرستان و مربیان پاراتکواندو با حضور نمایندگان 37 کشور برگزار گردید. این جلسه با حضور چو رئیس فدراسیون دنیای تکواندو، ناظر فنی فدراسیون دنیای، سیدم حمد پولادگر عضو هیئت نظارت بر رقابت های پاراتکواندو در پارالمپیک توکیو و رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان، رئیس کمیته داوران و مسئول برگزاری این رقابت ها پیگیری و در مورد موارد لازم مواردی مطرح شد.

پیغام خانلرخانی و عاطفه کشاورز سرمربیان تیم های ملی پاراتکواندو مردان و زنان کشورمان در این جلسه حضور داشتند.

طبق برنامه زمان بندی اعلام شده، روز نخست (پنجشنبه 11 شهریورماه) رقابت های اوزان 61- کیلوگرم مردان و 49- کیلوگرم زنان برگزار خواهد شد که در این روز ایران نماینده ای ندارد.

روز دوم (آدینه 12 شهریورماه)، مسابقات اوزان 75- کیلوگرم مردان و 58- کیلوگرم زنان انجام می گردد که مهدی پوررهنما نماینده ایران است.

براساس قرعه کشی صورت گرفته مهدی پوررهنما نماینده وزن 75- کیلوگرم پاراتکواندو ایران در این رقابت ها که طبق رنکینگ المپیکی در صندلی دوم قرار گرفته است پس از یک دور استراحت ساعت 13:30 به وقت محلی (9 به وقت تهران) در گام نخست به مصاف برنده ملاقات ترکیه و سنگال می رود. فاتح چلیک از ترکیه دارای رنک چهار است و نقره قهرمانی دنیا، نقره بازی های دنیای آیواز، دو برنز قهرمانی اروپا، نقره و برنز قهرمانی اروپا و طلا و دو برنز قهرمانی آسیا در کارنامه دارد. ابراهیم سِیِه از سنگال به وسیله مسابقات قاره ای جواز حضور را بدست آورده و در رده 44 رنک واقع شده است.

روز سوم (شنبه - 13 شهریورماه)، مسابقات اوزان 75+ کیلوگرم مردان و 58+ کیلوگرم زنان پیگیری خواهد شد که اصغر عزیزی و رایحه شهاب نمایندگان کشورمان در این روز هستند.

اصغر عزیزی در وزن 75+ کیلوگرم که براساس رنکینگ خود در صندلی دوم قرار گرفته است؛ پس از یک دور استراحت در اولین ملاقات ساعت 13:45 به وقت محلی (9:15 به وقت تهران) به مصاف برنده ملاقات قزاقستان و کاستاریکا می رود. نیشان امیرالی از قزاقستان دارای رنک 10 است و به وسیله مسابقات قاره ای جواز حضور در توکیو را بدست آورده و دو طلا و نقره قهرمانی دنیا، طلا قهرمانی اروپا و نقره قهرمانی آسیا در کارنامه دارد. آندرس مولینا از کاستاریکا هم در صندلی هفدهم رنکینگ واقع شده است و برنز قهرمانی آمریکا و دو برنز پارااُپن بازی های آمریکایی را تا به امروز کسب نموده است.

رایحه شهاب در وزن 58+ کیلوگرم براساس رنک المپیکی در صندلی دوازدهم جدول قرار گرفته که ساعت 10:30 به وقت محلی (6 به وقت تهران) در اولین گام با گولجونوی ناایموا از ازبکستان که در رنک سه واقع شده است و نقره و برنز قهرمانی دنیا، برنز بازی های دنیای آیواز، دو طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی آسیا و نقره قهرمانی اروپا در کارنامه اش به چشم می خورد، مبارزه می نماید. وی در صورت رجحان باید با نماینده میزبان شوکو اتا دارنده برنز قهرمانی دنیا و برنز قهرمانی آسیا ملاقات کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1505

به "پاراتکواندوکاران کشورمان حریفان خود را شناختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاراتکواندوکاران کشورمان حریفان خود را شناختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید