ورزشی که حال بیماران اسکیزوفرنی را بهتر می نماید

به گزارش وبلاگ علیکایی، ایسنا/ پژوهشگران دانشگاه استرالیای جنوبی(University of South Australia) در مطالعه اخیرشان اظهار نموده اند یوگا می تواند به افرادی که دارای اختلالات سلامت روان مانند اسکیزوفرنی هستند، یاری کند تا علائم افسردگی خود را کاهش دهند.

ورزشی که حال بیماران اسکیزوفرنی را بهتر می نماید

محققان استرالیایی اخیرا 13 مطالعه پیشتر اجرا شده درباره یوگا که در آن 632 فرد شرکت نموده بودند و درباره مزایای بالقوه تمرین یوگا بود را مورد آنالیز قرار دادند. محققان اظهار کردند تاثیرات انجام یوگا در بین مبتلایان به افسردگی و اسکیزوفرنی بسیار قابل توجه است.

به گفته سازمان بهداشت دنیای، افسردگی عامل اصلی ناتوانی در سراسر دنیا است و بیش از 264 میلیون نفر در دنیا مبتلا به این اختلال روانی هستند. علائم افسردگی اغلب در کنار سایر موارد سلامت روان مانند اضطراب عمومی و اختلالات روانی و سوءمصرف مواد ظاهر می گردد.

در این مطالعه جاکینتا برینسل(Jacinta Brinsle) از دانشگاه استرالیای جنوبی و دیگر محققان به تجزیه و تحلیل اثرات یوگا در طیف وسیعی از اختلالات سلامت روان که در مطالعات پیشین درباره آنها گفته شده بود، پرداختند. این موارد شامل افسردگی، اضطراب عمومی، اختلالات خلقی، اختلال استرس پس از سانحه، استرس، اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی، اختلالات هراس و سوءمصرف مواد بود.

طی این مطالعات به طور متوسط، هر جلسه هفتگی یوگا بین 20 تا 90 دقیقه به طول انجامید و طی یک دوره حدود دو و نیم ماهه تکرار می شد. این تمرینات شامل تمرینات تنفسی، ذهن آگاهی و انجام بعضی حرکات بود. محققان پس از آنالیز ها دریافتند که یوگا در مقایسه با درمان های معمول برای درمان افسردگی در کاهش علائم افسردگی تأثیر متوسطی دارد.

محققان دریافتند انجام یوگا به عنوان یک شیوه تمرینی در کنار ورزش معمولی نتایج مثبتی در کاهش افسردگی دارد.

یافته های این مطالعه در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شد.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 757

به "ورزشی که حال بیماران اسکیزوفرنی را بهتر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشی که حال بیماران اسکیزوفرنی را بهتر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید