فتاحیان: ویزا و کشور میزبان چالش جدید است

به گزارش وبلاگ علیکایی، به گزارش خبرنگاران، به دنبال شیوع ویروس کرونا در چین و انصراف قزاقستان از میزبانی مسابقات انتخابی المپیک 2020 واترپلو، تکلیف نماینده قاره آسیا برای حضور در المپیک توکیو با چالش جدی روبرو شد. قزاق ها با نفوذ در فدراسیون جهانی شنا این پیشنهاد را عنوان نمودند که با توجه به شیوع ویروس کرونا در چین، رقابت های انتخابی المپیک برگزار نشود و تیم قهرمان بازی های آسیایی 2018 (یعنی تیم قزاقستان) مستقیم به المپیک توکیو صعود کند. فدراسیون جهانی نیز برخلاف مقررات با ارسال ایمیل به فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ایران این پیشنهاد را عنوان نمود که با مخالفت ایران روبرو شد.

فتاحیان: ویزا و کشور میزبان چالش جدید است

فدراسیون ایران با ارسال نامه ای مخالفت خود را اعلام و خواهان اجرای مقررات شد. طبق مقررات فدراسیون جهانی در صورت لغو رقابت های انتخابی باید یک ملاقات پلی آف بین دو کشور برگزار گردد. حال تیم ملی در انتظار پاسخ فینا برای برگزاری ملاقات پلی آف است. البته با توجه به ورود کرونا در ایران چالش جدیدی پیش روی تیم ملی قرار گرفته است.

فرید فتاحیان در مصاحبه با خبرنگاران درباره آخرین شرایط تیم ملی واترپلو ایران گفت: تیم ملی در حال حاضر در حال برگزاری تمرینات و اردوهای ملی می باشد، منتظر پاسخ نهایی فدراسیون جهانی هستیم تا در صورت موافقت یک بازی پلی آف بین تیم های ایران و قزاقستان طبق قانون برگزار گردد ولی با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا در ایران کار کمی سخت شده است.

دبیرکل فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو در ادامه تاکید نمود: حتی اگر بتوانیم موافقت فدراسیون جهانی شنا را برای برگزاری ملاقات پلی آف بین تیم های ایران و قزاقستان کسب کنیم مسئله ویزا و کشور میزبان مطرح می گردد. چرا که بیشتر کشورها پروازهای خود را روی ایران بسته اند و امکان تردد وجود ندارد و امیدوار هستیم این معضل به شکلی حل گردد.

وی در پاسخ به این سوال که تاریخ برگزاری مسابقه پلی آف که از سوی ایران به فدراسیون جهانی پیشنهاد شده است 16 اسفند ماه می باشد آیا تا آن موقع فرصت کافی برای تهیه ویزا و کشور میزبان وجود دارد یا خیر گفت: بر حسب مقررات فدراسیون جهانی باید برگزاری ملاقات پلی آف بین تیم های ایران و قزاقستان را بپذیرد اما در حال حاضر با توجه به اینکه حدود 18 کشور درگیر ویروس کرونا هستند معادلات به هم ریخته است این موضوع نه تنها در واترپلو و شنا بلکه در سایر تیم های دیگر و کشورها به وجود آمده است. همه باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه اتفاقی رخ خواهد داد.

فتاحی در ادامه تاکید نمود: از سوی دیگر فدراسیون بین المللی المپیک، فدراسیون های جهانی را موظف نموده است تا خاتمه ماه مارس نماینده های قاره های خود را معرفی نمایند به همین دلیل فدراسیون جهانی شنا نیز تحت فشار واقع شده است. اصلاً نمی دانیم که بازی های المپیک با این شرایط برگزار می گردد یا خیر چرا که ژاپن میزبان هم درگیر کرونا می باشد.

وی در ادامه گفت: روز گذشته نیز با ارسال ایمیل به فدراسیون جهانی بار دیگر این موضوع را یادآوری کردیم که هر چه سریع تر پاسخ ایران را برای برگزاری بازی پلی آف بدهد اما تا این لحظه که با شما صحبت می کنم پاسخی در این زمینه دریافت ننموده ایم واقعیت این است که حتی اگر امروز فدراسیون جهانی با برگزاری مسابقه پلی آف موافقت کند ما برای کشور میزبان و همچنین تهیه ویزا با مشکل جدی روبرو هستیم. همانطور که می دانید در بحث مسابقات انتخابی المپیک دولت قزاقستان به دلیل آغاز ویروس کرونا در چین با برگزاری میزبانی مخالفت کرد در آن موقع هنوز ویروس کرونا در ایران وجود نداشت اما در حال حاضر با وجود شیوع به ویروس کرونا در ایران این مشکل برای ایران به وجود آمده و ما نمی توانیم به راحتی ویزا برای ورود به کشورهای دیگر را تهیه کنیم البته این مشکل نه تنها برای ایران بلکه برای سایر کشورها پیش آمده است و انتخابی المپیک را با مشکل روبرو کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 534

به "فتاحیان: ویزا و کشور میزبان چالش جدید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتاحیان: ویزا و کشور میزبان چالش جدید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید